عمومی

نبض بازار در دست دلالان/ نظارت‌ها قاطعانه نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استانها – بهرام قربانپور: مدت هاست که جشن باستانی نوروز با غیرت و شادی خاصی برگزار می شود آه تو اسکورت های ایرانی و ایرانی ، به ویژه مردم گیلانی که به مهمان نوازی شهرت دارند ، از نوروز خریدهای ویژه ای می کنند تا از میهمانان صمیمی و مهربان پذیرایی کنند.

خرید در نوروز معمولاً بین میوه ها ، شیرینی ها و آجیل های رنگارنگ متفاوت است ، چمن زدن آیین های استقبال از نوروز و استقبال شگفت انگیز از میهمانان و اقوام ، البته به تدریج به طرز چشمگیری افزایش می یابد بیا قیمت ها بیشتر مردم توانایی خرید این همه مراسم عید و تزئین میزهای تعطیلات را به جای پسته ، فندق و بادام با نخود و کشمش ندارند.

در گذشته ای نه چندان دور ، مردم از اوایل اسفند ماه خود را برای پذیرایی باشکوه نوروز باستان آماده می کردند و شور و اشتیاق در انتقال خانه ، خرید در نوروز و بازدید از نوروز همه بخش ها را به سمت خود سوق می داد ، اما امروز ، با ورود بدنام. ویروس کرونا از یک سو ، نوسانات شدید قیمت و عدم نظارت مناسب و م marketثر بر بازار از طرف دیگر ، مردم را نسبت به جشن های نوروز کمتر مضطرب کرده است.

گزارش های میدانی بازار و یادداشت های عینی آشفتگی بازار ، قیمت های نجومی و نارضایتی عمومی را نشان می دهد.

جیب خالی پسته تا 400000 تومان

محمد سام علی زاده ، شهروند رشتی که برای خرید عید به همراه خانواده به بازار بزرگ شهر آمده بود ، به خبرنگار آنلاین گفت: قیمت کالاها نسبت به سال گذشته به طرز چشمگیری افزایش یافته است ، در حالی که درآمد مردم تغییری نکرده است. بسیاری ، اما بسیاری از مشاغل. “آنها مشکلاتی داشتند. خطرناک با ویروس کرونا.

وی با بیان اینکه چشم انداز عادلانه ای در بازار وجود ندارد افزود: بیشتر فروشندگان و بازرگانان به دنبال سود و سود هستند. دو درخواست او آنها رابطه خریدار و مصرف کننده دارند و به وضعیت مالی و اقتصادی طرف مقابل اهمیتی نمی دهند.

این ساکن رشت با اشاره به قیمت نجومی انواع آجیل و میوه های خشک برای نوروز ، گفت: “اقتصاد مردم به قدری تحت فشار مردم قرار گرفته است که هیچ کس نمی تواند 400 هزار تومان پسته بخرد.”

وی همچنین از نظارت ضعیف در بازار اجتناب کرد و ادامه داد: بخش عمده ای از مشکلات بازار و بی ثباتی قیمت به نظارت ضعیف مربوط می شود.

از افزایش دوم قیمت شکایت کنید

اسماعیلی ، یک شهروند دیگر از رشت ، از این افزایش شوکه شده است بیا وی از خاصیت میوه و شیرینی در شب عید شکایت کرد و گفت: “افزایش قیمت ها به ثانیه تبدیل شده و نمی توان آن را به شب عید کاهش داد. از سال اول تاکنون قیمت ها از یک لحظه به لحظه دیگر تغییر کرده است. بعد.”

وی با اشاره به چالش های موجود در بازار طیور و روغن در استان و حتی کشور گفت: “برخی بی احتیاطی در تهیه و توزیع روغن و طیور باعث شده گیلان ، مرکز تولید مرغ در کشور با کمبود این کالا “. برخی بی تدبیری ها در عرضه و توزیع روغن و طیور باعث شده است که گیلان که مرکز تولید طیور در کشور است با کمبود این کالا روبرو شود.

این بانوی رشتی با اشاره به گرانی انواع شیرینی های نوروزی اظهار داشت: قیمت شیرینی چنان احساس تلخی در مردم ایجاد کرد که بیشتر مردم خرید شیرینی را از خرید نوروز متوقف کردند.

به گفته وی ، مسئولان باید اقدامات ویژه ای انجام دهند آه تو برای تعدیل و کاهش قیمت ها تا خرید در نوروز به “غم بزرگی” برای مردم تبدیل نشود.

نظارت ضعیف بزرگترین چالش بازار است

جلیلی ، یکی از شهروندان گیلانی با اشاره به کاهش شدید قدرت خرید مردم در مقایسه با بازار ، گفت: “بازار اغلب در معرض قیمت های بالاتر است و ثبات در قیمت کالاها وجود ندارد و در چنین شرایط اقتصادی ، این مسئله مردم را نگران می کند.” گذشته

وی افزود: برای کنترل قیمت ها و انسجام بازار باید با متخلفان و فروشندگان برخورد قاطع صورت گیرد تا موثر واقع شود در غیر این صورت رویکرد سطحی و عادی موفق نخواهد شد.

این شهروند گیلانی ضعف نظارت را بزرگترین چالش بازار دانست و گفت: سانسور در بازار برای کوتاه شدن فروشندگان و برهم زدن سیستم بازار جدی و تعیین کننده نیست.

نبض بازار در دست دلالان است

سبحانی ، یکی از بازرگانان و بازاریان رشت ، به وضعیت نامناسب بازار اشاره کرد و گفت: م خواریم و ما باید گران بفروشیم. بازاریاب ها نیز از این موقعیت استفاده نمی کنند.

وی با اشاره به نقش واسطه ها در اخلال در بازار گفت: “نبض بازار در دست دلالان و دلالان است و در این بین فروشنده و خریدار رنج می برند.”

ابراهیم پور ، بازاریاب دیگر در رشت با اشاره به نقش موثر واسطه ها در تعیین قیمت گفت: محصول هزار بار طول می کشد تا به فروشنده و در نتیجه خریدار برسد و چند وجهی بودن واسطه باعث افزایش قیمت محصول می شود.

وی ادامه داد: بیشتر فروشندگان در قیمت گذاری خود منصفانه هستند اما دلالان در تعیین قیمت کالاها تأثیرگذار هستند و نقش اصلی را دارند.

توزیع کالاهای اساسی برای ساماندهی بازار در گیلان

رئیس سازمان سکوت گیلان در گفتگو با خبرنگار آنلاین همچنین از توزیع کالاهای اساسی مصرفی که مردم در روزهای آخر سال به آن نیاز دارند ، خبر داد و اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در مورد مرغ گرم به وجود آمده ، مقدار 300 تن مرغ منجمد به همراه مصوب قیمت 15 هزار و 500 تومان در سراسر استان توزیع می شود.

فرهاد کرک استفاده از سهام کالاها برای حفظ تعادل بازار و تعدیل قیمت ها ، یک استراتژی کارگروه تنظیم بازار شهرستان است استفاده از سهام کالاها برای حفظ تعادل بازار و تعدیل قیمت ها ، یک استراتژی کارگروه تنظیم بازار شهرستان است وی در این زمینه گفت: 20 تن گوشت قرمز منجمد با قیمت 80 هزار تومان در مراکز توزیع استانداری تزریق و توزیع می شود.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش تقاضا برای مصرف شکر و احتمال کمبود در استان ، تمهیدات مناسبی برای توزیع 1900 تن شکر برای مصرف داخلی با قیمت مصوب 8700 تومان در نظر گرفته شده است. مادر این مقدار شکر در سراسر استان توزیع می شود.

رئیس سازمان سکوت گیلان با اشاره به اینکه بازار توزیع روغن تقریباً به حالت تعادل رسیده است ، اظهار داشت: به دلیل روزهای پایانی سال و احتمال افزایش تقاضا ، هزار و 400 تن روغن با قیمت مصوب در استان تأمین می شود.

دبیر کارگروه تنظیم بازار استان گیلان با بیان اینکه مردم نباید نگران کمبود نان باشند ، توضیح داد: با انتظاراتی که به دست آمده 3000 کیسه آرد دولتی توزیع می شود تا نان های بیشتری را به نانوایی های منطقه بپزند. فرمانداری

کرک بوش افزود: اقدام دیگر برای تنظیم بازار فرمانداری توزیع 300 تن سیب علاوه بر 300 تن پرتقال با قیمت مصوب در 12 چادر و مغازه ها در رشت و سایر نقاط مراکز استان ها برای تعادل و تنظیم قیمت میوه ها است. . بازار.”

رئیس سازمان سکوت گیلان با تأکید بر نظارت جدی بر بازار خصوصی نوروز ، اظهار داشت: به منظور نظارت مستمر بر بازار منطقه و با توجه به افزایش تقاضا از مردم برای خرید اقلام مورد نیاز ، این سازمان وظیفه بازرسان و سایر همکاران را تعریف کرده است. در منطقه این سازمان در تعطیلات نوروز (صبح و بعد از ظهر) این کار را انجام داده است حتی در صورت افزایش تقاضا ، هیچ ظلمی به مردم تحمیل نمی شود.

دکمه بازگشت به بالا