سررسید چه تاثیری در ایجاد ارتباطات موثر با مشتری دارد؟

کسب و کارها در پایان سال با برنامه‌ریزی برای چاپ سررسید، فرصت مهمی را برای برقراری ارتباط مجدد با مشتریان خود فراهم می‌کنند. درحقیقت، سررسید یا سالنامه (Diary) یکی از بهترین شیوه‌های تبلیغات چاپی است که اثری ماندگار بر ذهن مخاطب می‌گذارد. افراد برای نوشتن آرزوها، خاطره‌ها و کارهای روزانه خود از سررسید استفاده می‌کنند و آن حداقل برای یک سال نزدشان نگه می‌دارند. از اینکه سالنامه ضرورتی مهم برای برندینگ است شکی نیست! ولی برای چاپ سررسید چه نکانی را باید در نظر گرفت؟ برای پاسخ با ما همراه باشید.

ارتباطات

چرا چاپ سررسید مهم است؟

ارائه سررسید به مشتریان در سال جدید، رسمی قدیمی است. سالنامه یک استراتژی عالی برای بازاریابی محسوب می‌شود، زیرا هم می‌تواند یک ایده و هدیه خوب سازمانی باشد و هم به افراد کمک ‌کند تا برند و محصولات خود را به شکلی مؤثر معرفی کنند.

چرایی و فواید چاپ سررسید عبارتند از:

به برندینگ کمک می‌کند

چاپ سالنامه کاری ضروری برای برندینگ و توسعه نام و آوازه کسب و کار است. مشتری شما در تمام طول سال، از آن استفاده خواهد کرد و به‌طور منظم در معرض برند و محصولات شما قرار می‌گیرد. هر بار که کاربر، از خرید سر رسید تبلیغاتی شما برای یادداشت برداری، تنظیم قرارهای ملاقات‌، نگاهی اجمالی به برنامه‌های روزانه، بررسی تعطیلات و سایر موارد استفاده می‌کند، برند شما را می‌بینید.

با مشتری ارتباط مؤثری ایجاد می‌کند

قسمت قابل توجه در مورد چاپ سررسید این است که، سالنامه از بسیاری از کالاهای تبلیغات مؤثرتر است! ممکن است دیگر تبلیغات چاپی دور انداخته شوند، مانند: کار ویزیت یا کاتالوگ. حتی ممکن است تبلیغات در تلویزیون از دید مخاطب نادیده گرفته شود. اما برای یادداشت‌های روزانه، سررسید عالی است زیرا به کاربر کمک می‌کند تا بر اساس تقویم، کارهای خود را برنامه‌ریزی کند.

احساس وفاداری را ارتقاء می‌بخشد

بسیاری از ما اشکال ملموس تبلیغات چاپی را با ظاهر شکیل و زیبا دوست داریم. به ویژه سررسید، که گُل سرسبد تبلغات چاپی است و همۀ ما عاشق آن هستیم. علاوه‌بر این، سودمندی سالنامه، آن را به سرمایه‌ای ارزشمند تبدیل می‌کند زیرا مشتریان شما آن را حفظ می‌کنند و در وفاداری آن‌ها به برند شما تاثیر مثبت می‌گذارد.

احساسی ماندگار ایجاد می‌کند

یک سررسید زیبا و خلاقانه به ماندگاری برند شما در ذهن مشتری کمک می‌کند. از این گذشته، هدف از هرگونه استراتژی بازرایابی، ایجاد ارتباط دلپذیر با مشتریان است. چاپ سررسید می‌تواند دامنه وسیعی از ارتباطات ماندگار و مؤثر را با انتخاب یک طراحی مناسب، برای چنین هدفی فراهم کند.

در مشتری احساس پاداش را تقویت می‌کند

وقتی سررسید به عنوان هدیه به مشتریان ارائه می‌شود، آن‌ها بسیار خوشحال می‌شوند، زیرا آن را به مانند «گرفتن یک پاداش» تلقی می‌کنند. هر فردی در جهان عاشق دریافت هدیه و پیشنهاد رایگان است. هدیه دادن سررسید به افراد قطعاً به معنای خوشحالی و جلب رضایت مشتریان خواهد بود.

هدف از تبلیغات چیست؟

قبل از اینکه مقایسه تاثیر هدایای تبلیغاتی و تخفیف را آغاز کنیم بهتر است ابتدا هدف تبلیغات را بدانیم. مسلماً هر برندی از تبلیغات هدف خاصی دارد. هر شرکت و برندی تلاش می‌کند که مشتریان بیشتری به محصول و خدمات برند خود جذب کند تا بتواند سودآوری بیشتری داشته باشد. امروزه اگر شرکتی استراتژی تبلیغاتی نداشته باشد تضمینی برای بقای‌اش وجود ندارد! مگر اینکه برندی شاخص و بسیار شناخته شده باشد.

یکی از مهمترین اهداف تبلیغات، فروش است. ما با تبلیغات از هر نوع‌اش که باشد می‌خواهیم مشتریان بیشتری را متقاعد کنیم که به محصول و خدمات ما توجه و آن را امتحان کنند. در واقع برندینگ و شناخته شدن از دیگر اهداف مارکتینگ تبلیغات است. با تبلیغات می‌خواهیم مردم را از خدمات و محصولات خود آگاه کنیم و در آن‌ها ایجاد نیاز کنیم که محصولات و خدمات ما می‌تواند زندگی و کار‌های آن‌ها را بهینه‌تر کند. در نهایت سخن ما در تبلیغات این است که محصولات و خدمات ما خوب هستند و ارزش خرید دارند.

تاثیر هدایای تبلیغاتی بر جذب مشتری

برای مقایسه تاثیر هدایای تبلیغاتی و تخفیف باید ابتدا تاثیر هدایای تبلیغاتی و تخفیف را به صورت مجزا بررسی کنیم. هدایای تبلیغاتی ابزاری است که با آن می‌توان با مشتریان طولانی مدت در ارتباط بود. اگر هدایای تبلیغاتی را متناسب با نیاز کاربران خود انتخاب کنیم، کاربران آن هدایا را استفاده خواهند کرد و با هر بار استفاده نام برند و محصولات شما برای مخاطب‌تان تداعی و تکرار می‌شود. با تکرار است که مخاطب به فکر خدمات و محصولات شما می‌افتد.

بطور مثال، هر کارمندی به دفتر یادداشت و تقویم رومیزی calendarcompany نیاز دارد. اگر هدایای تبلیغاتی شما نیاز یک کارمند را برای یکسال تامین کند، باتوجه به استفاده روزانه مشتری بالقوه شما، برند و محصولات و خدمات‌تان برای او هر روز تکرار می‌شود و این مشتری بالقوه راحت‌تر تبدیل به مشتری بالفعل تبدیل می‌شود. اگر زمانی به محصولی که شما نیز ارائه می‌دهید نیاز پیدا کند حتماً شما در اولویت خواهید بود.

هدایای تبلیغاتی تعامل و ارتباط شما با مشتریان را توسعه و اثربخش‌تر می‌کند. هر چه هدایای تبلیغاتی کاربردی‌تر باشد مخاطب برند شما مدت بیشتری آن را استفاده و در کنار خود نگه خواهد داشت. با سفارش هدایای تبلیغاتی همسو با برند و محصولات خود، برند خود را در ذهن کاربران ماندگارتر می‌کنید.

انتخاب شما به عنوان برند برتر

یکی دیگر از مزایای سررسید تبلیغاتی این است که می تواند شما را به عنوان یک برند برتر در بین رقبا و ذهن مشتری قرار دهد. سررسید می تواند شناسایی و تمایز شرکت شما را افزایش دهد و با نشان دادن ارزش ها و فلسفه شرکت شما، می تواند هویت و شخصیت برندتان را نیز تقویت کند.

همچنین سررسید با ایجاد یک ارتباط عاطفی با مشتریان، می تواند احساس تعلق و همدلی آن ها را به شرکت شما افزایش دهد و درعین حال با ایجاد یک حضور مداوم و موثر در زندگی مشتریان، می تواند شما را به عنوان اولین و بهترین گزینه در بین رقبا قرار دهد.

کلام آخر

سررسید تبلیغاتی یک ابزار برای تبلیغ برند، محصول و خدمات است که شامل تقویم هایی می شود که نام و لوگوی برند شما و همچنین اطلاعات مربوط به محصول و خدمات تان را در بر دارد. این تقویم ها، به مدت یک سال کامل، در دسترس و معرض دید مشتریان و مخاطبان شما هستند.

بنابراین، می توان گفت که سررسید تبلیغاتی، یکی از بهترین راه ها برای ارتباط با مشتری و افزایش موفقیت کسب وکار شما است. شما می توانید با انتخاب نوع، تعداد و طراحی مناسب برای سررسیدهای تبلیغاتی خود، از این ابزار بهره مند شوید و به هدف های خود برسید.

دکمه بازگشت به بالا