اقتصادی

مخالفت صریح با اینترنت و فیلترشکن طبقاتی

رئیس هیأت مدیره سازمان اتحادیه های رایانه ای استان تهران می گوید: این سازمان به دنبال رفع مشکلات عاجل و فوری شرکت ها است اما جایگاه آن در حوزه اینترنت و مقوله VPN مشخص است؛ این سازمان به دنبال رفع مشکلات فوری و فوری شرکت ها است. اعتراض واضح

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، حسین اسلامی گفت: موضع اتحادیه مشخص است. در بیانیه سازمان و در نامه ای که به طور مشترک با چند سازمان به رئیس جمهور ارسال کردیم، خواستار دسترسی رایگان به اینترنت و گسترش زیرساخت های لازم شدیم.

اعتقاد بر این است که در صورت بروز بحران که محدودیت‌ها به‌طور موقت با تصمیم گروه‌های امنیتی ایجاد شده و قابل رفع است، انتظار می‌رود با رفع مشکلات امنیتی، وضعیت به سرعت به قبل از سپتامبر سال جاری بازگردد. در این برهه حساس، چنانچه برخی از شرکت ها در ارتباط با مخاطبان خود در خارج از کشور با مشکل مواجه شوند و یا در ارائه خدماتی که باید در داخل کشور ارائه کنند با مشکل مواجه شوند، وزارت ارتباطات موظف است این مشکلات را حتی به صورت موقت برطرف کند. در این راستا در هر دستوری که به ما می رسد تمام تلاش خود را کرده ایم تا مشکل را به صورت مرحله به مرحله حل کنیم و این را وظیفه صنفی خود می دانیم.

اسلامی بر عدم خلط این دو موضوع تاکید می کند. نظر نهایی انجمن دسترسی آزاد به اینترنت برای عموم مردم است. اینترنت درجه یک و کلاس VPN را اصلا قبول نداریم. محدودیت هایی که در سرتاسر جهان برای حفظ حریم خصوصی خانواده ها و سایر مسائل اخلاقی در نظر گرفته می شود نیز برای ما قابل درک است. اما حقیقت این است که بازگشت به دوران قبل از شهریور کمترین درخواست ماست و این موضع صریح سندیکا است. موضوعی که در صحبت های رئیس جمهور مشخص بود این بود که گفتند در زمان انتخابات فضای مجازی را فراموش نکرده اند. علاوه بر این، امروز وزیر ارتباطات موضع خود را اعلام کرد که مقوله اینترنت وجود ندارد و این را می توان به فال نیک گرفت.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه محدودیت های اینترنت به یک معضل فرسایشی تبدیل شده است، می گوید: وظیفه ما این است که به همه کسب و کارها کمک کنیم، اما برخی برای ادامه حیات نیاز به کمک فوری و کمک بیشتری دارند. یک نوع ماسک تنفسی اما تا زمانی که محدودیت های اینترنت برای عموم مردم رفع نشود، مشکل اقتصاد دیجیتال حل نخواهد شد. عموم مردم به پلتفرم ها دلبسته اند و به همین دلیل است که سفارش انحصار اینترنت یا تبگاتی وی پی ان را برای اعضای نصر اقدامی معتبر نمی دانیم.

یک اسلام شناس درباره اقدامات اتحادیه می گوید: نامه ای که به رئیس جمهور فرستادیم برای وزرای اطلاعات و کشور ارسال شد. رونوشت آن برای وزیر ارتباطات و سایر مقامات نیز ارسال شده است. ما از این دو مرجع پیروی می کنیم – وزیر اطلاعات و وزیر کشور. اما تلاش ما به ارسال نامه ختم نشد. ما با وزیر ارتباطات، وزیر صمت، رئیس شورای اسلامی و بسیاری از نهادهای نظارتی و امنیتی جلسات و مذاکرات مستقیم داشته و خواهیم داشت.

رئیس هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران به رویه هایی اشاره کرد که نشان می دهد در صورت عدم اجرای مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر حضور نمایندگان پلتفرم ها، این امکان وجود دارد. که این مسیر موقتی خواهد بود. محدودیت های ایجاد شده بر اساس این تصمیم دائمی خواهد شد. ، تصریح می کند: این اقدام کمکی به وضعیت کشور نمی کند. چیزی که می تواند کسب و کار را نجات دهد تنفس مصنوعی نیست، بلکه تنفس طبیعی در فضای رقابتی با پلتفرم های خارجی است.

با توجه به اطلاعیه سازمان اتحادیه های رایانه ای استان تهران، وی تایید می کند: قطعاً به شرکت ها کمک می کنیم، مثلاً اگر شرکتی درخواست نامه ای برای بازکردن آدرس IP مربوط به فعالیت شرکتش داشته باشد، پیگیری های لازم را انجام داده ایم. پس از آن اگر هرکسی چنین درخواست هایی داشت با دبیرخانه سازمان مکاتبه کند و حتما پیگیری می کنیم تا مشکلاتش برطرف شود. اما این یک درخواست عمومی اتحادیه نیست. تنها راه حل مشکل حاد کار مضر است. همان تنفس مصنوعی و همانطور که گفتم انتظار ما از دولت بیشتر از این کمک های موقت است.

اسلامی همچنین درباره اقدامات آتی اتحادیه و زمان پاسخگویی دولت به پیگیری ها توضیح می دهد: به زودی با حضور دستگاه های امضاکننده نامه ارسالی به رئیس جمهور و همچنین سایر دستگاه ها جلسه ای برگزار خواهیم کرد. سازمان‌هایی که مانند گذشته با حضور رسانه‌ها متحد شدند، در همین راستا یک مجمع تجاری برگزار کردند. تلاش ما این است که تا پایان امسال به نتیجه مثبت برسیم.

لازم به ذکر است با توجه به اظهارات رئیس هیأت مدیره سازمان سندیکای رایانه ای استان تهران، چنانچه هر یک از شرکت های عضو سازمان درخواستی برای حل موقت مشکلات فوری خود داشته باشند، می توانند از طریق ایمیل info@tehrannsr.org با دبیرخانه سازمان تماس بگیرید.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا