پسکوف: بیانیه‌های دولت بایدن قابل پیش بینی بودند

پسکوف: بیانیه‌های دولت بایدن قابل پیش بینی بودند

سخنگوی کرملین ، دیمیتری پسکوف ، اولین اظهارات کاخ سفید در مورد روسیه از زمان روی کار آمدن جو بایدن را مطابق انتظار توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین در مصاحبه با یک کانال تلویزیونی روسیه در مورد اظهارات و رویکرد دولت جدید آمریکا در خصوص نسبت دادن حملات سایبری آمریکا به روسیه و همچنین تعیین پاداش برای کشتن سربازان آمریکایی در افغانستان. روسیه: این نسبتاً انتظار می رفت زیرا دولت جدید توسط مقامات قدیمی کاملاً شناخته شده بود. در مورد این اظهارات بعید است واشنگتن از کلمه “شریک” برای توصیف ما استفاده کند. و البته ، آنها هنوز هم ما را دشمن می دانند.

پسکوف تأکید کرد که “روسیه با ایده انعطاف پذیری در روابط با دولت جدید ایالات متحده مشکلی ندارد ، اما خطوط قرمز زیادی وجود دارد.”

پسکوف گفت که “انعطاف پذیری جز component روابط بین الملل است.” ما مایل به انعطاف پذیری هستیم اما آماده گرفتن دستورالعمل ها نیستیم ، یا ساده فکر کنیم یا از خط قرمزهای خود عبور کنیم. در غیر این صورت ، انعطاف پذیری لازم را نشان داده ایم. اما محدودیت هایی برای آن وجود دارد.

سخنگوی کرملین همچنین در مورد روابط ایالات متحده و روسیه در پی فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی گفت: روس ها انتظار دارند “ماه عسل با بزرگترین قدرت در جهان” باشد که دموکراسی را برای آنها به ارمغان بیاورد. هنگامی که زیردریایی ها و پرواز استراتژیک ما از هم پاشید ، دست دادیم. با این حال ، وقایع بعدی نشان دهنده استاندارد دوگانه در رابطه جدید بود.

وی گفت: روسیه کودتا در اوکراین و صحبت در مورد استرداد مخبر آمریکایی ، ادوارد اسنودن را رد کرده است و “این خطوط قرمز است که نباید عبور شود”.

تظاهرات اخیر غیرقانونی بود

سخنگوی کاخ کرملین همچنین با اشاره به اعتراضات در روسیه و رویکرد غربی ها نسبت به آنها گفت که به همه نظرات احترام می گذارد ، اما با شرکت شهروندان در تجمعات غیرقانونی کاملاً مخالف است.

پسکوف تأکید کرد که “به شدت مخالف شرکت در اجتماعات غیرقانونی است” و گفت: “ارزیابی دیگری نمی توان کرد ، این یک نقض قانون است.”

پسکوف گفت: “اگرچه بسیاری می گویند که این اعتراضات تعداد زیادی از مردم را به خود جلب کرد ، اما تعداد آنها در مقایسه با تعداد روسهایی که به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه رای دادند کم رنگ است.”

سخنگوی كرملین در ادامه گفت كه سفارت آمریكا روز شنبه بیانیه هایی در مورد اعتراضات غیر مجاز در روسیه و دخالت این كشور در امور داخلی این كشور صادر كرده است.

سفارت آمریكا مدعی نظارت بر اعتراضات غیرمجاز در سراسر روسیه شد و مقامات روسی را به سرکوب آزادی بیان و اجتماعات متهم كرد.

پسکوف افزود: “البته اینها اظهارات نامناسبی است.” این البته به معنای دخالت آشکار در امور داخلی ما است. اگر سفارت ما در طول تجربه ناآرامی های داخلی در ایالات متحده چنین واکنشی نشان می داد ، من فکر می کنم که قطعاً واشنگتن را آزار می داد. من می خواهم برای همسالان خود توصیف کنم که آنها خود را در چنین شرایطی تصور می کنند.

ما آماده گفتگو با آمریکا هستیم

وی همچنین اظهار داشت که روسیه انتظار دارد مسکو و واشنگتن بتوانند مذاکراتی را انجام دهند و اگر دولت جدید آمریکا برای این امر آماده باشد ، قطعاً پوتین اقدامات متقابل را انجام خواهد داد.

وی گفت: “مسئله این است كه فدراسیون روسیه به طور سنتی خواستار روابط نزدیك با ایالات متحده است.” واقع بینانه ، نه در ظاهر ، ما می گوییم که مایلیم آمریکایی ها را شریک خود بدانیم ، اما آنها چنین نیستند. در اینجا نمی توان توجه را جلب کرد!

پسکوف گفت: “مطمئناً انتظار داریم که بتوانیم گفتگو را ادامه دهیم.” این گفت وگویی است که در آن هر دو طرف ادعا می کنند که درجاتی اختلاف نظر وجود دارد. اما در عین حال ، گفتگو همیشه فرصتی برای یافتن کوچکترین زمینه هایی است که روابط ما با هم تلاقی می کند. اگر دولت فعلی آمریكا برای این رویكرد آماده باشد ، تردیدی ندارم كه رئیس جمهور ما نیز متقابل خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا