علمی و پزشکی

نکاتی که برای قبولی داوطلبان تجربی در کنکور معجزه می‌کنند

در روزهای منتهی به کنکور سراسری خیلی ها مشتاق مطالعه برای امتحانات نهایی هستند.

کمتر از دو ماه دیگر تا کنکور سراسری 1401 فرصت باقی است، در این میان، برخی از داوطلبان کنکور خلبانی که آرزوی قبولی در رشته پزشکی را در سر می پرورانند، ممکن است هنوز برای این آزمون آماده نباشند و ندانند که چگونه تحصیل خود را آغاز کنند. .

روش ها و تکنیک هایی وجود دارد که به شما کمک می کند تا مطالعه صحیح و عملی را شروع کنید و با استفاده از آنها می توانید نمره لازم را از کنکور خود کسب کنید.

به گزارش شفاف، شروین مسیح کارشناس کنکور گفت: هنوز زمان کمی تا کنکور سراسری باقی مانده است و باید دید آیا دانشجویان تجربی و متقاضیان پزشکی توانسته اند برنامه بلندمدت خود را اجرا کنند یا خیر؟ “

اخیراً مشاهده شده است که برخی از مشاوران و برنامه ریزان با وعده هایی به داوطلبان کنکور، قول پذیرش در معتبرترین رشته ها و دانشگاه ها را می دهند و این فقط برای کسانی است که درست برنامه ریزی کرده اند و اکنون به فکر هستند. مطالب کتاب را خلاصه کنید.

وی گفت: “اگر متقاضیان به درستی مطالعه نکرده باشند، زمان باقی مانده بهترین فرصت آنها برای انجام بهترین کار است.” اما نمی توانیم قول بدهیم که آنها 100 درصد در دانشگاه های سطح اول قبول شوند.

برخی از دانش آموزان می گویند که باید کار خود را انجام دهند، اما گاهی اوقات خرج کردن و کمک و راهنمایی از مشاوران چیز بدی نیست.

به جای اینکه بیشتر برای کنکور هزینه کنید، تلاش زیادی کنید

و مسیح افزود: دانش آموزی که تلاش زیادی می کند می تواند با هزینه کم به نتیجه خوبی برسد. بنابراین صرف هزینه به تنهایی کارساز نخواهد بود و همچنین نباید این باور وجود داشته باشد که به اندازه کافی برای پذیرش در دانشگاه هزینه نکرده ایم.

با تغییر سیستم و سیستم کنکور سعی شد راه های از پیش موجود برای نتیجه گیری دانش آموزان کوتاه شود. کنکور خیلی به سمت هوش و توانایی داوطلب می رود.

کارشناس کنکور اضافه کرد: سوالات کنکور ترکیبی است; بنابراین داوطلب باید از هوش و دقت لازم برخوردار باشد. تنها با به خاطر سپردن برخی فرمول ها نمی توان به نتیجه مطلوب رسید. بنابراین تمرکز و اشراف به همه موضوعات باید در اولویت باشد.

دانش‌آموزان Minecraft باید تمام تلاش خود را برای برنامه‌ریزی طولانی، مداوم و مستمر برای دستیابی به امتیاز بالا انجام دهند.

وی ادامه داد: در نهایت توصیه بسیار صریح در مورد فرصت باقی مانده تا کنکور این است که به دلیل تغییر کنکور و جدا شدن پرسشنامه ها از این پس، دانش آموزان تجربی یک روز و یک نوبت با هم ریاضی و زیست بخوانند. مسیح گفت.

داوطلبان رشته تجربی شیمی و فیزیک باید تست ها را با هم بزنند و تست ها را با هم بگذرانند و از آنجایی که پاسخ سوالات جداست، تست ها را جداگانه تمرین کنند.

گزارشات / نکاتی که برای پذیرش داوطلبان خلبانی در کنکور معجزه می کند

و این کارشناس کنکور افزود: دانش آموزان باتجربه باید دقت کنند که دروس عمومی بسیار ضروری است و دروس فارسی، عربی، زبان شناسی و معارف اسلامی باید بسیار مطالعه شود تا اطلاعات لازم به دست آید.

در صورت عدم پاسخگویی صحیح به امتحانات دروس عمومی در جلسه کنکور، داوطلبان در ادامه جلسه با ترس و دلهره به سوالات پاسخ خواهند داد و ممکن است به نتیجه دلخواه نرسند; پس بهتر است این دوره ها جزو برنامه های آنها باشد و مطالعه آنها را فراموش نکنید.

مسیح افزود: دروس عمومی جایگاه خود را در کنکور دارد و به رتبه داوطلب کمک زیادی می کند. بنابراین داوطلبان باید در حالت برنامه ریزی باشند، اما در نهایت چند روز مانده به خرداد یعنی شروع امتحانات، دروس را به صورت تشریحی مطالعه کرده و خود را برای آزمون آماده کنند.

بهتر است فارغ التحصیلانی که امتحان نهایی ندارند برای ارزیابی خود برنامه ریزی کنند تا به سوالات نهایی سایر دانشجویان پاسخ دهند. زیرا سطح سواد، عامل اولیه نتیجه گیری کنکور است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دکمه بازگشت به بالا