عمومی

امنیت ملی تعارف بردار نیست

آیت الله ابراهیم رئیسی عصر روز پنجشنبه در سفر یک روزه خود به شهر قم که با هماهنگی فرماندهی ملی ضد کرونا انجام شد و پروتکل های ویژه بهداشتی را دنبال کرد ، در جلسه شورای قضایی این استان اظهار داشت: حمایت از تولید ، مبارزه با فساد و محافظه کاری. کرامت انسانی یکی از سه اولویت قضایی برتر امسال است.

رئیس دادگستری افزود: حمایت از تولید در سال رونق تولید یکی از مهمترین موضوعاتی است که در آن مبارزه با فساد یکی از شرایط آن است و این دو موضوع هرگز نباید به حاشیه رانده شوند.

آیت الله رئیسی افزود: مبارزه با فساد اداری به رونق و تولید کمک بسیاری می کند و تأمین امنیت سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در گرو مبارزه با فساد و ناامنی است.

بر این اساس ، رئیس دادگستری به همه مدیران اجرایی ، فعالان تولید و مقامات قضایی تأکید کرد که نسبت به فساد محتاط باشند و اجازه ندهند افراد فاسد تحت هر شرایطی امنیت اقتصادی کشور را برهم بزنند.

آیت الله رئیسی افزود: “ورود قوه قضاییه به موضوع یارانه تولید مانعی برای فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان نخواهد بود. بلکه سیستم قضایی به دنبال حل مشکلات واحدهای تولیدی و موانع رونق تولید است.

رئیس دادگستری اظهار داشت: تصدیق رهبر معظم انقلاب در مورد وحدت و انسجام ملی امری استراتژیک است و ساخت و سازها همیشه با همکاری مجلس ، دولت و همه دستگاهها و نهادها بوده است تا همه بتوانند با تقویت و توافق ایران در تقویت اقتصادی ، ایمنی ، علمی و فرهنگی موافقت کنند

آیت الله رئیسی در بیانیه ای با اشاره به اینکه آنچه کشور را تقویت می کند خنثی سازی تحریم ها و تهدیدها است ، به لزوم پیروی از استراتژی رهبری در خنثی سازی جدی تحریم ها اشاره کرد.

رئیس دادگستری ، ترویج ایران اسلامی را یک وظیفه الهی و میهنی همه قدرت ها دانست و امنیت ملی را یکی از ملزومات این تقویت توصیف کرد و گفت: مسئله امنیت ملی برای ما بسیار مهم است و نباید از نظر احساسی و مکمل به آن پرداخته شود.

آیت الله رئیسی افزود: “اجازه داده نمی شود که مردم کشور از طریق روابط با بیگانگان و به عنوان کارگزار دشمن ، کشور را اغوا و توطئه کنند ، زیرا امنیت ملی متعلق به کل ملت است.”

بر این اساس ، رئیس دادگستری بر حساسیت و جدیت بیشتر نهادهای امنیتی ، اطلاعاتی و قضایی و همچنین نیروهای مسلح در مورد مسئله اصلی امنیت ملی تأکید کرد.

آیت الله ال رئیسی در جنبه دیگری از سخنان خود با تقدیر از تلاش همکاران قضایی در استان قم ، با اشاره به تعداد بالای حوادث در استان قم ، بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش این تعداد تأکید کرد.

آیت الله رئیسی گفت: مسیرهای نامناسب حمل و نقل از جمله عوامل افزایش تصادفات است که منجر به خسارات جانی و مالی می شود و همه طرف های مسئول وظیفه دارند با همکاری دستگاه قضایی تعداد تصادفات را کاهش دهند.

در این جلسه رئیس دادگستری با تمجید از شخصیت علمی و انقلابی آیت الله یزدی گفت: به کشور فکر کنید.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین قاضی ارشد استان قم گزارش عملکرد یک ساله این گروه را ارائه و از کاهش 16.6 درصدی موجودی پرونده های قضایی در این استان خبر داد.

وی افزود: “در حال حاضر فقط 4 شعبه حقوقی وجود دارد كه بیش از 200 پرونده دارند و از مجموع 18000 پرونده در این شعب ، 13 پرونده هنوز مفتوح است.”

رئیس کل دادگستری قم با اشاره به طرح کاهش پرونده های دیرکرد گفت: از کل پرونده های دیررس در استانداری 81 درصد مختومه بوده و تا پایان سال همه این پرونده ها مختومه خواهد شد ، مگر در موارد خاص.

دکمه بازگشت به بالا