بین الملل

میهمان المیادین: انتخابات، یک «اسلو هسته‌ای» علیه ایران را خنثی کرد

گروه بین الملل خبرگزاری آنلاین دیباروز ، شبکه خبری المیادین ، ​​در ادامه برنامه های خود برای انتخابات ایران ، امروز چهارشنبه ، گزارش داد که میزبان یک تحلیلگر امور سیاسی ، “محمد حسین هاشمی” است.

وی در این برنامه در پاسخ به س questionالی درباره انتخابات گفت: “این انتخابات با انتخابات قبلی کاملاً متفاوت بود … زیرا این انتخابات پس از اعمال شدیدترین و بدترین تحریم ها و فشارها توسط ایالات متحده علیه ایران برگزار شد.” در وهله اول ، بسیاری ، از جمله در اسرائیل ، اصلاً انتظار نداشتند که انتخابات برگزار شود ، اما بر خلاف انتظار ، آنها فقط برگزار نشدند – همانطور که می دانید ، هیچ انتخاباتی در جمهوری اسلامی لغو یا به تعویق افتاد. اما میزان مشارکت غیر منتظره بود. تمام برنامه هایی که آنها برای جلوگیری از شرکت مردم در این انتخابات طراحی کردند ، با شکست ناگواری روبرو شد. آنچه مهم است این است که این انتخابات فرصتی جدید فراهم کرده و ثابت کرده است که ایران در حال پیشروی است. آنچه در ایران اتفاق می افتد یک دموکراسی دینی است که برخی کشورهای عربی منطقه باید از آن بیاموزند.

آل هاشمی در پاسخ به س anotherال دیگری در مورد خنثی کردن حمله امروز به تأسیسات هسته ای گفت: “به نظر من و طبق اطلاعات منتشر شده ، این عملیات خرابکاری در چارچوب فعالیت های رژیم صهیونیستی است که مورد تأیید قرار گرفته است. قدرت های مختلف هسته ای. “

الهاشمی از رژیم آمریکایی و صهیونیستی خواست تا “توافقنامه اسلو” بین فلسطین و صهیونیسم را امضا کنند [که در سال ۱۹۹۳ فلسطین رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت] وی گفت: یک نتیجه مهم این انتخابات این بود که “توافق هسته ای اسلو” علیه ایران را خنثی کرد و اجازه نداد چیزهایی خارج از توافق هسته ای مانند مسئله موشک یا نقش منطقه ای به ایران تحمیل شود. نقش منطقه به چه معناست؟ یعنی حمایت ایران از جنبشهای مقاومت در لبنان ، فلسطین ، یمن ، سوریه و عراق. با این انتخابات ، ایران دوره جدیدی را آغاز کرده است که در آن قوی ترین پشتیبان مقاومت در منطقه خواهد بود و عملکرد آن بیش از پیش مشخص خواهد شد. این منطق غلط که یزید (سلام الله علیها) الحسین علیه السلام را کشت ، دیگر درست نیست. این منطق باطل شده است و از این پس مشخص خواهد شد که چه کسی درست است و چه کسی نادرست است. روابط با همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی باز خواهد بود. فکر می کنم گفتگوها در وین طی روزهای آینده به پایان برسد و با این انتخابات ، ایالات متحده مجبور است شرایط ایران را بپذیرد.

آل هاشمی در پاسخ به س anotherال دیگری در مورد موضع رژیم صهیونیستی و ایالات متحده در قبال مذاکرات هسته ای و اینکه در صورت توافق ، ایالات متحده باید در آن جا رضایت آن رژیم را جلب کند و چگونه این کار را انجام خواهد داد. گفت: “من فکر می کنم دولت ایالات متحده باید این را بپذیرد. توافق نامه و بازگشت به آن. زیرا او چاره ای جز بازگشت به او ندارد. برعکس ، ایران در موقعیت قویتری نسبت به گذشته است. آقای رئیسی همچنین اظهار داشت که ایالات متحده موظف است به تعهدات خود عمل کند. در غیر این صورت ، ایران به راه خود ادامه خواهد داد ، و حتی اگر منافع آن حکم کند می تواند تا 90 درصد اورانیوم غنی کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات و تهدیدهای رژیم صهیونیستی علیه تأسیسات هسته ای ایران گفت که ایران تهدیدهای رژیم صهیونیستی را بسیار جدی می گیرد و رئیس جمهور منتخب با دستور رئیس جمهور منتخب دستور داد کمیته امنیتی متشکل از نمایندگان شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی برای پیگیری جدی این موارد تشکیل شد. اما علاوه بر این ، باید توجه داشت که صهیونیست ها برای سرپوش گذاشتن بر اختلافات و مشکلات داخل اسرائیل ، عملیات روانی انجام می دهند.

المیادین با تعجب گفت: “برخی معتقدند که موساد اسرائیلی برنامه های آمریکایی را در ایران اجرا می کند.” آیا این وضعیت به سمت مقابله پیش می رود؟ الهاشمی پاسخ داد: به هیچ وجه. اسرائیل امروز در موقعیتی نیست که بتواند با جمهوری اسلامی برخورد کند. می دانم که کاملاً بعید است. اسرائیل تمام تلاش خود را برای به تأخیر انداختن توافق هسته ای انجام خواهد داد و سرانجام برای انجام اقدامات تروریستی تلاش خواهد کرد. از سوی دیگر ، ایران پاسخ خواهد داد ، امروز ابراهیم رئیسی رئیس جمهور است ، نه مانند گذشته.

المیادین همچنین در مورد اقدام جدید آمریکا علیه برخی وب سایت های ایرانی از جمله العالم و پریستاوی و اینکه چرا آنها در آن زمان مسدود شده اند پرسید و الهاشمی گفت که ایران به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شده است. این شبکه ها امور داخلی ایران را به سایر کشورها منعکس می کنند. بنابراین ، ایالات متحده بیم آن را دارد که آنچه اکنون در ایران اتفاق می افتد ، در کشورهای دیگر نیز آغاز شود و چنین انتخاباتی که در ایران در حال انجام است ، در سایر کشورها نیز برگزار شود.

المیادین در پایان با اشاره به اینکه برخی از تحلیلگران بر این باورند که نتایج انتخابات فعلی باعث تقویت محور مقاومت در منطقه خواهد شد. الهاشمی گفت: در ایران شعاری وجود دارد که می گوید ایران ابتدا ، اما ابتدا با خروج ایالات متحده از منطقه است. این شعار اکنون تأیید شده است. این را آقای رئیسی تأیید کرد. مردم ایران ثابت کرده اند که نسبت به مسائل امت اسلامی بی تفاوت نیستند. ایران بیشتر و بیشتر از مقاومت حمایت خواهد کرد زیرا این تیم از طرفداران مقاومت است. سید حسن نصرالله در پیام تبریک خود گفت که مقاومت در منطقه خوش بینانه تر شده است. اما طبیعی است که اسرائیلی ها دچار وحشت شوند. امروز مقاومت در داخل فلسطین بیش از هر زمان دیگری رژیم را تهدید می کند.

انتهای نامه / ص


دکمه بازگشت به بالا