اجتماعی

متن نامه ارسالی در روز تاسوعا برای امام حسین (ع) چه بود؟

متن سخنانی که در روز عیسی برای امام حسین علیه السلام فرستاده شد چیست؟

در واقعه کربلا، عبیدالله بن زیاد دو نامه به حسین بن علی نوشت; یکی در هنگام ورود به کربلا و دیگری در روز تسوعه پس از ورود عمر بن سعد به کربلا.

به گزارش خبرگزاری دیباروز؛ نامه دوم کی بود؟ عمر بن سعد با ارتشی عظیم برای کربلا مقابل ارتش محدود آمد حسین بن علی توقف ارسال عمر بن سعد به من حسین بن علی آمد؛ سلام کرد و نامه ابن سعد را برایش فرستاد حسین بن علی گفت: پروردگارا! چرا به کشور ما آمدید؟ “

حسین بن علی و او پاسخ داد: مردم شهر شما به من نامه نوشتند و مرا صدا زدند و اگر از آمدن من راضی نبودند باز خواهم گشت.

خوارزمی نیز روایت کرده است: حسین بن علی به فرستاده عمر سعد گفت: از طرف من به امیرت بگو که من خودم به این سرزمین نیامده ام، بلکه مردم این دیار مرا دعوت کردند که نزد خود بیایم و با من بیعت کنم و مرا از دشمنانم بازدارم و یاری کنم. من.” ما، بنابراین اگر آنها از راهی که من آمده ام ناراضی باشند، برمی گردم.”»

وقتی فرستاده عمر سعد برگشت و جواب حسین را نقل کرد، ابن سعد گفت: امیدوارم خداوند مرا از جنگ نجات دهد. حسین بن علی برهاند ‘پس این درخواست حسین بن علی دانستن ابن زیاد اما در پاسخ نوشت: از حسین بن علی بخواهید با یزید و همه یارانش بیعت کند. و اگر بکند نظر خود را می نویسیم… «وقتی نامه ابن زیاد به ابن سعد رسید گفت: برداشت من این است که عبید الله بن زیاد خواهان آرامش و رفاه نیست». عمر سعد متن نامه عبیدالله بن زیاد را نخواند حسین بن علی فرستادم.

حسین گفت: این نامه ابن زیاد را جواب نمی دهم. آیا بالاتر از مرگ نهایی خواهد بود؟! خجسته باد چنین مرگی.»

دکمه بازگشت به بالا