علمی و پزشکی

ما در دنیا در مقابله با کرونا سرافکنده نیستیم

وی گفت: “ما در دنیا از کرونا شرمسار نیستیم و با وجود تحریم ها و فشارها افتخار می کنیم. ما روز به روز واکسن می گیریم و سال آینده سه واکسن برکت ، رازی و پاستور خواهیم داشت.”

به گزارش دیباروز ، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم افتتاحیه پروژه های بنیاد شهید با تبریک پیامبر صلی الله علیه و آله گفت: پیامبر نمی خواست وی دانش هدایت را از طریق زور به مردم تحمیل كرد و وی مردم را به انتخاب دین اسلام با آزادی ، اراده و اقتدار فرا خواند. در واقع ، دین و دولت ما بر اساس انتخاب جامعه اسلامی و ملت است.

وی ادامه داد: امروز باید کاری کنیم که مشعل هدایت را حمل کنیم. پندها ، نصایح و اخلاق زیبا به پیامبر جذب شد. ما ایرانیان و مسلمانان نیز باید به سمت رفتار و اخلاق صحیح گرایش پیدا کنیم. با مبارزه با دروغ ، توهین ، فحش ، فریب ، پرخاشگری و تجاوز ، می توانیم به درگاه خداوند دعا کنیم و دنیا را به راه حقیقت فراخوانیم.

رئیس جمهور با اشاره به از خودگذشتگی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گفت: رزمندگان ما با فداکاری های آنها شکل گرفتند و همه مردم را به خود جلب کردند. امروز ملت ایران حماسه جدیدی آفرید ، در هشت سال دفاع مقدس حماسه تقابل با دشمن را آفرید و این بار حماسه مقاومت در برابر جنگ اقتصادی را آفرید. وحشیانه ترین دولت آمریکا سعی کرد ملت ایران را به فروتنی وادار کند ، اما در جنگ اراده ها ، این ملت ما بود که پیروز شد و باعث شد تا حکام جدید کاخ سفید مرتبا اعلام کنند که جنگ و فشار اقتصادی شکست خورده است ، و ما آن را داشتیم . ملتی که پیروز شد.

روحانی ادامه داد: حماسه ملت ایران فراخوانی از همه آزادیخواهان برای مقاومت در برابر بی عدالتی است. البته ، ملت ما از نظر اقتصادی رنج زیادی دید ، اما از نظر سیاسی ، اخلاقی و قانونی پیروزی های چشمگیری را بدست آورد. آنها می خواستند سیستم ما را فروپاشند ، اما به لطف فداکاری ملت ایران ، رژیم قدرت بیشتری یافت.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ایثار و از خودگذشتگی خانواده های شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: خدمات دولت در ازای ایثارگری بزرگ آنها حداقل است. . در روزهای ابتدایی دولت 11 ، حجت الاسلام شاهیدی ، رئیس بنیاد شهید گزارشی از بدهی های سنگین دولت به خانواده های شهدا و ایثارگران ارائه داد. ما همچنین در مدت یک سال 5000 میلیارد تومان پرداخت کردیم که البته این به دولت یازدهم گره خورده است. ما از پرداخت این مطالبات خوشحال بودیم و سپس مطالبات دیررس را پرداخت کردیم. ما در مجموع 13 هزار میلیارد تومان پرداخت كرده ایم كه 7640 میلیارد تومان آن مربوط به سال 1399 است. اشتغال 16 هزار جوان از خانواده شهدا و رزمندگان از افتخارات دولت است كه در اوایل سال آینده انجام می شود ، و ما همچنین مفتخریم که 25 هزار قطعه زمین را برای تأمین مسکن در اختیار بنیاد شهید قرار دهیم.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی پایان یافته است اما پرونده شهادت بسته نشده است ، بیان داشت: ما دیدیم که برخی از عزیزان ما در دفاع از حرم ایثار و فداکاری کردند و به شهادت رسیدند. از اواخر سال 2009 ، طرفداران بهداشت بیمارستان فداکاری های زیادی انجام داده اند. ما در دنیا از کرونا خجالت نمی کشیم و به تحریم ها و فشارها افتخار می کنیم. تمام امکانات پزشکی لازم برای مقابله با کرونا فراهم شده و دولت نیز بودجه لازم را تأمین کرده است. واکسن نیز روز به روز برای ما در دسترس است و سال آینده این سه واکسن در دسترس خواهد بود ، برکت ، رازی و پاستور برای مردم ، و من از کادر پزشکی در کشور بار دیگر به خاطر تلاش هایشان در برابر کرونا تشکر می کنم

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا