عمومی

اجرای سند تحول قضائی متکی به اشخاص نیست

با توجه به پایگاه داده شبکه خبری ،

به گزارش مرکز اطلاع رسانی قضایی؛ “حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی” در جلسه شورای عالی قضایی امروز (دوشنبه ، 31 خرداد) با تبریک هشتمین ستاره درخشان آسمان امامت و استان به نام “التقوا رضوی” به مسعود. منجی کشور گفت: امام الرضا (سلام الله علیه) کشور را از هر گونه آسیب به ویژه از جانب مسئولان محافظت می کند.

رئیس قوه قضائیه گفت: امام الرضا (سلام الله علیه) حاکمیت دین ، ​​تعالیم دینی ، نگرانی برای مردم و قضاوت در مورد نظام دینی را تعریف کرد و اظهار داشت که پس از انجام وظایف و ترک تابوها ، هیچ چیز خوب است. مانند یک لبخند بر لب ، مeverمنی که زندگی خود را گره می زند ، فضیلت ندارد.

و هفته قوه قضائیه ضمن تبریک به همکاران خود در بخشهای مختلف قضایی کشور ، از آنها بخاطر تلاشها و تلاشهایشان در دوره گذار و توجه ویژه به عزت مردم و موکلانشان ، از آنها حجت الاسلام رئیسی تشکر کرد.

رضایت مردم از دستگاه قضایی با راه اندازی سیستم های الکترونیکی

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: اقدامات انجام شده در دوره گذار به ویژه در سال گذشته در دادگستری و راه اندازی سیستم های الکترونیکی وضعیت جدیدی را ایجاد کرد که رضایت مردم و اختلاف نظر آنها نسبت به دادگستری را افزایش داد. .

وی تأكید كرد كه گزارش ها و آمارها نشان می دهد كه همكاران قضایی به مسئله كرامت انسانی اهمیت می دهند و تلاش مضاعف خود را برای رسیدگی سریع و عادلانه به پرونده ها انجام می دهند تا این روند ادامه یابد تا گره از زندگی مردم باز شود.

رئیس قوه قضاییه با قدردانی از روحیه مبارزه با فساد قوه قضاییه گفت: روحیه مبارزه با فساد اداری و اصرار قوه قضائیه در برخورد با اسپویلر امری مبارک است که باید ادامه یابد.

حجت الاسلام رئیسی تأکید کرد که “رسیدگی به پرونده ها و کلیه مراحل دادرسی باید مطابق با حقیقت و عدالت باشد که این امر همیشه یکی از توصیه های قاطع رهبر معظم انقلاب به همکاران خود در دادگستری بوده است.”

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه گزارش عملکرد ارائه شده توسط معاون اول قوه قضاییه در آستانه هفته قوه قضائیه نشان دهنده دوبرابر شدن تلاش همکاران دادگستری در اجرای سند تحول قضایی است ، گفت: “سند تحول یک سند مقدماتی که همیشه نقشه راهی برای همکاران قضایی خواهد بود.

ادامه مسیر ارتقا the دادگستری با حضور شخصیت های تأثیرگذار

حجت الاسلام رئیسی گفت: اجرای سند تحول قضایی شخصی نیست و با تغییرات اداری تضعیف نمی شود و با حضور شخصیت های تأثیرگذار و برجسته در این مجموعه با جدیت مسیر ارتقا the دادگستری را ادامه می دهد. “

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر علاقه به تولید و رفع موانع رونق تولید به عنوان شعار سال گفت: علاقه به تولید یکی از اولویت های قوه قضائیه در سال گذشته و امسال بود و همه نهادهای قضایی ، نظارتی و پارلمانی. ادارات دادگاه گام های بلندی در این زمینه برداشته اند. “

حجت الاسلام رئیسی افزود: وقتی صحبت از علاقه به تولید می شود ، منظور ما از اعداد و ارقام نیست ، بلکه بر هدایت همه دستگاه ها برای دستیابی به رونق تولید تأکید داریم که این یک موضوع اساسی است و شرایط کشور به همه بخشهایی که احساس می کنند نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: “درمورد تولید” به معنای تقویت تولید محلی ، افزایش فرصت های شغلی ، کاهش بیکاری ، افزایش صادرات ، کاهش واردات ، از بین بردن هرگونه وابستگی اقتصادی فرامرزی و در یک کلام ترس خانواده ها نسبت به کودکان تحصیل کرده ای است که امروز شغلی ندارند .

رئیس دادگستری با تمجید از نامزدهای انتخابات 13 دوره ریاست جمهوری و حضور پرشور و هدفمند مردم در این زمینه گفت: “مردم ما حضوری آگاهانه در همه زمینه ها دارند. در انتخابات اخیر علی رغم مشکلات ، بیماری عروق کرونا ویروس قلب و تبلیغات سمی درخشید.

حجت الاسلام رئیسی افزود: “حضور مردم در انتخابات به عهده بندگان و همکارانم در دولت بعدی است و از خداوند می خواهم که با همکاری سازمان افراد ، نخبگان و عزیزان در دادگستری. “

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر اینکه “من معتقدم کار پیشرفت و عدالت در کشور با همکاری همه نیروها و مسئولان در حال پیشرفت است” ، افزود: مردم با رای خود اعلام کردند که خواهان تغییر و تحقق خواسته های خود هستند. یک ضرورت است. “

از تجربیات سند انتقال در قوه مجریه بهره مند شوید

حجت الاسلام رئیسی گفت: مرجع اجرایی از تجربیات به دست آمده در اجرای سند تحول قوه قضاییه بهره مند می شود و حرکت تحول برای دولت آینده بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اعلام شده از سوی دولت است. مقام معظم رهبری ».

دکمه بازگشت به بالا