فیلم سینمایی شهرک با بازی ساعد سهیلی

شهرک از بهشت ایده تا جهنم بی داستانی

جعفر گودرزی، رییس انجمن منتقدان و منتقد سینما در یادداشتی در نقد و بررسی این اثر، نوشت: شهرک دومین فیلم بلند سینمایی علی حضرتی درباره جوانی (ساعد سهیلی) است که عشق بازیگری دارد و در تست یک فیلم سینمایی بزرگ پذیرفته می شود و برای ایفای هرچه بهتر نقشی که به او واگذار شده، باید تمرینات فشرده و طولانی را در یک شهرک مسکونی با دیگر بازیگران انتخاب شده فیک داشته باشد. فیلم ایده تازه و جذابی دارد و می توانست با فیلمنامه و کارگردانی هوشمندانه به اثری جذاب و مهیج تبدیل شود اما متاسفانه و صد افسوس در مرحله ایده متوقف و عقیم مانده و در نهایت فیلمی بلاتکلیف و ملال آور از آب درآمده است. ئایده خوب به تنهایی کارکردی سینمایی ندارد. ایده، ظرفیت و جذابیت های بصری و ساختاری و فیلمنامه ای می خواهد.

فیلم

در فیلم شهرک، مخاطب و قهرمان فیلم به یک اندازه بلاتکلیف اند و ما بین واقعیت و خیال که سینما نشده دست و پا می زنند. گویا فیلمساز آن قدر مقهور و شیفته ایده و بازی در بازی فیلم شده و یادش رفته سینما اجزای دیگری هم برای بیان و تاثیرگذاری و ارتباط نیاز دارد. شهرک از بهشت ایده تا جهنم بی داستانی و بی مسالگی، فقط در حال دست و پا زدن و بازیگوشی است.

لینک دانلود فیلم شهرک از سایت هت فیلم با کیفت عالی موجود می باشد.

شهرک ۱۹۸۴ و نظرات در مورد آن

شهرام خرازی‌ها، درباره این فیلم نوشت: شهرک دومین ساخته علی حضرتی، فیلم کاملا متفاوتی از نظر ایده مرکزی، فضاسازی و شخصیت پردازی است.

شهرک اثری است چند لایه که به تفاسیر مختلف راه می دهد، به ظاهر درباره سینما است اما داستان، لوکیشن و کاراکترهایش به گونه ای به تصویر کشیده شده اند که می توان آن را یک فیلم مستقل سیاسی درباره فرایند جذب و آماده سازی نیروی انسانی توسط سازمان ها و گروه های مبارز دانست. همچنین می تواند فیلمی روانشناختی درباره فرایند شست و شوی مغزی تلقی شود. شهرک را می توان فیلمی در ژانر انتقادی – اجتماعی نیز محسوب کرد یا حتی فیلمی با سوژه آشنای مثلث عشقی.

لایه رویی فیلم درباره دنیای بی رحم سینما است.دنیایی که آدم ها را فریفته و از جریان طبیعی زندگی خارج می کند، سرابی که به رویاهای بی پایان بشر مجال خودنمایی می دهد و کارناوالی که لذتی گذرا و میرا را نصیب تماشاگرش می کند. تابلویی که شهرک از جهان پر رمز و راز سینما پیش چشم می گذارد، در ظاهر چشم‌نواز اما در باطن پیام آور ویرانی است.

شهرک از منظر سیاسی نیز فیلم قابل بحثی است. نگاه سیاسی فیلم متوجه گروه هایی است که اعضای تازه وارد خود را در شرایطی ایزوله و در جهت اهداف سازمانی و ایدئولوژیک خود، شست و شوی مغزی می دهند. حضرتی روند این مغز شویی را از طریق نمادها و نشانه‌ها (تلویزیونی که فقط فوتبال نشان می دهد، نمایش گذشت زمان از طریق یادداشت هایی که به داخل خانه نوید انداخته می شوند، چراغ قرمز چشمک زن در پس‌زمینه دروازه خروجی شهرک و…)  بسیار ظریف، دقیق ، سنجیده و حرفه ای به تصویر کشیده است. نوید فلاحتی آخر فیلم دیگر آن نوید فلاحتی اول فیلم نیست و انگار که این آدم در پروسه الیناسیون (فرایند از خود بیگانگی) به روباتی در خدمت سیستم تبدیل شده است تا حدی که تن به ازدواج با دختری می دهد که نه خودش بلکه دیگران برایش انتخاب کرده اند!

شکل ارتباط گیری نوید با فرشته از طریق رد و بدل کردن یادداشت در کافه برای پنهان نگه داشتن مکالمه از دیگران و فضای تحت کنترل شهرک، هراس آدم ها از لو رفتن، تهدید شدن خلوت آدم ها از جانب فردی که خود را دستیار کارگردان معرفی می کند همگی تداعی گر رمان ۱۹۸۴  نوشته جورج اورول و فیلم هایی است که بر مبنای این رمان ساخته شده اند به ویژه فیلمی به همین نام ساخته مایکل ردفورد. ساختار بصری پرسه زنی های شبانه نوید و فرشته در محوطه شهرک و پناه بردن زن به مرد، فیلم معروف شب های روشن را به ذهن متبادر می کند که فرزاد مؤتمن آن را در دهه هشتاد ساخت.

شهرک، تنها تجربهاندوزی برای فیلمساز است

در این فیلم سعی شده یک کپی‌کاری ناقص از سریال بازی مرکب وجود داشته باشد اما به هیچ‌وجه کیفیت شهرک قابل قیاس با بازی مرکب نیست بلکه تنها تقلیدی کاریکاتورگونه را شاهد هستیم. کارگردانی روند منطقی خود را نداشته و تنها تجربه‌اندوزی برای فیلمساز است. دکوپاژ و میزانسن نامطلوب و فیلمنامه نیز ضعیف است. به ویژه در شخصیت‌پردازی اتفاق خوبی را در فیلم می‌بینیم.

نکته عجیب اینجاست که تهیه‌کننده فیلم علی سرتیپی عموماً فیلم‌های تماشاگرپسند تهیه می‌کند اما باید از او پرسید آیا اثر اخیرش برای مخاطب عام تولید شده یا اینکه قرار است برای دوستان و آشنایان پخش شود. درباره بازی‌های فیلم نمی‌توان چیز خاصی گفت جز این که ساعد سهیلی به واسطه توانایی‌های شخصی خود بازی مطلوبی از خود ارائه داده ولی این به نقش و کیفیت کار بر نمی‌گردد بلکه از داشته‌های بازیگر نشأت می‌گیرد.

شهرک، معمولی و متوسط

لاله محمودی | عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران، در یادداشتی نوشت: موضوعی که به نظر می‌رسد فیلم قصد پرداختن به آن را داشته، قضا و قدر است. کاغذهایی که از زیر در اتاق نوید برای او پرتاب! می‌شود سرنوشت محتوم او را رقم می‌زند تا جایی که نوید بر طبق روندی که روی کاغذ نوشته شده حتی عاشق هم می‌شود و این تقابل و کشمکشی جدی را در ذهن او ایجاد می‌کند و اینجاست که بیننده در می‌ماند آیا نوید توانسته بین نقش و خویشتن خویش فاصله بیندازد یا در آن حل شده و نمی‌داند چه می‌کند؟ به همه این‌ها نقش دستیار کارگردان نیز جذاب و مرموز است گویی او خود سرنوشت است که ناظر است بر حوادث پیشبینی شده زندگی! را اضافه کنید.

داستان قابلیت این را دارد تا انتها تماشاگر را با خود همراه کند به ویژه سرگشتگی نوید در اولین روزهای ورود به شهرک و تقابلش با پدر و مادر و فرشته و اوستای نقاش که باعث می‌شود بیننده با او همذات پنداری کند. درباره بازی‌های فیلم می‌توان واژه متوسط رو به بالا را به کار برد. نه درخشان نه عالی و خیره‌کننده. فیلمبرداری و موسیقی متن و طراحی صحنه و لباس هم همین‌طور و پربیراه نیست اگر واژه معمولی و متوسط را درباره این فیلم به کار ببریم که این نیز خود برای چنین فیلمی موفقیت کمی نیست.

شهرک، ماجرایی نوآورانه و حتی شجاعانه

عباس عبدی، پژوهشگر، روزنامه‌نگار و فعال سیاسی، نوشت:  حدود ۲۰ دقیقه اول آن خسته‌کننده بود، حداقل برای من چنین بود. داشتم فکر می‌کردم که پس از پایان فیلم چه بگویم که به آقای حضرتی برنخورد، دنبال پیدا کردن جملات مناسب بودم که در یک لحظه دیدم خانمی که در فیلم تست بازیگری داده و پذیرفته شده بود، از حضور در فیلم انصراف داد، زیرا قرار بود که چند ماه در محیطی به صورت واقعی زندگی کند، محیطی ساختگی که واقعی نبود ولی واقعی بود، و در این فاصله هیچ ارتباطی هم با خانواده نباید داشته باشد. آن خانم فوری گفت که من بچه دارم و انصراف داد و رفت.

با دیدن این صحنه تکانی خوردم احساس کردم که فیلم دارد جدی می‌شود. فوری یاد اتفاقی افتادم. افرادی که با گروه‌های چریکی همکاری می‌کردند اگر زن و به ویژه بچه داشتند از کار چریکی کناره گیری می‌کردند لذا چریک‌ها هم فقط از مجردها عضو می‌گرفتند به همین دلیل پیام این انصراف برای من این بود که اتفاق مهمی در پیش است. سپس نقش اول فیلم هم که در تست پذیرفته شده بود وقتی قرارداد را دید پرسید کسی زیر این را امضا کرده که یک دسته قرارداد امضا شده جلویش گذاشته شد، و از اینجا ماجرای اصلی فیلم آغاز شد، ماجرایی نوآورانه و حتی شجاعانه.

فراتر از زمان و مکان و اشخاص. این ماجرا که مدتی را نقش ایفا می‌کنیم، و کم‌کم همین نقش می‌شود زندگی ما. از این لحظه تا آخر فیلم به طور کامل محو در داستان فیلم بودم و کشش فیلم و تعلیقی که در رفتارهای افراد دیده می‌شد و مرز خیال و واقعیت، نقش یا شخصیت واقعی را به هم می‌ریخت بسیار جذاب بود.

وجه مکمل این نکته مهم فیلم، حضور دستیار کارگردان است که هر لحظه بر کار هنرپیشه‌ها نظارت می‌کند و طی متن‌های روشن و کوتاهی دستورات لازم را برای ایفای نقش به آنان می‌دهد. او فردی است که لحظه‌لحظه رفتارهای بازیگران را مطابق سناریوی خود زیر نظر دارد. سعید لیلاز با دیدن این وجه فیلم به یاد کتاب ۱۹۸۴ اورول افتاد که این یادآوری قابل درک بود، زیرا در داستان اورول نیز یک ناظر کل وجود دارد که جزییات رفتاری را به نحوی که مناسب می‌داند برای شهروندان تعریف و بر اجرای آن نظارت می‌کند، و این وضعیت ترسناکی است که در فیلم به خوبی بازتاب یافته است.

فیلم در مجموع این پیام را دارد که اعتماد به نفس کاذب در انسان را که گویی همه رفتارها و کردارهایش ارادی و از روی آگاهی و انتخاب است به چالش می‌کشد و او را در ارزیابی از خود محتاط‌تر می‌نماید

نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «شهرک» در خانه جشنواره با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

در نشست رسانه‌ای فیلم سینمایی «شهرک» عنوان شد: فیلم‌ها را باید با استاندارد بالا بسازیم|سرزمین هنر|جشنواره|سینما|

نشست خبری فیلم سینمایی «شهرک» با حضور عوامل فیلم از جمله علی سرتیپی (تهیه کننده)، علی حضرتی (کارگردان)، نعیم مسچیان (طراح صدا)، کامران کیان ارثی (صدابردار)، شورا کریمی (آهنگساز)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری)، ساعد سهیلی، شاهرخ فروتنیان، کاظم سیاحی، رویا جاویدنیا و همایون ارشادی (بازیگران) برگزار شد.

علی سرتیپی تهیه کننده فیلم سینمایی «شهرک» در ابتدای صحبت های خود عنوان کرد: دوستانی که در این فیلم بودند به شدت در شرایط سختی قرار داشتند به همین دلیل خواستم بابت زحمات شان تشکر کنم.

ساعد سهیلی بازیگر فیلم درباره حضور در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر بیان کرد:  طی این سال‌ها من خاطرات خوبی از جشنواره دارم. دیدن فیلم کنار شما لذت بخش بود و امیدوارم این خاطرات خوب ادامه دار باشد.

سهیلی درباره اینکه آیا تابحال تست بازیگری داده است یا خیر عنوان کرد: من قبلا تجربه تست بازیگری داشته ام. اولین فیلمی که قبول شدم انتخاب بازیگر آن جواد عزتی بود و اصرار داشت که من هم باشم و بعد از تست گریم متوجه شد پدرم سعید سهیلی بود. در نهایت در آن تله فیلم بازی کردم و خداروشکر توانستم جایزه بگیرم.

رویا جاویدنیا بازیگر فیلم سینمایی «شهرک» درباره حضور در این فیلم گفت: حضور در فیلم تجربه جدید و تازه ای بود. همینطور که فیلم را دیدیم برای من بازی کردن و نکردن چالش برانگیز بود. اولین بار بود که در این شراط قرار می‌گرفتم.

همایون ارشادی بازیگر «شهرک» درباره نقش ساعد سهیلی در این فیلم عنوان کرد:  بازی ساعد سهیلی فوق العاده بود. تمام بار فیلم روی دوش ساعد بود و هیچ بازی اغراق آمیزی از او نمی‌بینید. به او و به علی حضرتی تبریک می‌گویم زیرا تا به حال چنین فیلمی در سینمای ایران نداشتیم.

مرتضی ضرابی بازیگر «شهرک» درباره حضور خود در این فیلم بیان کرد: کارگردانی این فیلم کار خیلی خاصی بود. این کار ماندنی است با اینکه سهم کوچکی در آن داشتم اما به حضور در آن افتخار می‌کنم.

سرتیپی درباره احتمال حضور و سرمایه گذاری روی فیلم‌ها برای حضور در جشنواره‌های بین‌المللی گفت: من فکر می‌کنم بعد از کرونا سینما باید پوست اندازی کند. فیلم‌ها را باید با استاندارد بالا بسازیم. مردم دیگر برای هر فیلمی به سینما نمی‌روند. سینما بعد از کرونا شرایط دیگری دارد. ما نمی‌توانیم فیلمی بسازیم که نتواند با جهان ارتباط بگیرد. در غیر این صورت سینمای ما منسوخ می‌شود. این فیلم در خارج از ایران هم میتواند دیده شود و اتفاقات خوبی را رقم بزند.

حضرتی در پاسخ به این سوال که آیا علاقه‌ای ندارد شغل پدر را ادامه دهد، بیان کرد: من به صورت پاره وقت در رسانه کار کردم و از پشت صحنه تئاتر کارم را شروع کردم و واقعا قصد ندارم سینما را کنار بگذارم.

کریمی آهنگساز فیلم درباره حجم بالای موسیقی در فیلم سینمایی «شهرک» عنوان کرد: از دید من موسیقی این اثر زیاد نیست و حضور آن در متن فیلم لازم بود.

حضرتی درباره شباهت این فیلم با سریال کره‌ای «بازی مرکب» توضیح داد: درمرحله پُست پروداکشن بودیم سریال «بازی مرکب» پخش شد. خط روایت «شهرک» نه در «بازی مرکب» و نه در دیگر فیلم‌ها وجود ندارد،البته باید بدانیم ممکن است مشابهاتی در این زمینه وجود داشته باشد.

سهیلی درباره انگیزه خود از حضور در این فیلم سینمایی گفت: وقتی فیلمنامه را خواندم دچار تردید شدم نه بخاطر اینکه قراره این کارکتر را بازی کنم، بلکه به این دلیل که قرار است مخاطبان چه برخوردی با آن داشته باشند. من وقتی فیلم را دیدم حس کردم می‌تواند با مخاطب ارتباط بگیرد.

حضرتی در مورد حس خیال در «شهرک» بیان کرد: در بستر اتفاقی که برای یک بازیگر که نقشی را می‌پذیرد این فیلم روایت می‌شود. حس خیال در این فیلم وجود دارد. از یک‌جایی مخاطب حس می‌کند یک حس غریب‌تر و واقعی‌تر درحال رخ دادن است.

حضرتی کارگردان «شهرک» در مورد میزان تاثیرگذاری فیلمش تصریح کرد: قطعا تاثیر خود را می‌گذاریم و برای من مهم است چرا که این فیلم تاثیر گذار است  پس حتما باید ساخته شود.

سهیلی درباره ارتباط برقرار کردن با نقش خود در «شهرک» بیان کرد: سعی کردم لحظات را باور کنم. البته با کمک عوامل به ویژه علی حضرتی که خیلی به کار مسلط بود و اجازه نمی‌داد من مسیر غلط را بروم‌. ما خیلی صحبت می‌کردیم تا بتوانیم به یک درک مشترک برسیم.

حضرتی در ادامه این بحث گفت: نباید فراموش کنیم گروه بازیگران در «شهرک» درحال تمرین برای بازی در یک فیلم هستند. منطق آنالیز این فیلم با دیگر فیلم ها متفاوت است، زیرا اتفاقات روی کاغذ به بازیگران داده می‌شود و شرایط فیلم کمی نسبت به سایر آثار متفاوت است.

سهیلی بازیگر «شهرک» درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد، اظهار کرد: خوشحالم که در این ۱۱ سال کنار شما بودم و از همکارانم در سایر فیلم‌ها نکات زیادی یاد گرفتم. کاندیدا شدن یا حتی بدون سیمرغ من هدف طولانی دارم که آن را ادامه می‌دهم. البته شکی نیست که جشنواره فیلم فجر را با سیمرغ دوست دارم.

حضرتی درباره امکان برقراری ارتباط «شهرک» با مخاطب بیان کرد: طیف وسیعی از مخاطبان می‌توانند با فیلم ارتباط بگیرند و اینکه هر مخاطبی از نگاه خود می‌تواند با فیلم همذات‌پنداری کند.

سرتیپی در ادامه این بحث گفت: من طرفدار سینمای بدنه هستم و سینمای بدون حضور مردم را دوست ندارم و نمی‌پسندم. فکر کنم مردم از فیلم سینمایی «شهرک» استقبال کنند و با آن ارتباط بگیرند چون مردم فیلم‌های متفاوت را دوست دارند.

سهیلی درباره اینکه این اثر در ویترین افتخاراتش جا دارد، گفت:از کاری که کردم، راضی هستم. توانستم مثل کسی که دور از فیلم است مخاطب فیلم باشم و این ارتباط بین من و فیلم برقرار شد.

سهیلی درباره دوئل با سینا مهراد برادرش برای کسب سیمرغ بلورین چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: سینا هم مانند من این اعتقاد را دارد که تمام جشنواره دشت سیمرغ نیست. بازی سینا فوق العاده بود چون با او بزرگ شدم متوجه شدم که او در شخصیت خود در فیلم سینمایی «شادروان» اصلا شبیه شخصیت خودش خارج فیلم نبود.

حضرتی درباره سوژه فیلم سینمایی «شهرک» بیان کرد: قهرمان ما با آرزوی بازیگر شدن وارد شهرک می‌شود، اما اتفاقات رخ داده، ربطی به سینما ندارد. این فیلم درباره هویت و البته خارج شدن از هویت خود و تبدیل شدن به شخص دیگری است. دو دنیای حقیقی در فیلم داریم یکی در داخل و دیگری در خارج از «شهرک» است. فرهاد مدبر سخت تر می‌تواند زندگی گذشته را فراموش کند.

سهیلی در انتهای صحبت‌های خود گفت:از عوامل پشت دوربین به ویژه علی افشین راد تشکر می‌کنم . همه عوامل خیلی زحمت کشیدند تا فیلم به نتیجه برسد.

حضرتی درباره همکاری عوامل در شهرک عنوان کرد:موسیقی شورا کریمی بی نظیر بود و خیلی به لایه های مختلف فیلم کمک کرد. سینما جای پیچیده ای است و با یک کار گروهی می‌توان در آن به نتیجه رسید.

حضرتی درباره سکانس خاک کردن پدر، بیان کرد: در آن سکانسی که پدر خاک می‌شود، ما به این‌ دلیل خاک روی جنازه کفن پوش شده می‌ریختیم که بتوانیم حسی که در فرهاد مدبر به وجود می‌آید را ببینیم

نظرات اولیه منتقدان درباره فیلم شهرک علی حضرتی

دستمایۀ اولیۀ فیلم هرچند بارها در تاریخ سینما و تلویزیون تکرار شده اما در سطح سینمای ایران دستمایۀ بدیعی است و فرصت را برای شکل‌های مختلف گسترش داستانی فراهم می‌کند. با این وجود «شهرک» فیلم محافظه‌کارانه‌ای است که از این امکانات استفادۀ چندانی نمی‌کند به‌طوری‌که ایده و فضای بکر این فیلم به یک رابطۀ عاشقانۀ تقریباً متعارف تقلیل می‌یابد. اما «شهرک» از مشکلات دیگری هم رنج می‌برد.

داستان چند بار دچار افت می‌شود و در دقایقی اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد. پایان‌بندی فیلم – هرچند برخلاف خیلی از فیلم‌ها قصه را می‌بندد – اما باز هم چیزی بیش از یک پاسخ موقتی نیست – طبق آن‌چه در اوایل فیلم گفته شد، مجموع فرآیند تمرین و فیلمبرداری قرار است ۵ ماه طول بکشد و آدم‌ها پس از آن قاعدتاً به زندگی عادی بازمی‌گردند. بعد از آن چه؟ اما شاید بزرگ‌ترین مشکل فیلم این باشد که نمی‌تواند جهانی با قواعد خودبسنده و متقاعدکننده خلق کند.

اگر لایۀ رویی داستان را در نظر بگیریم، کارگردان آن فیلم دارد اقدامی رادیکال و عجیب انجام می‌دهد  – ایزوله‌کردن یک شهرک و تأمین تمام هزینه‌های افرادی پرشمار برای خلق یک جهان واقعی صرفاً برای تمرین یک فیلم – و اگر قرار است چنین اقدامی باورپذیر و توجیه‌پذیر جلوه کند، باید منطقی قوی برای این کار تراشیده شود درحالی‌که فیلم از ایجاد این منطق غافل شده است.

اگر هم قرار است جنبۀ استعاری کار را در نظر بگیریم – که البته به‌نظر نمی‌رسد دغدغۀ اصلی سازندگان «شهرک» بوده باشد – باید قواعد جزیی‌تری برای دنیای خلق‌شده توسط این مجموعۀ تمامیت‌خواه خلق می‌شد. بنابراین چه فیلم را به‌دور از لایۀ استعاری ارزیابی کنیم و چه جنبۀ استعاری را ارجح بدانیم، فیلم به نتیجۀ مناسبی نمی‌رسد. «

شهرک» البته به‌عنوان فیلمی از یک فیلمساز تازه‌کار دارای جنبه‌های مثبتی هم هست: آغاز، میانه و پایان فیلم مشخص است؛ از شعارهای گل‌درشت خبری نیست؛ ساعد سهیلی بازی خوبی از خود ارائه داده و کیفیت فضاسازی فیلم جلوتر از برخی از آثار پرادعای سینمای ایران است اما در نهایت به تجربه‌ای متوسط تبدیل می‌شود.

۳ برگزیده از فیلم شهرک

  • جسارت فیلمساز در ورود به حوزه‌هایی که در سینمای ایران کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند
  • روایت محافظه‌کارانه و عدم استفاده از پتانسیل‌های ایدۀ اولیه
  • حضور پذیرفتنی ساعد سهیلی

کمال پورکاوه

در مواجهه با فیلم شهرک، شاید این خود علی حضرتی (پسر الیاس حضرتی از نمایندگان صاحب نام مجلس) است که کلیدی‌ترین نقش را در تولید این اثر بازی کرده است. در اینجا ما با دو چهره متفاوت از علی حضرتی روبرو هستیم. یک علی حضرتی که کارگردانی این اثر را بعهده داشته و از لابلای میزانسن‌ها و ورود و خروج بازیگران به کادر و ریتم یکدست فیلم می‌توان به تسلط و شناخت نسبی او از مقوله کارگردانی سینما پی برد (جشنواره امسال نشان داد تعدادی از فیلمسازان حتی از این مرحله مقدماتی هم سربلند بیرون نیامده‌اند) و دیگری علی حضرتی فیلمنامه‌نویس که با اکران و نمایش فیلم شهرک، بیش از هر چیز خود را نیازمند آموزش و یادگیری اصول درام‌پردازی نشان می‌دهد.

شهرک بیش از آنکه فیلمی اصیل و تاثیرگذار در رابطه با نقش بازی کردن و تفکیک یا هم‌آمیزی واقعیت و سینما باشد، فیلمی پیش پا افتاده و جعلی از آب درآمده که بیش از هر چیز بر هیجان زدگی کودکانه فیلمساز نسبت به ایده دوخطی ابتدایی‌اش شهادت می‌دهد. تلاش فیلمساز برای ارائه نسخه ایرانی آثار مهم و تاثیرگذاری چون بازی (دیوید فینچر)، نمایش ترومن و سریال مشهور بازی مرکب، در نبود یک فیلمنامه متناسب، چندان متقاعد کننده از آب در نیامده است.

فیلم آنقدر اسیر و درگیر همان ایده اولیه شده است که از پی‌ریزی یک طرح داستانی پر از کشمکش و یا نزدیکی به درونیات کاراکترهای مورد نظرش غافل می‌ماند. تماشاگری هم که بعد از طی حدود یک ساعت از فیلم، نکته چندانی برای دنبال کردن پیدا نکرده است، با خستگی و کسالت ناشی از یکسان بودن رخدادهای فیلم، دقیقه‌ها را برای رسیدن به تیتراژ پایانی لحظه شماری می‌کند

دانلود فیلم شهرک + (تاریخ اکران، بازیگران، خلاصه داستان)

 دانلود فیلم هندی Shahrak Movie ⭐ به کارگردانی علی حضرتی با بازی ساعد سهیلی و مهتاب ثروتی + زمان اکران، تصاویر و حواشی در هت فیلم

دانلود فیلم شهرک

دانلود فیلم شهرک دانلود رایگان فیلم شهرک با بازی ساعد سهیلی و مهتاب ثروتی

نام فیلمشهرک (Shahrak)ژانراجتماعی, خانوادگیسال انتشار1400زبان فیلمفارسیکشور سازندهایرانکارگردانعلی حضرتیتهيه کنندهعلی حضرتینويسندهعلی حضرتی

فیلم شهرک (Shahrak Movie) فیلم جدید ایرانی به کارگردانی و تهیه کنندگی علی حضرتی محصول سال 1400 کشور ایران است، که در درامی خانوادگی با رویکردهای اجتماعی طی میشود. داستان فیلم سینمایی شهرک توسط علی حضرتی جان گرفته است. از هنرمندان آن می‌توان به ترکیبی از هنرپیشه های سینمایی و تلویزیونی از جمله ساعد سهیلی، مهتاب ثروتی، کاظم سیاحی، شاهرخ فروتنیان، رویا جاویدنیا و … اشاره کرد که در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌ اند. برای تماشای آنلاین و دانلود فیلم علمی تخیلی شهرک و مطالعه حواشی این فیلم تریلر سیاسی – عاشقانه ایرانی در ادامه همراه رخشاره باشید.

بازیگران فیلم شهرک

اسامی بازیگران فیلم ایرانی جدید شهرکبه همراه نقش آنها

بازیگران و ستاره های شناخته شده ای در فیلم سینمایی شهرک به ایفای نقش خواهند پرداخت، هنرمندانی که هر کدام پیش‌ از این تجربه حضور در سینما و تلویزیون ایران را داشتند و بعضاً هم در صنف بازیگری فیلم هایشان جزو پرمخاطب‌ها بوده است.

ساعد سهیلی و مهتاب ثروتی ایفاگر نقش های اصلی فیلم شهرک هستند.

داستان و موضوع فیلم شهرک

ژانر تازه ‌ترین اثر علی حضرتی به گفته خودش از داستانی خاص و جنجالی برخوردار است؛ اما تاکنون اطلاعاتی درباره محوریت کلی داستان «فیلم شهرک» رسانه ای نشده است.

زمان اکران فیلم شهرک و تاریخ پخش

فیلم شهرک کی اکران و پخش میشود؟

تا بدین لحظه هیچ گونه اخباری مبنی بر تاریخ و زمان اکران فیلم شهرک علی حضرتی در سینما و شبکه نمایش خانگی رسانه ای نشده است. لذا پیشنهاد می‌کنم که این صفحه را به بوکمارک خود اضافه کنید تا دسترسی آسانتری به دانلود فیلم شهرک و همچنین حواشی این فیلم داشته باشید.

اطلاعات و عوامل فیلم شهرک

رده سنی: PG | مناسب برای تمامی سنین

کارگردان: علی حضرتی

تهیه‌ کننده: علی حضرتی

مدیر فیلمبرداری: مرتضی هدایتی

روز پخش: نامشخص

پخش: سینما، نمایش خانگی

سایر عوامل: مدیر هنری: محمدرضا شجاعی | طراح گریم: عبدالله اسکندری | طراح لباس: آنا ثانی | مشارکت: بنیاد سینمایی فارابی

در حال تماشای کدام یک از فیلم های ایرانی هستید؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

دانلود فیلم ایرانی شهرک Shahrak Film به همراه نقد و بررسی؛ فیلمی پر از بازیگران مشهور و سرشناس سینمای ایران به کارگردانی علی حضرتی با کیفیت (480p, 720p, 1080p, 1080hq, Bluray (4K), Full HD) از سایت هت فیلم

دکمه بازگشت به بالا