عمومی

«اخلاق مداری» مختومقلی را به ستاره درخشان درآسمان فرهنگ تبدیل کرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، گفت: آقای سید صالح صالحی ، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، به مناسبت میلاد مشتاقمولی فرجی پیامی صادر کرد.

متن پیام سید عباس سلحی به شرح زیر است:

“ایران همیشه از زمانهای باستان تا به امروز مهد فرهنگ ، شعر و ادبیات بوده است. همه جا در این سرزمین هنری با سنگهای قیمتی آراسته شده است که محدود به حوزه جغرافیایی وطن خود نیستند و با اعمال ، کلمات و رفتار خود ترانه های ملی و فراملی را پیدا کرده اند.

نویسنده دینی و شاعر اخلاقی بهار جاودان در منطقه گلستان ، “مختومقلی فرجی” یکی از بزرگترین افرادی است که در ادبیات و شعرهای جهان از نظر عمومی ، خصوصی و مشهور شناخته می شود.

او از قلب مردم برخاست ، در میان مردم زندگی کرد و با آنها درد و اضطراب مردم زمان خود را خواند. ارتباط عمیق بین اعتقادات مذهبی مکتوملی و ارادت او به پیامبر رحمت ، پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت (علیهم السلام) بعد دانش عمیقی به اشعار وی بخشید.

تنها شاعر موراویا طبا ، ترکمنستان و ایران بود. اخلاق ، دینداری ، دینداری و رفتار فردی این شاعر مشهور ، او را به ستاره ای درخشان در آسمان فرهنگ تبدیل کرد که هنوز کسانی را که به دنبال دانش و انسانیت هستند ، می تاباند. شهرت او به قدری عالی است که به عنوان یکی از پیشگامان شعر با مضامین اخلاقی شناخته می شود.

تجلیل از مکان این شاعر ترکمن ، تجلیل از بشریت و فضایل اخلاقی انسان است. حلقه گمشده در دنیای آشفته امروز و انسان گیج کننده عصر حاضر توجه به فضایل اخلاقی ، نوع دوستی و غم و اندوه است. مفاهیمی که در اشعار مکتومکولی و آثار او غالب است ، به گنجینه ارزشهای اخلاقی تبدیل شده اند.

به افتخار یاد و خاطره این شاعر در جهان اسلام ، عمیق ترین سلام و احترام خود را به مردم شجاع و خالص ترکمن تقدیم می کنم و کاملاً از کسانی که در احترام به جایگاه این مرد بزرگ شرکت کرده اند ، کاملاً سپاسگزارم.

دکمه بازگشت به بالا