عمومی

فردا، گشایش راه آهن خواف- هرات

طبق پایگاه داده دیباروز ،
خیرالله خادمی اعلام کرد: فردا با حضور کنفرانس ویدیویی روسای جمهور ایران و افغانستان و دیگر مقامات دو کشور ، راه آهن خوف هرات با هدف توسعه روابط اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ، توسعه صادرات و افزایش سهم ایران در شبکه ترانزیت بین المللی به بهره برداری می رسد. .

معاون وزیر راه و شهرسازی راه آهن خواف هرات اتصال مجدد مردم ایران و افغانستان را با یک تاریخ و فرهنگ مشترک در نظر گرفت و گفت: “این خط آهن مبادلات منطقه ای و بین المللی را برای این قسمت از آسیا گسترش می دهد و نقطه عطفی در توسعه روابط ایران است.” افغانستان خط راه آهن بین چین ، قرقیزستان ، تاجیکستان ، افغانستان و ایران را تکمیل کرد و اهمیت این پروژه را برای ایران و افغانستان برجسته کرد.

خادمی با اشاره به موقعیت ویژه ایران در جاده ابریشم گفت: “موقعیت ایران در منطقه این کشور را به پیوند شرق و غرب جهان تبدیل کرده است و امروز با تکمیل کریدورهای بین المللی ، موقعیت ایران احیا می شود.”

وی افزود: “اتصال با چین از طریق راه آهن افغانستان و هرات از توسعه منطقه و کشور افغانستان ، تکمیل و توسعه شبکه ریلی کشورهای ECO و افزایش ترانزیت کالا از کشورهای آسیای میانه به اقیانوس هند ، از دیگر مزایای استفاده از این شبکه بود.” رایلی است

دکمه بازگشت به بالا