عمومی

هشدار آقا مجتبی تهرانی به قالیباف چه بود؟

ماجرای بازگشت همسر، دختر و داماد محمدباقر قالیباف از ترکیه با کالسکه از دیروز مورد انتقاد رئیس مجلس قرار گرفت و به احتمال زیاد این هجمه ها همچنان ادامه خواهد داشت. چند وقت. روزهای بیشتر، پس از آن مانند بسیاری از مسائل دیگر. بزرگ و کوچک را فراموش کنیم.

اما نکاتی در این ماجرا وجود دارد که فرزند آقای قالیباف از یک سو آن را «اشتباهی نابخشودنی» و از سوی دیگر برخی آن را تکذیب کرده است که شاید به تحلیل دقیق‌تر این داستان‌ها کمک کند:

1. ممکن است مهمت باقر قالیباف یا بدشانس باشد و یا برنامه واقعی برای ضربه زدن به او وجود داشته باشد، زیرا بعید است که خانواده های دیگر مقامات این گونه سفرها را انجام ندهند و فقط همسر و فرزندان رئیس مجلس انجام دهند. به ترکیه بروید بنابراین نه فردی که این عکس ها را گذاشته خیلی امامزاده است و نه قالیباف که زن و بچه اش ترکیه را ترک کرده اند، خیلی مقصر، اما به هر حال اگر نقشه تخریب قالیباف بوده، خانواده گوینده بهترین بهانه را آورده اند. به مخالفان

2. اینکه قالیباف با وجود شعارهای حمایت از تولید ملی و مدیریت جهادی و لزوم رسیدگی به نود و شش درصد زنان و کودکان به ترکیه رفته و مایحتاج خود را از آنجا خریداری می کند، عجیب نیست و مختص قالیباف نیست. . . در همان فهرستی که در سال 96 در کاغذ A4 منتشر کرد، رئیس مجلس هیچ اثری از تولید داخلی نداشت و اساساً اموال و نقدینگی او با نود و شش درصد آن زمان قابل مقایسه نبود. شما در آن لیست اثری از پراید و سمند نمی بینید. مزدا مدل 87 و پاترول مدل 71 به همراه خانه های 330 متر در 180 متر و مجموع نقدینگی حدود 37 میلیون تومان از محصولات ژاپنی این لیست هستند. این تولیدات ملی کجا هستند و نود و شش درصد کجا این مقدار دارایی و نقدینگی دارند؟ در حالی که قالیباف حداقل این لیست را منتشر کرد. دیگران هم همین کار را نکردند.

هشدار آقای مجتبی تهرانی قالیباف چه بود؟

3. اینکه می گویند گناه زن و بچه را نباید روی قالی بافی نوشت حرف کاملی نیست. وقتی مردم همه جوانب زندگی خود را تحت تصمیمات امثال آقای قالیباف می بینند چرا به خود حق نمی دهند در مورد همسر و فرزندان ایشان صحبت کنند؟ در حالی که مقامات دولتی و خانواده هایشان در سراسر جهان زیر ذره بین رسانه ها و افراد قرار می گیرند و علاوه بر این، اگر فرزندان به گردن پدر و مادرشان نمی افتادند، خداوند در آیه 28 سوره انفال هشدار نمی داد: وسیله ای آزمايش، و كساني كه در امتحان موفق شوند، نزد خداوند پاداش بزرگي است. همچنین اگر خانواده‌های مسئولین کاری به این موضوع نداشتند، قانون اساسی و قانون عرفی بر لزوم اعلام اموال مقامات و خانواده‌های آنان قبل و بعد از قبول مسئولیت تاکیدی نکرده و گفته است که فقط باید دارایی آنها باشد. توسط مسئولان مورد بررسی قرار گرفت. اینکه بگوییم پسران مسئولین چه کردند و پدرشان چه مسئولیتی دارد، چندان قابل قبول نیست. وقتی فرزندان مسئولین خود به دلیل قوت اراده عمومی که به پدرشان داده می شود از امکانات بیشتر و بهتری نسبت به دیگران برخوردار شوند، باید ملاحظات و مشکلاتی را نیز تحمل کنند. مگر اینکه بگویند تمام هزینه هایی را که از بدو تولد به خاطر موقعیت پدر و فرصت هایی که داشته ایم به خرج روز به بیت المال برمی گردانیم تا بتوانیم آزادانه زندگی کنیم. اگر کسی می تواند این همه فرصت و هزینه را به نام خدا جبران کند.

4. چه بخواهیم و چه نخواهیم و رئیس جمهور و اطرافیانش هر کاری انجام دهند بر اساس اصل دستور نوشته شده است و نظام در کشور ما مجری دستورات اسلام شناخته می شود. بنابراین لگد زدن مستقیم به بدهی، خطا، جرم، تخلف و هرگونه اقدام بی ارزشی از سوی مردم نظام و اطرافیانشان است. به همین دلیل مرحوم آیت الله حاجی آقا مجتبی تهرانی که رهبر معظم انقلاب از او به عنوان عالم عامل الهی یاد کردند خطاب به قالیباف فرمودند: مواظب دین مردم باشید البته. این هشداری است خطاب به همه مسئولان جمهوری اسلامی است. آنها مسئول دین مردم هستند و نباید کاری که به دین ضرر دارد انجام دهند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا