علمی و پزشکی

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد؛ قابلیت باز طراحی مجدد واکسن کووپارس برای مقابله با جهش‌های کرونا

به گزارش شفاف ، کاظم خفازی وزیر جهاد کشاورزی در ابتدای آزمایش انسانی برای دومین واکسن ایرانی برای کرونا که امروز در بیمارستان رسول اکرم انجام شد ، گفت: “موسسه تحقیقات واکسن و سرم رازی تبدیل به یک کشور محبوب ، مسئول این امر بود ، و سعی کرد در هنگام تولید واکسن به کادر پزشکی و مردم کمک کند. من رئیس موسسه تحقیق و آموزش در زمینه توسعه کشاورزی بودم که همزمان بیش از 20 موسسه تحقیقاتی را شامل می شود تاجگذاری کشور. ما ویروس شناسانی در سطح شرکت داریم که با گیاهان ، حشرات و حیوانات آبزی آشنا هستند و ما برای بررسی هاله دور هم جمع شدیم از این منظر ، ما تیم اصلی این جلسات را در اختیار داریم.

وی افزود: “انگیزه دانشمندان جوان برای ساخت سرم الرضی ستودنی بود.” طراحی و نیاز به واکسن بسیار پیچیده است ، اما خوشبختانه در این بخش ، داده های مطالعات قبلی موسسه الرضی به کمک ما آمد. در مارس سال قبل و تا پایان آوریل سال جاری واکسنی طراحی شد تا بتوان حداقل با یک قطعه ویروس واکسن درست کرد و واکسن حاوی قسمتهای اضافی نیست تا شاهد آن نباشیم. هر واکسنی اثرات جانبی. از اواخر آوریل تا مه آزمایش های دوز را انجام دادیم.

خفازی گفت: “ما یک اصل مهم داشتیم که آن این است که باید هر وقت اتفاقاتی افتاد کار خود را انجام دهیم و تحت تأثیر هیجان اجتماعی قرار نگیریم و تا زمانی که همه دنیا خداحافظی نکنند واکسن تولید کنیم.” پس از دوز ، واکسن یک بار روی همه حیوانات آزمایش شد ، ما دستورالعمل ها را با دوستان خود به اشتراک گذاشتیم و آزمایش با 500 حیوان را شروع کردیم. ما در آماده سازی میمون ها برای آزمایش فرآیند پیچیده ای داشتیم و حتی برخی از همکاران ما هنگام انتقال میمون ها از کشورهای آفریقایی به این بیماری مبتلا شدند. سرانجام ، ما میمون را با بیشترین تعداد میمون آفریقایی آزمایش کردیم و سرانجام ، پس از پایان آزمایش روی حیوانات ، پرونده ها به وزارت بهداشت ارسال شد.

وی با قدردانی از فوریت وزیر بهداشت ، افزود: به محض ورود به دولت ، آنها پدری را برای تیم واکسیناسیون استخدام کردند و لحظه به لحظه اوضاع را زیر نظر گرفتند تا رضایت انسان را برای آزمایش بالینی کسب کنند.

رازی کو پارس یکی از امن ترین سکوهای جهان است

و وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: این واکسن نوترکیب ویژگی های بسیاری دارد که باید آنها را اعلام کنیم. اولاً ، چندین نسل از دریافت حداقل یک واکسن از م Instituteسسه الرضی می گذرد ، یا این که با ویروس وارد بدن کشته نشده است ، بنابراین یکی از ایمن ترین سیستم عامل های جهان است. حجم تزریقی که انجام می شود بسیار ناچیز است و حدود بیست میلی لیتر تزریق می شود که یکی دیگر از ویژگی های خاص این واکسن است. ما فقط به فکر خود واکسن نبودیم و شکستن زنجیره انتقال یکی از ادعاهایی بود که منجر به استنشاق دوز واکسن شد. بسیاری از واکسن ها در دنیا در مرحله ای که کار آنها مانند ما از نظر علمی کامل است ، در دوز استنشاق قرار ندارند.

وی گفت: “در مراحل پیش بالینی این واکسن وسواس زیادی وجود داشت. این پلت فرم به گونه ای ادغام شده است که با سایر واکسن هایی که به بدن تزریق می شود تداخل ندارد.”

جلیل کوهپای زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ، ضمن تشکر از تیم پژوهشگاه واکسن رازی ، گفت: “دانشگاه علوم پزشکی ایران مفتخر است که در این مطالعه بالینی فعال است و نقش خود را در بیمارستان حضرت رسول ایفا می کند.” خوشبختانه تیم م Instituteسسه الراضی طی ماههای اخیر توانسته است برخی نشانه های خودکفایی در کشور را نشان دهد.

وی افزود: “ما آماده هستیم تا آزمایش بالینی واکسن را به درستی انجام دهیم.” امیدواریم طی چند ماه آینده واکسنی ارزشمند در سطح ملی و بین المللی تولید شود تا بشریت از مشکل کرونا خلاص شود. دانشگاه محلی به این بستر اختصاص داده شده است و ما امیدواریم که این تجربه را به خوبی توسعه دهیم.

این واکسن امروز به دو داوطلب تزریق می شود. این تزریق به صورت انتخابی انجام می شود. در دوره دوم ، واکسن در 120 نفر در گروه های 30 نفره تجویز می شود و 33 روز طول می کشد. تزریق سوم ، مرحله استنشاق ، در روز 53 انجام می شود. نتایج 14 روز پس از مرحله اول تجزیه و تحلیل می شود و در صورت رضایت بخش بودن نتایج ، واکسن وارد مرحله دوم می شود. در مرحله دوم ، 500 نفر وارد مطالعه می شوند.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا