اجتماعی

چالش‌های سرپرستی فرزندخوانده و چند نکته برای جلب اعتماد آنها

یکی از مشاوران در زمینه چالش های فرزندپروری فرزندخواندگی گفت: “گفتن حقیقت در مورد والدین اصلی کودک ، با توجه به سن و زبانی که کودک در گروه سنی خود از کودک می فهمد ، ضروری است ، زیرا هرگونه تأخیر در گفتن ، حقیقت یا آنچه در غیر این صورت ذکر شده ضربه ای است. سنگین تر شدن کودک.

مریم فولادی ، در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران ، وی بر اهمیت گفتن حقیقت در مورد والدین واقعی به کودکان تأکید کرد و گفت: به عنوان مثال ، والدین می توانند در کمتر از هفت سالگی از انیمیشن برای بیان حقیقت استفاده کنند. در هفت سالگی نیز لازم است صادقانه موضوع را با استفاده از ادبیات متناسب با سن کودک توضیح دهید. همچنین لازم است که برای کودک روشن شود که عشق و علاقه آنها به او همانند یک مادر واقعی است.

به گفته این مشاور ، والدین نباید از روی عطوفت و عطوفت نسبت به فرزند خوانده محبت شدید داشته باشند ، ابراز این عشق و علاقه باید طبیعی باشد و به عنوان یک کودک بیولوژیکی لازم است محدودیت هایی را که کودک در اختیار او قرار می دهد ، به او اطلاع دهیم. باید او را مشاهده و تشویق کند و در مسیر زندگی به او کمک کند.

وی معتقد است که با گفتن حقیقت به کودک ، ممکن است احساساتی مانند بی ارزشی یا نفرت نسبت به والدین طبیعی خود احساس کند. در چنین شرایطی ، والدین خوانده فقط می توانند در كنار او باشند ، عشق خود را با وضوح بیشتری نسبت به او ابراز كرده و به او كمك می كنند زندگی خود را با حقیقت تنظیم كند. در این شرایط ممکن است از کارشناسان ، مشاوران و روانشناسان نیز مشاوره شود.

فولادی گفت: “این بچه ها ممکن است کمی پرخاشگر باشند و کنترل احساساتشان برایشان دشوار است.” بنابراین ضروری است که به آنها کمک شود تا دوباره سازگاری لازم را بدست آورند ، زیرا احتمال بروز مشکلات رفتاری و عاطفی برای این کودکان به دلیل آسیب دیدگی و تجارب اولیه زندگی در موسسات بیشتر از سایر کودکان است.

وی گفت: “در واقع ، فرزندان خوانده ممکن است طیف وسیعی از تجربه های ناراحت کننده و بی توجهی والدین را تجربه کنند ، که این امر می تواند بر سازگاری آنها تأثیر منفی بگذارد.” کودکان تحت مراقبت نیز به دلیل فراوانی و تغییر مراقبان ، در معرض تاخیر در مهارت های رشد ، شناخت ، حرکت ، زبان و ارتباطات هستند.

به گفته فولادی ، مراقبان مراقبت در م institutionsسسات به دلیل تعدد مسئولیت ها و وظایفشان به ندرت قادر به ایجاد تعامل اجتماعی لازم با کودکان هستند ، بنابراین آنها کمتر قادر به پاسخگویی به علائم اجتماعی کودک هستند و صمیمیت و محبت محدودی را برای کودک نشان می دهند ، که منجر به محرومیت می شود: این کودکان بسیار انسانی و احساسی هستند.

مشاور همچنین گفت: همه این موارد مانع از ایجاد پیوندهای ایمن در این کودکان می شود که نبود آنها منجر به رفتار نامناسب در روابط شخصی با دیگران می شود. همچنین ، سالهای اولیه زندگی نه تنها در تنظیم احساسات کودکان تأثیر می گذارد ، بلکه آنها همچنین می توانند انگیزه ها را در دوره بلوغ و بزرگسالی کنترل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ازدواج دوباره هنگام تولد همسر جدید اشاره کرد و افزود: “مردم نیازی به تلاش برای جایگزینی والدین اصلی فرزند همسرش ندارند ، اما آنها باید سعی کنند با او مانند یک دوست بزرگسال رفتار کنید و راهنمای او باشید.

فولادی توصیه کرد: “اگر شوهر شما شما را به عنوان پدرتان نمی شناسد ، باید به او وقت بدهید تا عشق خود را بدست آورد ، زیرا برای دریافت عشق او ، ابتدا باید اعتماد را بین آنها ایجاد کنید.”

فولادی در ادامه به بیان برخی نکات پرداخت و گفت: ضروری است که شوهر شما هنگام گذراندن وقت با فرزندان خود و توجه به فعالیتهای مورد علاقه فرزند خود احساس مشکوک و خطر نکند تا بتوانید راهی برای برقراری ارتباط با او ایجاد کنید. ” از تلاش برای تربیت فرزند شوهر خود اجتناب کنید و سعی کنید در تصمیمات مشترک خانواده شرکت کنید و مسائل مربوط به والدین را به والدین اصلی کودک بسپارید.

مشاور افزود: “شما نباید سعی كنید شرایط عادی و روال زندگی همسر جدید و فرزندش را تغییر دهید زیرا تغییرات باید به مرور اتفاق بیفتد.

به گفته فولادی ، روند برقراری ارتباط با فرزندخوانده به طور ناگهانی و در کوتاه ترین زمان اتفاق نمی افتد ، اما شکل گیری این رابطه ممکن است سالها به طول انجامد ، بنابراین نباید انتظار داشت که فرزندان با والدین به فرزندخواندگی مراجعه کنند . نام مستعار: بازگشت اعتماد ، وحدت و عشق در محیط خانواده.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا