عمومی

محصولات گلخانه‌ای در بوشهر متنوع‌تر می‌شود/ کشت گیاهان دارویی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

محمدتقی منوچهری در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: استان بوشهر از ظرفیت بسیار خوبی در زمینه گلخانه ها برخوردار است و طی سال های گذشته شاهد افزایش قابل توجه سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در استان بوده ایم.

وی با اشاره به کیفیت بالای محصولات گلخانه ای در استان بوشهر افزود: گوجه فرنگی به صورت قراردادی در گلخانه های استان بوشهر پرورش می یابد و نوع ، تنوع و کمیت این محصول توسط مشتری به صاحبان گلخانه ها اعلام می شود.

ایجاد 430 هکتار گلخانه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 430 هکتار گلخانه در استان ایجاد شده است ، افزود: حدود 90 هزار تن محصولات صادراتی در این گلخانه ها تولید می شود.

وی کشورهای آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس را مهمترین مشتریان محصولات گلخانه ای در استان بوشهر دانست و گفت: تنوع محصولات گلخانه ای هدف مهمی است که در حال پیگیری است.

آقای منوچهری تولید گیاهان دارویی را یکی از قابلیت های مهم دانست و خاطرنشان کرد: تولید محصولاتی مانند گیاهان دارویی توجیه اقتصادی دارد و تلاش برای گسترش آن در گلخانه های فرمانداری در حال انجام است.

کاهش مصرف آب و افزایش تولید

وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مزایای کشت گلخانه ای کاهش مصرف آب ، تنظیم زمان کاشت ، برداشت و ساماندهی بازار سبزیجات و محصولات صیفی است ، گفت: افزایش عملکرد مولد از دیگر مزیت های پرورش گلخانه ای است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در هر هکتار گلخانه 200 تن گوجه فرنگی تولید می شود در حالی که 50 تن از این محصول در هکتار در فضای باز به دست می آید.

دکمه بازگشت به بالا