عمومی

۱۲ روز، ۱۲ امتیاز – دیباروز

12 روز انتظار 12 امتیاز برای تیم ملی به ارمغان آورد تا بازیکنان با افتخار و شاد بتوانند به مرحله بعد صعود کنند و منتظر قرعه کشی 3 ژوئیه باشند.

به گزارش دیباروز ، شهروند وی نوشت: “سرانجام كابوس محرومیت فوری از مرحله اول مقدماتی جام جهانی به پایان رسید.” چنین حذفی بسیار تأسف برانگیز و دور از شأن فوتبال ایران بود اما تیم ملی در پایان با پیروزی یک بر صفر برابر عراق به عنوان تیم پیشرو به مرحله بعدی مقدماتی صعود کرد. چند امتیاز از این مسابقات فشرده باقی مانده است.

آه ، این 12 روز عجیب بود. کرونا بین مسابقات اولین مرحله مقدماتی جام جهانی ، نزدیک به 20 ماه فاصله ایجاد کرد. در 14 نوامبر 1998 ما در دیدار عراق شکست خوردیم و اوضاع خراب شد. تمام این مدت احساس می کردیم که قرار است در ماه آگوست از این مرحله بیرون بیاییم و پس از دو صعود متوالی در جام جهانی ، اکنون حتی در مرحله دوم مقدماتی نیستیم. در همین حال ، اهدای میزبان مرکزی به بحرین نیز امیدهای ما را کاهش داد. هوا گرم بود ، حریف انتقام جوی بود ، زمین بد بود و فرصتی برای آماده سازی وجود نداشت. با این وجود ، در طول 12 روز حضور شدید در مناما ، فرزندان تیم ملی در هر چهار مسابقه خود پیروز شدند و به مرحله بعد صعود کردند. برد در فینال اول و آخر مقابل بحرین و عراق به ویژه چشمگیر بود. بحرین سوم شد و اگر بچه ها در نیمه دوم محتاط بودند ، عراق می توانست حداقل به همان تعداد گل برسد. 12 روز انتظار 12 امتیاز برای تیم ملی به ارمغان آورد تا پلنگ ها با غرور و روحیه و انتظار تساوی در 3 جولای به دور بعدی صعود کنند.

برنده بزرگ اردوگاه ماناما بدون شک دراگان اسکوچیچ بود. او در شرایطی سرمربی تیم ملی شد که زندگی نامه قابل دفاعی نداشت. انتقاد از این انتخاب به پایان رسید و عده ای رسماً حضور دراگان روی نیمکت تیم اصلی ایران را “مسخره” کردند. با این وجود مربی کروات واقعاً کار بسیار خوبی انجام داد و توانست از صعود ایران به بن بست عبور کند. اسکوچیچ در هر چهار مسابقه رسمی و حیاتی تیم ملی پیروز شده است ، که قبلاً در سه بازی دوستانه پیروز شده بود. او که از این موفقیت مست شده بود ، شماره 7 را به دوربین های تلویزیونی نشان داد و اکنون احتمالاً این رکورد منجر به ماندن آقای کوچ روی نیمکت تیم ملی خواهد شد.

رهبر آزمون اکنون بیش از هر زمان دیگری دوست داشتنی است. تاکنون ممکن است او از لحاظ اجتماعی همان موفقیتهای هنری خود را نداشته باشد و بسیاری سردار را بخاطر برخی رفتارهای نابالغش مورد انتقاد قرار می دادند ، اما معاینه در منامه نسخه دیگری بود. او کوشا ، کوشا ، واقع بین ، بدون غر زدن به نظر می رسید و 3 گل حیاتی برای ما به ثمر رساند. 2 در برابر بحرین و 1 در برابر عراق. تغییر نگرش نسبت به سردار کاملاً محسوس است و این بازیکن با توانایی خود می تواند در صورت حفظ این رفتار بزرگسالان ، موقعیت ممتازی را در فوتبال ایران کسب کند.

مهدی طارمی اکنون بازیکن اصلی و بسیار مهمی در تیم ملی است. همانطور که انتظار داشتیم. حتی تصمیمات فردی و لمس توپ های کوچک او به تیم ملی کمک می کند. طارمی و آزمون 10 میلیون دلار از فوتبال ایران است که روز به روز هماهنگ تر می شود. آنها باید در مناطق بسیار بزرگتر برای تیم بدرخشند. حالا که گره اول باز شد و سهم آن کم نیست.

ما در مورد چیزهای خوب صحبت کردیم و اکنون با پایان مسابقات ، صحبت در مورد بازیکنانی که انتظارات را برآورده نکرده اند آسان است. لیست این دوستان علی رضا جهانبخش. یک ستاره محجوب و بسیار دوست داشتنی که سخت تلاش می کند ، اما به وضوح دوره رگرسیون را پشت سر می گذارد. قبل از مسابقه ، او با موضوع “من حتی یک قطره هم نزدم” مصاحبه کرد ، اما عملکرد علی رضا در زمین چیز دیگری را نشان می دهد. نیمکت های بلند در برایتون در عملکرد بازیکن تأثیرگذار بود. نفر بعدی صادق محرم است. دراگان اسکوچیچ رامین رضاییان و ورا غفوری را به تیم دعوت نکرد ، دانیل اسماعیلی فرد و سیامک نعمتی بازی نکردند تا راز تیم در این پست باشد ، اما آیا عملکردهای صدیق قانع کننده بود؟ آیا فوتبال او نسبت به سه سال گذشته که لیگ ایران را به مقصد اروپا ترک کرده بهبود یافته است؟ “پاسخ دادن به این سالات سخت است!”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا