ورزشی

واکنش رستمی به عملکردش در وزنه‌برداری قهرمانی جهان ۲۰۲۲

کیانوش رستمی گفت که پس از دو ماه تمرین فشرده در مسابقات جهانی وزنه برداری ۲۰۲۲ شرکت کرده و احساس بسیار خوبی دارد.

به گزارش دیباروز، کیانوش رستمی پس از مدت ها غیبت از رقابت های بین المللی وزنه برداری، از مسابقات جهانی 2022 که در بوگوتای کلمبیا برگزار می شود، به میادین مسابقات بازگشت.

رستمی در وزن 89 کیلوگرم المپیک به مدال نقره دست یافت و با یک ضرب به رکورد 174 کیلوگرم دست یافت. او که در دوضرب با 206 کیلوگرم پنجم شد و در مجموع با رکورد 380 کیلوگرم چهارم شد و در یک قدمی مدال در مجموع قرار داشت.

فدراسیون جهانی وزنه برداری درباره ناکامی رستمی در رسیدن به مدال در مجموع نوشت: وزنه بردار چینی در دوضرب رکورد 215 کیلوگرم را ثبت کرد و توانست مجموع وزن خود را به 381 کیلوگرم برساند، بالاتر از کیانوش رستمی قرار گرفت و در مجموع به مدال برنز رسید. .

رستمی قهرمان وزن 85 کیلوگرم المپیک ریو است که به دلیل عدم کسب سهمیه المپیک توکیو را از دست داد. رستمی گفت: بعد از دو ماه تمرینات فشرده احساس خوبی دارم و برای خودم و کشورم خوشحالم.

تیان تائو وزنه‌بردار مشهور چینی که در رقابت‌های دسته 89 کیلوگرم شرکت نکرد، درباره کناره‌گیری خود گفت: این یک استراتژی است که منتظر بمانیم تا ورزشکاران در بهترین شرایط خود قرار بگیرند تا بیشترین رکورد را ثبت کنند، زیرا بهترین عملکرد آنها کسب سهمیه است. بازی‌های المپیک پاریس 2024.» در یکی از انتخاب‌های دیگر که تأثیر ارتفاع را بر عملکرد در بوگوتا احساس کردم، بهترین رکورد را دارم.

شی ژیانگ، دیگر وزنه بردار برجسته چینی در دسته 81 کیلوگرم نبود، اما این وزنه بردار و تیان تائو. به هر حال حضور در مسابقات انتخابی المپیک به افتخار آنهاست. گفته می شود که جیانگ زخمی شده است.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا