چرخش تند باد هسته‌ای! – دیباروز

چرخش تند باد هسته‌ای! - خبرآنلاین

چند روز قبل از حمله روسیه به اوکراین، بر اساس تحلیل های شخصی و اخبار جهان در خصوص گفتگوها و تهدیدات دو کشور درگیر در این رابطه، مقاله ای با عنوان: اوکراین از دیدگاه مدیریت بحران نوشتم. روز بعد دقیقا همین اتفاق افتاد.!

همین نکته در اینجا:

https://www.khabaronline.ir/news/1606296/اوکراین-از-دیدگاه-مدیریت-بحران.

همانطور که در مقاله اشاره کردم، من با سیاست آشنا نیستم، یعنی علاقه ای به آن ندارم، اما مدیریت بحران را که تا حدودی در ایجاد و گسترش آن در کشور نقش داشته ام، درک می کنم، بنابراین هستم. به دنبال آن بودم و هر از گاهی در این زمینه خواهم نوشت، چهار مقاله زیر را بعد از اولین مقاله خود در مورد جنگ روسیه و اوکراین نوشتم که اگر آن را تقریباً بخوانید! یا به عبارت دقیق تر، تقریباً دقیقاً اتفاق افتاده است. چهار مقاله زیر برای مطالعه و بررسی:

https://www.khabaronline.ir/news/1606891/اشغال-چرنوبیل-و-مدیریت-صحیح-بحران-توسط-روسیه.

https://www.khabaronline.ir/news/1608045/تعیدی-بر-استراتژی-اشغال-چرنوبیل

https://www.khabaronline.ir/news/1609279/جایگاه-رفیع-ایران-گرجستان-و-بازی-هزارنک-ناتو

https://www.khabaronline.ir/news/1632562/زنگ-هزاری-برای-آغاز-جنگ-جهانی

نکات زیادی در مقالات ذکر شده و مورد بحث قرار گرفته است و هر کدام جای بحث خود را دارند، اما یک نکته وجود دارد که هنوز به طور عمده و جدی در مقالات بالا مطرح و مورد بحث قرار می گیرد و جای تامل دارد و آن مسئله تهدیدات هسته ای روسیه است. و فعالیت هایی که در چرنوبیل در زمان اشغال اوکراین اتفاق افتاد و توسط روسیه انجام شد! او هست. همانطور که در مقاله اشاره کردم، در اولین حمله روسیه به اوکراین و تبدیل “تهدید به فرصت” توسط روسیه که همچنان از این استراتژی برای تهدید اروپا به جنگ هسته ای استفاده می کند، یک هدف هسته ای در پس اشغال چرنوبیل وجود داشت!

در این زمینه، کار آنقدر مهم شده است که سیاستمداری مرده مانند مرکل قبلاً گفته بود:

و آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان گفت: پرهیز از نادیده گرفتن اظهارات رهبر روسیه به عنوان فریب و جدی گرفتن آنها نشانه ضعف نیست، بلکه نشانه خرد سیاسی است که به حفظ فضای مانور کمک می کند. لازم به ذکر است که سخنان امروز مرکل در واکنش به اظهارات ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است که پیشتر در خطاب به شهروندان روسیه به کسانی که “سعی می کنند با سلاح های هسته ای مسکو را بترسانند” هشدار داده بود که “بادهای شدید” ممکن است به سمت آنها بیاید. منبع: euronews/265

بنابراین، همانطور که به مقالات رسیدید:

1- روسیه در اولین گام اشغال چرنوبیل از یک شاهکار از منظر مدیریت بحران استفاده کرد.

2- روسیه با اشغال چرنوبیل تهدیدات احتمالی را به نفع خود تبدیل کرده تا جایی که پوتین امروز می گوید طوفان می تواند به سمت آنها سرازیر شود!؟!؟ با وجود استفاده از مثال پوتین در چرخش باد! (ممکن است پوتین مقاله نویسنده را خوانده باشد؟) مانند تحلیل من از جریان بادهای سمی به سمت اروپا در مقاله دوم من در بالا!؟!؟ حتما بخوانید، تحلیل مقاله من و پوتین کاملاً یکسان است!

3- در نهایت به دلیل فشار عظیم جهانی بر روسیه پس از اینکه همه کشورها از طریق اوکراین یکدیگر را زیر پا گذاشتند، هیچ کدام از آن سودی نبردند و فقط اوکراین نابود شد (من در مقاله به آن اشاره کردم)، اگر مسکو و در صورت تهدید آن. مدیریت نشدند، جنگ هسته ای، هر چند محدود باشد، دور از انتظار نخواهد بود

* کارشناس ارشد دولتی سازه و زلزله و مدیریت بحران، بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران در ایران و مؤسس انجمن زبادقان شهر در کشور.

6565

دکمه بازگشت به بالا