عمومی

عراق خواستار سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی ایران است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، علی غالی نعمه عصر پنجشنبه در جلسه بررسی راهکارهای توان صادراتی محصول سیب استان آذربایجان غربی به کشور عراق در ارومیه افزود: در بخش فرآوری محصولات و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی از سرمایه گذاران ایرانی استقبال و حمایت می‌کنیم و زمینه فعالیت در این زمینه فراهم شده است.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم وزارت کشاورزی عراق صادرات و واردات تولیدات کشاورزی است و هرگونه مشکلی که در این مسیر پیش بیاید تلاش می‌شود این مشکلات برطرف شود و کمبود بازارهای عراق مرتفع شود.

غالی نعمه اضافه کرد: یکی دیگر از وظایف وزارت کشاورزی مرکزی فراهم کردن زمینه جابجایی حمل و نقل محصولات بین استان‌های عراق است، بحث تأمین و حمل و نقل مستلزم ایجاد هماهنگی با خیلی از سازمان‌های مرتبط است تا در این زمینه مشکلی به وجود نیاید.

مسئول امور برنامه ریزی و تجارت اقتصادی وزارت کشاورزی کشور عراق گفت: بررسی این موارد و مزیت‌ها با سازمان‌های مربوطه انجام می‌شود و با اتاق‌های بازرگانی، سازمان‌های مرزی و امنیتی نیز مورد هماهنگی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: متن پیش نویس تفاهم نامه در این زمینه تهیه شده است و مفاد خیلی خوبی آورده شده است، اعم از همکاریهای آموزشی و کشاورزی و سایر موارد مربوط را در بردارد و این یک مبنا برای ایجاد هماهنگی و افزایش ارتباط بین کشور ایران و عراق در بخش کشاورزی است.

غالی نعمه افزود: باتوجه به روابط خوبی که بین این دو کشور است این اقدام سرعت می‌گیرد و تلاش می‌شود این تفاهم نامه هر جه زودتر بین دو کشور منعقد شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در بحث تکنولوژی‌های کشاورزی، مکانیزاسیون، حفظ نباتات، باغبانی پیشرفتهای علمی و تجارب بسیار ارزشمندی دارند و تبادل این اطلاعات در قالب دوره‌های کاربردی بسیار مطلوب خواهد بود.

مسئول امور برنامه ریزی و تجارت اقتصادی وزارت کشاورزی کشور عراق گفت: نیازمندی‌های عراق در بخش تأمین محصولات کشاورزی زیاد است و برای تأمین آن از ایران همکاری بین اتاق‌های بازرگانی دو کشور لازم است.

دکمه بازگشت به بالا