عمومی

راه اندازی سامانه ملی فرزند خواندگی

مطابق با پایگاه داده دیباروز ،
دکتر وحید قدبادی دانا در برنامه زنده تلویزیونی “دکتر” درباره قوانین سختگیرانه فرزندخواندگی گفت: “ما به دنبال این هستیم که همه فرزندان را در خانواده ها رها کنیم ، اما تخصص این خانواده باید راحت باشد ، زیرا وظیفه ما نسبت به کودک به جز خدا کسی نیست ، و او را به دولت و رفاه متهم می کنیم. در واگذاری این کودک به خانواده بسیار مراقب باشید.

وی افزود: براساس ضوابط قانونی ، برای اختصاص فرزند به خانواده به دستور دادگاه ، تأیید دادستانی ، آموزش و پرورش ، کمک به خانواده و غیره نیاز داریم که همه این موارد می تواند مدتی طول بکشد ، اما ما سعی می کنیم این روند را تا حد امکان تسهیل کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به راه‌اندازی سیستم پذیرش ملی گفت: به منظور ثبت سریعتر ، افزایش پرونده ها و کاهش ورود و خروج ، سیستمی به نام “فرزندخواندگی” راه اندازی شده است که این شرایط را برای کسانی که ثبت نام کرده اند بر اساس دسترسی به فرزندان خود ایجاد می کند. نقش ثبت ، تسریع و تسهیل امور.

وی افزود: “البته تعداد کودکانی که می توانند در خانواده ها قرار بگیرند نیز کم است و در حال حاضر تعداد خانواده هایی که متقاضی فرزندخواندگی شده اند بیشتر از تعداد فرزندان یتیم واجد شرایط است.”

دکتر بادی دانا با اشاره به شرایط دشوار عروق کرونا امروز که همه مردم جهان را تحت تأثیر قرار داده است ، اظهار داشت: برای کوچکترین کارهایی مانند خروج از خانه ، رفتن به بانکها ، مراکز خرید و گرفتن تاکسی و اتوبوس ، دشوار نبودن سازگاری و دسترسی به جامعه است.

دکمه بازگشت به بالا