علمی و پزشکی

پشت پرده نایاب شدن دستمال کاغذی در بازار / اقتصاد دستوری حتی حریف دستمال کاغذی هم نیست!

نعمت بصیری تهرانی، عضو هیات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه اظهارنظر در شرایط کنونی درباره گرانی مواد سلولزی برای تولیدکنندگان هزینه بر است، گفت: در حال حاضر سازمان حمایت از قیمت مواد سلولزی باید دستور ثابتی داشته باشد. بنابراین تولید برای تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان با هدف کسب درآمد و سود تولید می کنند. اگر تولید برای تولیدکننده توجیه اقتصادی نداشته باشد، انگیزه تولید را از دست می دهد و اگر تولیدکنندگان سود ببرند، می توانند هزینه های اضافی مانند دستمزد کارگران و حامل های انرژی را بپردازند.

این فعال اقتصادی دلیل کمبود حوله و البسه کاغذی در بازار را غیراقتصادی بودن تولید این محصولات در کشور دانست و افزود: تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه با چالش جدی مواجه هستند و خریداران پس از فروش به موقع پول را پرداخت نمی کنند. کالاهای آنها.”

پشت صحنه کمبود دستمال کاغذی در بازار / اقتصاد سازمان یافته حتی دستمال کاغذی با تخفیف هم نیست!

البصیری از سیاست کنترل قیمت انتقاد کرد و گفت: تجربه ثابت کرده است که اقتصاد دستوری می تواند در مدت کوتاهی مثمر ثمر باشد و در بلندمدت به شکست منجر شود.

اتاق بازرگانی با بیان اینکه تولیدکنندگان باید مواد اولیه را در شرایط آرام خریداری کنند و پس از تولید بتوانند کالاهای تولیدی را با حاشیه سود قابل اطمینان ارائه کنند، گفت: تولیدکنندگان خواهان نوسانات بازار نیستند، ممکن است نوسانات قیمت به آنها سود موقت بدهد، آنها می خواهند حاشیه، سود مطمئن و یکنواخت است و از حاشیه خرید مواد اولیه سود چندانی برای آنها به همراه ندارد.

نایب رئیس کمیته صنایع اتاق بازرگانی ایران به مادران توصیه کرد: لباس های مورد نیاز فرزندان خود را از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنند چرا که این فروشگاه ها به خریداران و همچنین مادران تخفیف می دهند تا در اسرع وقت برای فرزندان خود لباس بخرند تا هزینه های خانواده کاهش یابد. .

وی با اشاره به عدم سیاست گذاری و برنامه ریزی در تامین مواد اولیه تصریح کرد: در برنامه ریزی برای خرید مواد اولیه ثبات نداریم و این بی برنامگی در شرایط تحریم بیشتر نمایان شده است. به عنوان مثال پودر و خمیر جاذب باید از شیلی وارد شود و این محصول به مدت سه ماه در دریا می ماند تا کشتی برای آوردن این محموله به ایران آماده شود.

به گفته یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن سلولزی سلامت ایران: تحریم ها نقش خود را در معیشت مردم رها کرده و سفره مردم را کم کرده است.

البصیری با بیان اینکه بیش از 50 درصد مواد پوشاک و حتی چسب های اطراف آن وارداتی است، اذعان داشت: در فرآیند تولید پودری جذاب، وارداتی بودن این محصول نقش مهمی ایفا می کند. لایه های بیرونی و اسپندکس لباس. در داخل کشور تولید می شود.

بیشتر بخوانید:

217256

دکمه بازگشت به بالا