ورزشی

اعلام حکم کمیته انضباطی در خصوص مسابقه تیم‌های تراکتور و پرسپولیس/ قرمزهای پایتخت 3- صفر برنده شدند

اعلام رای کمیته انضباطی در خصوص بازی تراکتورسازی - پرسپولیس/قرمزها، پایتخت نشینان با نتیجه 3 بر صفر پیروز شدند.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال احکام مربوط به اتفاقات دیدار تیم های فوتبال تراکتورسازی و پرسپولیس را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری دیباروز به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ و با توجه به تصمیم کمیته انضباطی در خصوص تخلفات دیدار تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران از هفته بیست و هشتم لیگ برتر انگلیس که در ورزشگاه یادیگر امام تبریز برگزار شد و در دقیقه 71 ناقص ماند. برخورد انضباطی انجام شد کمیته، گزارشات کتبی داور و نماینده فدراسیون و نیز اظهارات نمایندگان دو باشگاه و پیش نویس قوانین دفاعی به شرح زیر تشکیل شد.

1- در خصوص تخلفات باشگاه تراکتورسازی تبریز در پرتاب اشیا (از جمله سنگ و بطری آب)، استفاده از لیزر، استفاده از الفاظ توهین آمیز تماشاگران و همچنین نقض اصول عمومی رفتار با نفوذ بیش از حد به ورزشگاه. با احتیاط. طبق مواد 84، 85 و 86 آیین نامه انضباطی مصوب 1397، باشگاه میزبان موظف و موظف است کلیه تمهیدات لازم برای برگزاری مسابقه را با رعایت موازین ایمنی طبق مقررات مربوط به برگزاری مسابقات به عمل آورد. رفتار عمدی یا ناخواسته یا به دلیل سازماندهی نادرست مسابقه بر خلاف قانون تماشاگران. باشگاه میزبان مسئول هر گونه اعمال و رفتار تماشاگران است و مسئولیت حفظ نظم و امنیت داخل و خارج از زمین قبل، حین و بعد از مسابقه را بر عهده دارد. از حیث تشخیص باشگاه به عنوان مسئول نصف کردن بازی از دقیقه 71 به بعد، به دلیل نبود امنیت کافی در قرارداد وی، مستند به مواد 51 و 62 آیین نامه انضباطی، اعلام بازنده باشگاه است. نتیجه 3-0 در این دیدار به مبلغ 3 میلیارد و پانصد مایل جریمه فان رئال و همچنین طبق ماده 118 آیین نامه انضباطی ممنوعیت حضور تماشاگران در دو بازی در زمین خانگی و مدتی محروم شد. از یک سال صدور این رای موجب رفع اثر دستور موقت خواهد شد و در صورتی که تماشاگران وابسته به این باشگاه در مسابقات آتی در زمین مسابقه مرتکب تخلف شوند، محرومیت تعلیق شده نیز اجرا خواهد شد.

2- در خصوص تخلف آقای امید عالیشاه بازیکن تیم پرسپولیس مبنی بر تحریک مردمی به استناد ماده 60 آیین نامه انضباطی فوق با رعایت ماده 94 این آیین نامه به دلیل نداشتن سابقه انضباطی گفت: وی از همراهی تیمش در مسابقات رسمی ممانعت به عمل آورد و به مدت یک سال محروم و 600 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

3- در خصوص تخلف آقای سعید آقایی بازیکن پرسپولیس به دلیل بدرفتاری با اشخاصی غیر از مسئولان رسمی مسابقه مذکور و مستند به ماده 54 آیین نامه انضباطی به پرداخت 300 میلیون ریال جریمه نقدی و میزان. محرومیت از همراهی تیم خود در مسابقات رسمی و هرکس یک سال محروم باشد محکوم خواهد شد.

4- آقایان محمد مسلم پور و حمید باکدل بازیکنان تراکتورسازی و پرسپولیس به دلیل بدرفتاری با یکدیگر برابر ماده 54 آئین نامه انضباطی هر یک طبق ماده 94 آیین نامه مذکور به پرداخت 250 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم خواهند شد. تخلفات مشابه از سوی تماشاگران دو تیم از جمله موضوع شماره 408 مورخ 12 اسفند 1396 این کمیسیون و به منظور جلوگیری و جلوگیری از تکرار حوادث و تخلفات مشابه و جدی تر در روند بازی های تراکتورسازی و پرسپولیس به عنوان همچنین در رابطه با مسئولیت تضامنی، باشگاه‌های این دو تیم در پاسخ به رفتار هواداران و بازیکنان خود طبق ماده 50 آیین‌نامه انضباطی، تصمیمی مبنی بر برگزاری بازی‌های دو تیم در تمامی مسابقات این دو تیم صادر کردند. فصل آینده رای مذکور قابل اجرا بوده و ظرف هفت روز از تاریخ ابلاغ کمیته استیناف قابل تجدیدنظرخواهی است.

علاوه بر رفتار ورزشی و انسانی آقای ارطغرل سکلام سرمربی و مهدی کیانی بازیکن تراکتورسازی و همچنین آقای رامین رضاییان از پرسپولیس در راستای کاهش تخلفات، پیشگیری از تصادف و تلاش برای برگزاری یک مسابقه عادلانه. ، قابل تقدیر و تشکر است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا