علمی و پزشکی

واکسن‌ کرونا در بدن‌هایی با سیستم ایمنی ضعیف هم موثر است؟

طبق گفته پزشکان آمریکایی ، واکسن های کرونا ممکن است در سیستم ایمنی سالم مانند بدن سالم عمل نکند ، با این حال ، تزریق این واکسن ها بدن را تا حدی در برابر بیماری Covid-19 محافظت می کند.

به گزارش دیباروز ، به همین دلیل است که همچنان واکسیناسیون کرونا برای افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها به دلیل بیماری یا استفاده از داروهای خاص ضعیف شده است ، توصیه می شود.

همچنین واکسینه شدن خانواده ، دوستان و مراقبان مهم است تا خطر انتقال ویروس به آنها کاهش یابد.

آمارها نشان می دهد که حدود 3٪ از بزرگسالان در ایالات متحده دارای سیستم ایمنی به خطر افتاده هستند ، از جمله افراد مبتلا به HIV (ایدز) ، گیرندگان پیوند ، برخی از بیماران سرطانی و افرادی که دارای اختلالات ایمنی مانند آرتریت روماتوئید هستند. همچنین دیده می شود.

اگرچه نتایج تزریق واکسن کرونا در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف به طور گسترده بررسی نشده است ، اما داده ها و تجربه محدود در مورد واکسیناسیون آنفلوانزا و ذات الریه نشان می دهد که این واکسن ها به اندازه بدن انسان در بدن موثر هستند. موثر نیست

این بدان معنی است که افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند ، باید اقدامات احتیاطی مانند استفاده از ماسک و جلوگیری از ازدحام را انجام دهند و ادامه دهند.

دکتر آجیت لیما ، متخصص پیوند در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سیاتل گفت: “کاملا منطقی است که با تمام اقدامات احتیاطی که انجام داده اید ادامه دهید.”

توصیه پزشکی در ایالات متحده این است که بیماران مبتلا به انواع مختلف سرطان باید در اسرع وقت واکسینه شوند ، اما افرادی که تحت پیوند سلول بنیادی یا سلول درمانی قرار می گیرند باید حداقل سه ماه پس از شروع درمان صبر کنند و سپس واکسینه شوند. این تأخیر باعث عملکرد بهتر واکسن ها می شود.

به گزارش یورونیوز ، پزشکان در حال حاضر در حال بررسی این هستند که آیا دریافت دوز اضافی باعث می شود که واکسن ها برای کسانی که پیوند عضو دارند مثرتر باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا