عمومی

کرونا روند زندگی را متوقف نکرد/ فرهنگ سازی در مساجد مشهد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین ، گروه فرمانداری ها: امروز مشکلات و مسائل زیادی وجود دارد در راه من ازدواج جوانان وجود دارد و این مشکلات آنقدر زیاد است که جوانان در یک دوراهی قرار دارند ، بنابراین ما باید این کار را انجام دهیم ازدواج یا به تعویق انداختن آن یا رسیدن به نتیجه پس از تلاشهای طولانی و دشوار.

در بروز مشکلات ازدواج ، سرزنش یک شخص یا یک نهاد امکان پذیر نیست ، اما بسیاری از عوامل اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی با هم ترکیب شده اند تا این سنت الهی را به شکلی دشوار و گریز از دسترس قرار دهند.

مساجد می توانند نقش مهمی در ایجاد فرهنگ ازدواج آسان داشته باشند ، زیرا این امر توسط ائمه جماعات و مأموران مسجد انجام می شود ، زیرا تا زمانی كه نگرش در زمینه ازدواج تغییر نكند ، ازدواج مانعی برای در راه من با جوانان ازدواج کنید.

ائمه اطهار (ع) به عنوان راهنمای دین می توانند نظرات مردم مسجد را در این مورد بالا ببرند و اگر اعتقادات در این زمینه نادرست باشد ، می توانند آنها را اصلاح كنند ، به طوری كه مساجد می توانند پیش درآمد گسترش فرهنگ سهولت. ازدواج.

بحث اسلام بر من ساروزا رستمی گفت گفتن به گزارش خبرنگار آنلاین ، در روزهای شیوع ویروس کرونا ، تهیه جهیزیه و برخی از لوازم این زوج کار دشواری بود: مساجد در آن روزها و برای افرادی که در تهیه آنها مشکل داشتند ، می توانستند 10 جهیزیه ارائه دهند. جهیزیه اهدا کنید.

مسئول ناحیه شهید نواب الصفویه برای امور مساجد مشهد گفت: شب 22 بهمن در مسجدی در منطقه همات آباد مشهد ، مساجد مهریه یکی از فرزندان مسجد را تهیه کردند. با کمک امام و هیئت امنا و این شخص توانست به خانه خود برگردد. در شب 22 بهمن ماه در منطقه همآباد ، یک صحنه در مساجد با کمک امام جماعت و هیئت امنا تهیه شد و این شخص توانست به خانه بخت برود.

وی افزود: برخی از خانواده ها نیاز خود را با کمک یخچال یا فرش برطرف می کنند و برخی از یتیمان بی بضاعت کسی ندارند که وسایل مورد نیاز آنها را تأمین کند مساجد با کمک جوامع خیرین جهیزیه این افراد را تهیه می کنند خانواده ها.”

حجت الاسلام محمد حسین جوادی در گفتگو گفتن وی با خبرنگار آنلاین با بیان اینکه مساجد منطقه آیت الله شهید مفتح در زمینه ترویج ازدواج آسان و تهیه جهیزیه نیازمندان فعال بوده اند ، اظهار داشت: آنها برای دریافت تسهیلات و هماهنگی با سالن ها با نهادهایی مانند آستان قدس مشورت کردند و تالارهای باغ در منطقه برای برگزاری یا به دست آوردن عروسی رایگان تخفیف مخصوصاً برای نیازمندان و تهیه جهیزیه.

در هنگام شیوع ویروس کرونا ، 65 جهیزیه اهدا کنید

رئیس منطقه آیت الله شهید بهشتی امور مساجد در مشهد گفت: در روزهای شیوع کرونا ویروس ، 65 سری جهیزیه به همسران بی بضاعت منطقه اهدا شد.

وی افزود: همسران نیازمند توسط ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد منطقه شناسایی و با همکاری آستان قدس رضوی و کمیته امداد این 65 سری جهیزیه به همسران ساکن منطقه اهدا شد. روستاهای این منطقه بسیار محترم به امکانات نیاز داشتند و جهیزیه اهدا شد.

برگزاری دوره های آموزشی برای زوجین

جوادی گفت: این روزها همچنین پنج تا شش کلاس آموزشی برای زوجین به صورت کاملاً محدود با رعایت کامل اقدامات بهداشتی در مساجد منطقه آیت الله برگزار می شود. شهید بهشتی بازداشت شده در طی شیوع ویروس کرونا ویروس ، پنج تا شش جلسه آموزشی برای زوجین به روشی کاملاً محدود و با رعایت کامل اقدامات بهداشتی در مساجد منطقه آیت الله شهید بهشتی بازداشت شده

وی با بیان اینکه همسرانشان در کارگاه های آموزشی برای بحث در مورد مشاوره خانواده شرکت می کنند ، اظهار داشت: “این کلاس ها به صورت کارگاه های آموزشی برگزار شد و استقبال خوبی از آنها شد. این برنامه ها در منطقه آیت الله برگزار می شود.” شهید بهشتی پیوسته وصل شوید.

محمد اصلانی سنجردی در او گفت گفتن وی با خبرنگار آنلاین گفت: مساجد منطقه آیت الله شهید بهشتی و در مشهد ، زوج های جوان در تهیه جهیزیه در هنگام شیوع ویروس کرونا فعال بودند ، به طوری که اطلاعات در مساجد ارائه می شد و مردم محله و خیرین یا به صورت نقدی یا با آوردن کالاهای مورد نیاز در آن شرکت می کردند.

رئیس منطقه آیت الله شهید بهشتی وی با اشاره به ترویج ازدواج آسان در مساجد این منطقه اظهار داشت: با مجوز کمیته امداد ، مساجد طرح ازدواج آسان را اجرا می کنند ، بنابراین مساجد شوهران نیازمند را شناسایی و سپس با دانش به آنها کمک می کنند. نیازهای آنها

فرمود: شب ولادت حضرت فاطمه الزهرا (س)پ) مسجدی در منطقه آیت الله شهید بهشتی این عروسی توسط 12 زوج جوان با هماهنگی اتاق کنفرانس با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد و در پایان مراسم توسط اهدا کنندگان هدایایی به آنها اهدا شد و این 12 زوج خوش شانس به خانه بازگشتند.

مساجد در روزهای کرونا کار بسیار خوبی در زمینه ترویج ازدواج آسان انجام دادند و با ارائه جهیزیه و برگزاری مراسم ، بسیاری از زوجین خوش شانس هستند.

برخی از عوامل اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی موانع ازدواج جوانان را ایجاد کرده است ، بنابراین مساجد و ائمه جماعات می توانند نقش مهمی در فرهنگ سازی و ترویج ازدواج آسان داشته باشند. درست است که جامعه از نظر اقتصادی وضعیت خوبی ندارد و شوهرها کالایی تهیه نمی کنند: اصول زندگی دشوار است ، اما مساجد می توانند علاوه بر کمک به تأمین جهیزیه و رفع برخی موانع اقتصادی شوهران ، برخی از آنها را برطرف کنند. موانع و مشکلات اجتماعی و فرهنگی. در راه من همسران و خانواده ها باید دور نگه داشته شوند و در این زمینه باید فرهنگ تشویق به ازدواج آسان را ایجاد کنند تا زمینه ازدواج جوانان فراهم شود.

دکمه بازگشت به بالا