اجتماعی

۴ خانواده کهگیلویه و بویراحمدی دیگر داغدار شدند

من چهار خانواده دیگر را از خانواده کوگیلویا و بویراحمدی از دست دادم
عکس اخبار بایگانی است

دیباروز / کوگلوه و بویر احمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اعلام اینکه تعداد قربانیان بیماری ویروس کرونا قلب در این استان به 244 نفر رسیده است ، گفت: متأسفانه در 24 ساعت گذشته 4 شهروند استان به دلیل ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

دکتر پرویز یزدان بانا افزود: در حال حاضر 423 بیمار مشکوک و شناخته شده به بیماری عروق ویروس کرونا در بیمارستان های منطقه بستری می شوند که از این تعداد 174 بیمار تایید شده و 27 نفر در بخشهای ویژه تحت درمان هستند.
وی گفت: از مجموع بیماران ویروسی کرونا در کهگیلویه و بویر احمد ، 12،665 مورد بهبود گزارش شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: از 448 نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج ، 60٪ مثبت بوده و بیشتر موارد در بویراحمد (50٪) ، گچساران (25٪) ، کهگیلویه (8٪) ، باخت (6٪) بوده است. ) ) و بقیه در شهرهای دیگر استان.
یزدان بانا خاطرنشان كرد كه یكی از راههای مهم شیوع ویروس كرونا در فصول سرد ، انتشار ذرات تنفسی است كه در اثر سرفه یا عطسه ایجاد می شود. این ذرات در فصل سرما پایدارتر هستند و به دلیل استراحت هوا ، بیشتر در فضای باز و حتی بسته می مانند ، بنابراین در پاییز و زمستان باید انتظار فعالیت بیشتر این ذرات را داشته باشیم.
وی اظهار داشت: پوشش مناسب ، بهداشت فردی ، فاصله جسمی و تهویه مناسب می تواند در کاهش انتقال بیماری نقش مهمی داشته باشد.
و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در شرایط فعلی که اجتماعات عمومی کاهش یافته و محدودیت ها به خوبی اعمال شده است ، جلسات خانوادگی می تواند راه اصلی انتقال ویروس به سایر اعضای خانواده و جامعه باشد.
به گزارش دیباروز ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، یزدان بانا تأکید کرد: ضروری است افراد مشکوکی که تحت آزمایش قرار می گیرند برای تعیین نتیجه در قرنطینه باقی بمانند و اگر حداقل علائم بالینی بیماری عروق ویروس کرونا قلب دارند. دو هفته در قرنطینه بمانید و مراقب شیوع بیماری به اعضای خانواده باشید. همچنین بیمارانی که در قرنطینه هستند ، در صورت افزایش مشکلات تنفسی و افزایش دما و سایر علائم نشان دهنده وخامت وضعیت بیمار ، باید برای مراجعه به موقع به مراکز 16 ساعته در استان یا بیمارستان های ویروس کرونا مراجعه کنند. درمان های لازم را دریافت کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا