عمومی

منتقد باش اما مسئولیت‌پذیر – دیباروز

دولت همچنین باید اطلاعات و اجماع شفاف را برای تقویت سیاست ها و اعمال محدودیت های محاسبه شده ارائه دهد. در صورت عدم کنترل ، می توان گمراه شد و در مسیر گم شد تا محدودیت های مدیریت بیماری عروق بیماری کرونا قلب را برآورده کند.

نمی توان انکار کرد که تمام الزاماتی که مقام سیاسی برای داشتن اعتماد به نفس در جامعه و رعایت محدودیت های اعمال شده در مدیریت خطر بیماری عروق بیماری کرونا قلب در سطح مطلوب ، باید تا حدی برآورده نمی شد یا ناقص بود. س isال این است که آیا عدم موفقیت داوران در بهانه گیری مناسب برای انصراف از تابعیت؟ به بهانه مشکلات و اعتراضات دیگر به سیاست و اقدامات دولت در زمینه مبارزه با کرونا ، آیا می توان از محدودیت های اعمال شده بر کرونا و سفر صرف نظر کرد؟ آیا می توان با رعایت نکردن محدودیت ها ، زندگی دیگران ، کادر پزشکی و استرس شدید پیامدهای اقتصادی کرونا را به خطر انداخت؟

امروز یک شهروند مسئولیت پذیر در ایران مجبور نیست خود را فریب دهد ، از کاستی های دولت و دولت چشم پوشی کند یا فکر کند با پذیرش مسئولیت تابعیت به سرپوش گذاشتن بر این کاستی ها کمک خواهد کرد. وی می تواند باور داشته باشد که در زمینه های دیگر زندگی ، در مواجهه با کمبود قضاوت ، از مسئولیت های خود دست برنمی دارد. فقدان سیستم آموزشی و عدم موفقیت حاکمان در ایجاد شغل ، شهروندان مسئول را نسبت به سرنوشت فرزندان خود بی تفاوت نمی کند. همین امر برای پیگیری محدودیت ها و کمک به کنترل شدت بیماری بیماری کرونا قلب انجام می شود.

ما هیچ بهانه ای اخلاقی برای فرار از تعهد انسانی در انجام کارهایی که می توانیم انجام دهیم نداریم. انتقاد از عملکرد قدرت سیاسی در گذشته و حال معیار اخلاقی و انسانی صحیح برای به خطر انداختن جان خود و دیگران نیست.
* یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی

* منتشر شده در روزنامه ایران. 1 مارس 13

دکمه بازگشت به بالا