اجتماعی

۲۱ میلیون دُز واکسن کرونا در انبارهای وزارت بهداشت/ ورود ۱۸میلیون دُز دیگر تا یکشنبه

وزیر بهداشت در بیانیه ای که در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن ذخیره شده در انبارهای خود داریم ، گفت: فردا 8 میلیون دوز و فردا 10 میلیون دوز وارد می شود و تا پایان این ماه به ، 40 میلیون دوز واکسن و ممکن است تا 50 میلیون دوز داشته باشیم و از این بابت راحت هستیم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، دکتر بهرام عین الله در جلسه بررسی اجرای گام پنجم “طرح سرلشکر حاج قاسم سلیمانی” که با حضور سرلشکر سلامی فرمانده نیروی زمینی ارتش برگزار شد ، گفت: سپاه پاسداران ، سردار سلیمانی ، رئیس سپاه پاسداران ایران. از سازمان بسیج مستضعفین ، گفتیم که در تاریخ کشور بی سابقه است و این بحران ناشی از بیماری کرونا است که متأسفانه هر روز شاهد مرگ بیش از 600 نفر از عزیزان آنها در کشور هستیم. به در واقع هریک از این افراد دارای خانواده های غم انگیز و صحنه های غیرقابل تحمل بر روی کادر سلامت در وزارت بهداشت و همه مردم هستند.

وی افزود: “ما شهدای عزیز را در این زمینه فدا کرده ایم و در هر صورت تلاش کادر درمانی قابل ستایش است.” در کشور ما پس از انقلاب ، ما موفقیت های زیادی در زمینه بهداشت و درمان کسب کرده ایم و در منطقه خود و خاورمیانه حرف های زیادی برای گفتن داریم و در بسیاری از نقاط نقش اصلی را ایفا می کنیم. امروز ، ما 20000 عضو هیئت علمی در دانشگاه های کشور داریم ، آنها دانشمندان بسیار بزرگی هستند و در همه علوم پزشکی ، افراد برجسته ای از رتبه های عالی دانشگاهی داریم که به مردم خدمت می کنند و سخت کار می کنند.

عین الله با اشاره به اینکه کرونا در سراسر جهان ظاهر شده و قربانیان زیادی را ایجاد کرده است ، گفت: “همه دانشمندان در تلاش برای کنترل بیماری هستند.” لازم به ذکر است که از نظر همه دانشمندان جهان ، مهمترین چیزی که می توان آن را کنترل کرد ، واکسیناسیون است. البته نمی توان بیماری را با واکسیناسیون از بین برد ، اما ما شدت بیماری را کاهش می دهیم و در واقع مرگ و میر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهیم. ما نمونه ای از آن را در کشور داریم. سال گذشته ، کارکنان بهداشتی ما واکسینه نشدند که منجر به مرگ تعداد زیادی شد ، اما امسال ، نزدیک به 95 درصد از کارکنان بهداشت واکسینه شده اند. این نشان می دهد که واکسن یک راه موثر و مفید برای کنترل بیماری است.

وی گفت: بر این اساس ، در ابتدای کار دولت ، با نظر رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور ، تلاش زیادی انجام شد تا بتوانیم روی این موضوع کار کنیم. در طول ساعتی که ساخته شد ، ما شاهد ورود تعداد زیادی واکسن از کشورهای مختلف در مدت زمان کوتاه هستیم. ” در حال حاضر حدود 21 میلیون دوز واکسن انبار در انبار ما موجود است. فردا 8 میلیون دوز و روز یکشنبه 10 میلیون دوز وجود خواهد داشت و تا پایان ماه جاری 40 میلیون دوز واکسن و شاید 50 میلیون دوز خواهیم داشت و از این بابت راحت هستیم. از سوی دیگر ، مراکز تولید واکسن ما مانند برکت ، ساناگین ، فخرا ، پاستور و رازی نیز مورد تأیید هستند.

عین الله گفت: “ما اکنون پنج مرکز برای تولید واکسن داریم که هر کدام به روش های پیشرفته مختلف تولید می شوند.” چندین مرکز در لیست انتظار مانند واکسن نورا وجود دارد که با فناوری خوبی کار می کند و امیدوارم بتواند ماه آینده وارد شود. بنابراین ما در قلب خود به آینده واکسیناسیون ایمان خوبی داریم.

وی گفت: “الحمدلله ، ما اولین مرحله را که ورود واکسن است ، دیدیم.” مرحله دوم که در حال برنامه ریزی هستیم مرحله واکسیناسیون و واکسیناسیون است ، جایی که باید این حجم واکسن را سریع تزریق کرده و سریع واکسینه کنیم. در اینجا کارکنان عزیز و ارجمند وزارت بهداشت که زحمت کشیده و با پشتکار وارد کار شدند.

عین الله با اشاره به اینکه ما انتظار یک حرکت مردمی را داریم ، گفت که “هر حرکت مردمی از ابتدای انقلاب موفق بوده است.” مانند جنبش بسیج که صحنه هایی را در دفاع مقدس ایجاد کرد در جهان بی نظیر بود. در زمینه پزشکی ، ما همچنین جامعه پزشکی را بسیج کرده ایم که در همه زمینه موفق بوده است. بنابراین ، برای واکسیناسیون م effectivelyثر ، ما نیاز به حرکت و کمک مردم داریم و انتظار داریم همه بتوانند به ما کمک کنند ، مانند فراهم آوردن فضایی برای واکسیناسیون ، یا حضور نیروهای جوان ، دوست داشتنی ، مذهبی و نیروهای حزب الله. او هست. البته ما در این مدت صحنه های خوبی را دیدیم. به عنوان مثال ، در سفر من به اهواس ، آنها یک حسینیه معروف را نشان دادند که 24 ساعت در روز از نیروهای خود حسین تغذیه می کرد و این بسیار خوب بود.

وزیر بهداشت نیز با تشکر از رسانه ها گفت: از رسانه ها می خواهم حرکات مردمی را نشان دهند. در این حسینیه ، ما فقط یک رابط بهداشتی داشتیم و آنها همه کارها را انجام می دادند ، یا یک زمین بازی بسیار بزرگ در تبریز تهیه می کردند ، دانشجویان پزشکی در همه مناطق واکسینه می شدند و به هیچ وجه صف وجود نداشت. بسیج نیز نقش مهمی داشت و همه جا دوست ما بود. ما فراموش نمی کنیم که چگونه نیروهای بسیج توانستند در این سالها که ما دچار سیل شدیم در بحران کمک کنند. کمک در صحنه های مختلف ، از جمله زلزله و موارد دیگر ، و امروز بحران کرونا ، و به امید خدا ، نیروهای بسیج با همکاری وزارت بهداشت ، این اندازه واکسن را با کمک شما ، رهبرانی که در همه موارد حضور داشتند ، کمک خواهند کرد. صحنه. امروز ما در این زمینه احساس نیاز می کنیم و امیدواریم با کمک شما کار را در مدت کوتاهی انجام دهیم.

عین الله تاکید کرد: زمان برای ما بسیار مهم است. ما حتی در برخی نقاط سعی کردیم واکسن بزنیم ، تا اینکه یک روز زودتر واکسن رسید. یک دقیقه برای ما ارزشش را دارد زیرا در حال حاضر موج پنجم را به پایان می رسانیم. ضررهایی که شاهد آن هستیم نشان دهنده پایان موج پنجم است و انشاءالله در یکی دو هفته کاهش می یابد. ما این شانس را داریم که خود را برای موج ششم آماده کنیم. این فرصت طلایی که حدود شش تا هفت هفته طول می کشد ، هر روز برای ما ارزشمند است. از همه می خواهم یک دقیقه را از دست ندهند و در صورت آمدن واکسن بلافاصله واکسن بزنند. یک روز ارزش وقت ما را دارد. خدا را شکر ما این میزان مرگ را نخواهیم دید و واکسیناسیون به سرعت انجام می شود.

گفت “پس” در واکسیناسیون نیاز به جهاد است و ما آن را جهاد واکسیناسیون نامیدیمبه در واقع نوعی جهاد است. امروز در ایام محرم و فاصله کمی با اربعین هستیم. در این روزها که همه قلبها به اباعبدالله است ، انشاء الله در این ایام محرم که همه به دنبال صدقه و اعمال خیر هستند ، امروز مهمترین کار و جهاد در راه خدا شرکت در این حماسه ملی واکسیناسیون است. ، ما انتظار داریم همه و خدمه به ما کمک کنند ، شریف ، همراه وزارت بهداشت برای تزریق این حجم واکسن که وارد کشور شده و به سرعت در حال تولید است.

عین الله گفت: من اکیداً از روسای دانشگاه می خواهم که در بیش از یک مرکز واکسیناسیون کار کنند و ساعات واکسیناسیون نباید به یک شیفت محدود شود. مردم ما باید به آنها احترام بگذارند. مردم نباید در صف باشند. امروز دوباره در صدا و سیما دیدم که مردم در صف طولانی در یکی از مراکز تهران هستند ، که واقعاً ما را شرمنده می کند. چندین بار از روسای دانشگاه ها پرسیدم. ما انتظار داریم که مردم در صف نباشند. نیروی کار و افرادی که کمک می کنند بیشتر هستند. بنابراین ، آنها باید تا آنجا که ممکن است به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند. ما هیچ محدودیتی نداریم ، مدرسه ، پادگان ، مرکز هلال احمر و … می تواند مرکز واکسیناسیون باشد و هر مرکزی می تواند مرکز واکسیناسیون داشته باشد. واکسیناسیون کار پیچیده و دشواری نیست. ورود به اطلاعات و دانش در مورد نحوه تزریق واکسن نیاز دارد ، که با یک آموزش کوتاه امکان پذیر است.

او گفت: حتی اگر بتوانید ظرف 24 ساعت واکسینه شوید. چگونه در بیمارستان 24 ساعت شبانه روز خدمت می کنید. پرسنل 24 ساعت شبانه روز کار می کنند. کار در بیمارستان یا بخش مراقبت های ویژه بسیار دشوارتر از واکسیناسیون است ، اما کارکنان یک ثانیه نمی خوابند و سخت کار می کنند. انتظار داریم روسای دانشگاه ها به این موضوع توجه کنند. این یک شاخص برای ما است و ما از این نظر که آنها مانند دفاع مقدس و زمان جنگ عمل می کنند ، رتبه را می دانیم. نحوه تشخیص و ارسال دارو به دفاع مقدس ، ما باید این کنوانسیون ملی را داشته باشیم. ما از رسانه ها می خواهیم تا به مردم کمک کنند و در واکسیناسیون کمک کنند و از مسئولان نیز می خواهیم که کمک کنند. اگر وزیر هستم ، اگر رئیس دانشگاه هستم ، ما تا شب نمی خوابیم. اکنون که به آن مرگ رسیده ایم ، نباید بخوابیم. ما باید جلوگیری کنیم. پیشگیری نیز م worksثر است. ما انتظار داریم هر واکسنی که به استان ها و دانشگاه ها ارسال کنیم فوراً واکسینه شود و این زمان طلایی را از دست ندهیم. ما از همه امکانات استفاده کرده ایم و امیدواریم بسیج و سپاه پاسداران ایران که همیشه برای همه مفید بوده اند کمک کنند.

چشم خدا گفت: مرحله بعدی پس از واکسیناسیون ، روش قرنطینه هوشمند است. ما می خواهیم افراد در کار خود محدودیتی نداشته باشند ، همه محدودیت ها ، از جمله محدودیت های شبانه ، محدودیت های ترافیکی و غیره را بردارند. پس از انجام واکسیناسیون ، می توانیم به راحتی به زیارت برویم و کارهای دیگری انجام دهیم. در این نوع قرنطینه ، افرادی که واکسینه شده اند و کارت واکسیناسیون دارند می توانند به راحتی کار خود را انجام دهند.

وی گفت: از فرمانده سپاه پاسداران ایران و همه حاضران تشکر می کنم. ای کاش اگر این جلسه را به یک ماه دیگر موکول کنیم ، با آمار بسیار خوبی روبرو خواهیم شد. تا کنون ، ما 30 میلیون دوز واکسن را تزریق کرده ایم. اگر در ماه جولای 5 میلیون بود ، اما ما از جولای تا به امروز 25 میلیون دوز تزریق کردیم. ما انتظار داریم حداقل 50 میلیون دوز و بیشتر از امروز ، 8 سپتامبر ، به یک ماه دیگر تزریق کنیم تا از بلایای احتمالی در آینده جلوگیری کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا