عمومی

فقدان استاد «حاج علی عسکری» جبران ناپذیر است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

سید امیر مصباح در گفتگو با خبرنگار آنلاین، با اشاره به درگذشت هنرمند برجسته تئاتر و تلویزیون استان گیلان، استاد «علی حاج علی العسکری» گفت: بار دیگر تئاتر گیلان یکی از اساتید بزرگ خود را واژگون کرد. یک انسان شریف، یک هنرمند با استعداد، محبوبیت و ارزش او از بین رفته است.

وی با بیان اینکه حضور پیشکسوتان و اساتیدی همچون استاد فقید «علی العسکری» بار سنگینی بر دوش هنر استان گیلان و به ویژه تئاتر بوده و هست، گفت: به گفته وی، حضور پیشکسوتان و اساتیدی چون استاد فقید «علی العسکری» بار سنگینی بر دوش هنر استان گیلان به ویژه تئاتر بوده و هست.

معاون هنری و سینمایی گیلان ارشاد با بیان اینکه خاطرات «علی العسکری» از ذهن اهالی فرهنگ و هنر استانداری به ویژه تئاتر پاک نمی شود، افزود: آثار فاخر و ارزشمندی که وجود دارد. از این معلم فقید.” در خاطره بماند.”

وی با اشاره به اینکه استاد «علی العسکری» در عرصه بازیگری، کارگردانی و نویسندگی فعالیت داشت، افزود: در زمینه نویسندگی درباره مرحوم استاد آثاری مانند نامه نگاری نیز وجود داشت. گیله انسان، عاشورا، خورشید قافله، زمین یادت باشد.

مصباح با اشاره به اینکه «استاد علی العسکری» در طول عمر خود تلاش کرد تا رسالت خود را به عنوان بازیگر، کارگردان و معلم به بهترین نحو انجام دهد، گفت: قطعا آثار این هنرمند فقید در قالب کارگردانی، نویسندگی و اراده بازیگری.” برای همیشه باقی بماند “

و ادامه داد: معلم علی العسکری از نسل هنرمندانی است که دارند من باردار شدم و خطر تئاتر و تئاتر و هنر گیلان زمین را روشن نگه داشت.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گیلان تاکید کرد: شاید از این پس «علی العسکری» را در قالب بدنه نداشته باشیم که ضایعه جبران ناپذیری برای هنر گیلان به ویژه تئاتر استان است، اما آثار، عقاید و سخنان اساتید برای همیشه معاصر و محبوب در بین هنردوستان است.

مصباح به نمایندگی از معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان به جامعه هنری بویژه خانواده تئاتر بزرگ استان گیلان و خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال علو درجات را مسئلت دارد. از هنرمند فقید مغفرت، آرامش ابدی و برای بازماندگان طلب صبر.

دکمه بازگشت به بالا