علمی و پزشکی

کرونا؛ مهمان دورهمی‌های “یلدا” – دیباروز

طولانی ترین شب سال آینده؛ آیین ایرانی شب یک دوره کودکی است. همراه با شیوخ ، علاوه بر حافظ خواندن ، شعر ، خنده ، خربزه ، انار و … اما امسال ما کرونا یلدا را ترک خواهیم کرد. یلدا ، که خاطراتش سالها بعد قابل بازگویی است ، خوشحال بود که به خاطر کرونا ، کسی را در یلدا 1399 از دست ندادیم …

به گزارش دیباروز ، علی رغم تمام محدودیت ها ، کرونا همچنان هر روز بین 200 تا 300 نفر از شهروندان ما را می کشد و بسیاری از شهرها هنوز قرمز و در حال رشد هستند. به گفته وزارت بهداشت ، اگرچه روند بستری شدن بیماران بستری در بیماران کرونا قلب به دلیل اعمال محدودیت های هوشمند در کشور اندکی کاهش یافته است ، اما وضعیت در بسیاری از شهرها و فرمانداری ها همچنان شکننده و ضعیف است و می تواند هزینه های کوچکترین غفلت را نیز متحمل شود. .

همچنین بیم آن می رود که تاج تاثر زمستان را تحت تأثیر برخی عکس های منظم داشته باشد. به گفته کارشناسان بهداشت ، اوج هاله پاییز بسیار سنگین بود. بخش های ویروس کرونا در بیمارستان ها پر است و کادر پزشکی فرسوده شده اند ، اما با ادامه اعمال محدودیت های هوشمند موجود ، بخشی از بار بیمارستان ها و کارکنان مراقبت های بهداشتی کاهش یافته است. البته وضعیت هنوز پایدار نیست و شاهد آن مرگ روزانه حدود 300 نفر از شهروندان ما است. بنابراین هنوز باید مراقب Covid-19 باشید.

با این حال ، این روزها می بینیم که البته تعدادی از آنها تعداد کمی نیستند و برای جشن طولانی ترین شب سال آماده می شوند. جشنی که اگر مدتی برگزار شود و میهمانی برگزار شود ، ممکن است به عزاداری تبدیل شود به گفته دکتر علی رضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی ویروس کرونا ، به دلیل برودت هوا و زمستان ، مهمترین عامل این بیماری و شیوع آن جلسات خانوادگی است.

رییسی همچنین تأكید كرد كه گردبادها می توانند تا 51٪ از شیوع COVID-19 را ایجاد كنند.

برای تهیه واکسن و دارو پروتکل ها را دنبال کنید

بر این اساس دکتر مسعود مردانی – عضو کمیته ملی مبارزه با کرونا ، در مصاحبه با آژانس دانشجویی دانشجویی“توصیه من این است که مردم حداقل تا پایان سال بر روی پروتکل های بهداشتی کار کنند ، بنابراین به تدریج واکسن ها و داروهای کرونا جدید به ما کمک کرده اند.

وی افزود: “در حال حاضر شیوع بیماری رو به کاهش است. به همین ترتیب با کمک و همکاری مردم می توانیم به تدریج در CHD رشد کنیم ، اما در صورت عدم رعایت افراد ، ممکن است در زمستان دوباره با مشکل روبرو شویم.”

نوبت من ممنوع است

مردانی تأیید کرد: ما در آستانه شب یلدا به عنوان طولانی ترین شب سال هستیم و من این شب را به همه مردم تبریک می گویم. مردم می توانند از طریق شبکه های اجتماعی در شب یلدا به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند. زیرا برگزاری جلسه در این شرایط ممنوع است.

وی گفت: “لازم به ذکر است که طبق جدیدترین مقالات ، 50٪ موارد در خانواده مربوط به پریود شدن است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا