عمومی

اطمینان از اصالت و اعتبار کالا با سامانه پیامکی امکان‌پذیر است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، هاشم علایی ظهر امروز سه شنبه در جلسه معاونت استاندارد اداره کل استاندارد در استانداری اردبیل اظهار داشت: به منظور جلوگیری از سوء استفاده متخلفان و جلوگیری از اعمال علامت استاندارد جعلی بر روی کالاها. پیامک 10001517 به منظور اطمینان از صحت و اعتبار آرم استاندارد ملی ایران توسط سازمان ملی استاندارد ایران طراحی و راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: تمامی محصولات تولید داخل که مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند و همچنین محصولاتی که دارای مجوز درخواست استاندارد تشویقی هستند، ملزم به درج کد 10 رقمی منحصر به فرد تحت برچسب استاندارد بر روی بسته بندی محصول هستند که توسط سازمان ملی استاندارد ایران برای هر محصول واگذار شده.

مدیرکل استاندارد استان اردبیل گفت: شهروندان می توانند کد محصول 10 رقمی با استانداردهای اجباری و کد 9 رقمی کالا با استانداردهای تشویقی را به سامانه اطلاع رسانی 10001517 از قبیل نام واحد تولیدی، نام محصول، نام منطقه تولیدی، شهر محل تولید، ارسال کنند. وضعیت اعتباری یا غیر امانتداری از مجوز استفاده از علامت استاندارد آگاه باشید.

علوی افزود: از شهروندان سوال می شود که آیا پیامک دریافت می کنند خوب نیست در صورت اعلام کد، مشکل را از طریق شماره تلفن 1517 به واحد رسیدگی به شکایات اداره کل استاندارد استانداری اردبیل اطلاع دهند.

دکمه بازگشت به بالا