علمی و پزشکی

۴ بیماری غیرمعمول که علم پزشکی را به چالش کشیده است

به گفته شفاف ، اپیدمیولوژیست ها هنوز در حال بررسی علل شیوع مسمومیت غذایی Chipotel در جهش میکروسفالی در برزیل هستند ، اما در بعضی موارد سالها یا حتی دهه ها پس از شیوع ، هنوز جواب قابل قبولی پیدا نکردند. در اینجا برخی از آنها هنوز پیدا نشده است.

1. بیماری ناشی از گرد و غبار

افرادی که در غرب ایالات متحده زندگی می کنند ، به ویژه در معرض عفونت قارچی بنام کوکسیدوئیدومایکوزیس ، یا تب دره هستند که 100 سال بدون پاسخ مانده است.

این بیماری ، ناشی از استنشاق اسپورهای قارچی در ریه ها و به دلایلی که همچنان اسرارآمیز است ، در غرب ایالات متحده در حال افزایش است ، در اوایل دهه 1990 ، جهش زیادی در موارد وجود دارد. در اوایل دهه 2000 ، دو موج دیگر تب دره در دو زندان ایالتی شیوع یافت و ده ها زندانی را به کام مرگ کشاند. در سراسر کشور ، بیش از 20،000 مورد در سال 2011 گزارش شده است که از آن زمان تاکنون اندکی کاهش یافته است. به دلایلی که پزشکان هنوز درک نکرده اند ، قارچ به سایر قسمت های بدن گسترش می یابد و باعث می شود که قارچ های کوکسیدوئیدی به اصطلاح به مغز گسترش یافته و باعث بزرگ شدن مغز شود.

۲. کاهش فلج اطفال

بیش از 30 سال پس از آخرین مورد شناخته شده فلج اطفال در ایالات متحده ، 20 کودک در کالیفرنیا بر اثر بیماری ناتوان کننده ای که باعث اثرات فلج اطفال در سال 2014 شد ، جان خود را از دست دادند. از آن زمان ، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده 120 مورد بیماری. علائم شامل ضعف عضلانی ، ناهنجاری های نخاع و دشواری راه رفتن است که در مورد فلج اطفال مشاهده می شود ، که در بیماران مبتلا به فلج اطفال منفی بود. علل خاص این بیماری هنوز در دست بررسی است.

3. یک خواب عجیب

بین سالهای 1917 و 1925 ، 1 میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری به نام انسفالیت کاروتید مبتلا شدند که علت آن هنوز برای دانشمندان ناشناخته است. با این بیماری ، افراد هنگام غذا خوردن ، راه رفتن یا صحبت کردن عمیق می خوابند که ممکن است روزها ادامه داشته باشد. طبق آمار ، تقریباً نیمی از افراد آلوده به این بیماری جان خود را از دست دادند و کسانی که زنده مانده بودند علائم بیشتری مانند بیماری پارکینسون و بیماری روانی داشتند.

در آن زمان ، کنستانتین فون اکونومو ، متخصص مغز و اعصاب مستقر در وین ، در دهه 1960 متوجه تورم هیپوتالاموس در مغز بیماران شد.

4. برهنگی عجیب در دختران نوجوان

لرزش سر و بازوها و تکلم نامناسب علائم عجیبی بود که در اواخر سال 2011 در دختران نوجوان در Law New York مشاهده شد. بیشتر کسانی که از این رنج می بردند دختران دبیرستانی بودند که تشنج عجیب آنها بدون دلیل مشخصی ماه ها ادامه داشت. برخی روانشناسان استرس گروهی و هیستری را مقصر می دانند ، در حالی که برخی دیگر مصونیت از خود کودک را مقصر می دانند. هنوز در مورد علت این حادثه اختلاف نظر وجود دارد و هنوز پاسخ روشنی برای آن پیدا نشده است.

دکمه بازگشت به بالا