علمی و پزشکی

کرونا در ایران مهار شد

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت در دیدار وزیر بهداشت کشورمان از عملکرد ایران در مقابله با کرونا به ویژه تک‌تعداد فوتی‌های روزانه ناشی از این بیماری و گسترش واکسیناسیون علیه کرونا تقدیر کرد و گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا. در کشور مصر. ایران در شرایط عالی است.

به گزارش دیباروز، دکتر بهرام عین الله در حاشیه هفتاد و پنجمین اجلاس مجمع جهانی بهداشت در ژنو با تبریک انتخاب مجدد آدهانوم به عنوان دبیرکل سازمان جهانی بهداشت و تمجید از دستاوردهای ایران در مقابله با کرونا و تشریح پوشش واکسیناسیون. در کشور ما. .

وزیر بهداشت گفت: با حمایت مردم و تلاش نیروهای بهداشت و درمان، بیماری عروق کرونا ویروس قلب در ایران تحت کنترل و کنترل قرار گرفته است و بیش از دو هفته است که نرخ روزانه مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونا ویروس قلب در کشورمان گزارش شده است. کشور تک رقمی است.”

دکتر عین الله با اشاره به شیوع واکسن کرونا در ایران گفت: الحمدلله و با کمک مردم تاکنون حدود 150 میلیون دوز واکسن در ایران تزریق شده است و در مجموع پوشش واکسیناسیون. ایران حدود 75 درصد است.

وی تاکید کرد: تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و استکبار جهانی علیه ایران مانع موفقیت کشورمان در کنترل کرونا نشد، زیرا در ایران مردم به کمک نظام سلامت شتافتند.

وزیر بهداشت با انتقاد از کوتاهی و عدم انجام وظایف برخی سازمان های بین المللی در خصوص وضعیت بهداشت و درمان در برخی نقاط جهان، گفت: برخی از مناطق جنگ زده از نظر خدمات بهداشتی و درمانی زنان وضعیت خوبی نداشته اند. سال هاست که همه سازمان های بین المللی مسئول هستند.» باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا