علمی و پزشکی

انتقاد از تجمع مقابل بیمارستان محل بستری افراد مشهور/ نگرانی افزایش دستفروشان در آستانه سال نو

وی با انتقاد از معاون درمان ستاد کرونا در استان تهران با انتقاد از تجمع مردم در بیمارستانی که افراد مشهور در آن بستری هستند ، گفت: این مورد نه تنها به بیمار کمک می کند بلکه می تواند چرخه انتقال بیماری کرونا. ”

دکتر نادر توکولی در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران ، با تأکید بر اینکه در هر گردهمایی که به پروتکل های بهداشتی پایبند نباشد ، احتمال و خطر انتقال ویروس Quid 19 وجود دارد ، اظهار داشت: طبق دستورالعمل ، Dawn جشنواره باید برگزار شود. با یک سوم ظرفیت سینما. این باید برای شرایط خاص در نظر گرفته شود ، و اگر شرایط لازم فراهم نشود ، مطمئناً نمی توان هیچ اتفاقی در رابطه با انتقال ویروس رخ داد. در مورد جشنواره های سحر ، مشکل دوم ما این است که مردم در بین اکران فیلم ها یا در سینما غذا می خورند و می نوشند که این امر مستلزم برداشتن ماسک است که خطر انتقال بیماری را افزایش می دهد.

وی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در نشست های خبری جشنواره فیلم فجر گفت: تصمیم برای برگزاری جشنواره از سوی ستاد استان نیست و ما در زمینه نظارت بر موضوعات فعالیت بیشتری داریم. وقتی تعداد افراد در جلسات افزایش می یابد ، این البته می تواند مشکلاتی ایجاد کند. امروزه ، در 80٪ موارد ، محافل خصوصی ، احزاب و مهمانی ها هنوز خطرناک تر از جشنواره ها هستند.

توکلی ادامه داد: “خوشبختانه در محیط های اداری و دانشگاهی ، بیشتر جلسات به صورت وبینار نهادینه شده اند ، بنابراین این مسئله در چنین جلساتی بیش از 90٪ مورد توجه قرار گرفت.” نگرانی فعلی ما برخوردهای مستقیمی است که مردم ماسکهای خود را برای خوردن و نوشیدن کنار می گذارند ، ادامه ساده سازی که برخی تجربه کرده اند و ممکن است منجر به شیوع بیماری و موج چهارم بیماری شود.

وی در مورد وضعیت پذیرش بیماران در بیمارستان های تهران گفت: “در حال حاضر اوضاع ناپایدار است. متأسفانه میزان پذیرش سرپایی از هفته گذشته از 2000 مورد در روز فراتر رفته است و تعداد بستری های روزانه به 300 نفر رسیده است. متاسفانه یک مشکل دیگر در یکی دو هفته گذشته این است که به ندرت شاهد عوارض خاص کرونا در هفته دوم تا ششم بیماری هستیم که یک هشدار جدی برای ما محسوب می شود. آسیب ، درگیری سیستم عصبی و عوارض عفونی ثانویه از عوارض خاصی است که در برخی افراد رخ می دهد.

در مورد انتظارات از روزهای آینده ، معاون رئیس ستاد تاج جنگ تهران گفت: “پیش بینی های ما به دو عامل بستگی دارد ، اول سطح احترام و حساسیت مردم ، و دوم عبور صحیح از جشن های خاص ، که امیدواریم در شرایط مناسب و برنامه ریزی مناسب به موفقیت برسند. در مواردی که افراد مشاهده نشوند ، سفرها پس از قفل بعدی افزایش می یابد و غیره ، احتمال موج چهارم بیماری در اواخر فوریه وجود دارد.

و در مورد شروع تورها و هتل ها به مناسبت نوروز 1400 ، وی تأکید کرد: این موضوع کاملاً مربوط به شرایط رضایت بخش کشور در اواسط مارس است. سال گذشته مردم برای عید در خانه بودند و شرایط تورها و گشت و گذارها کاملاً به وضعیت بیماری در روزهای آینده بستگی دارد.

وی با انتقاد از ازدحام جمعیت در جلوی بیمارستان ها به دنبال مشاهیر که از بیماری کرونا قلب رنج می برند ، گفت: “این یکی از مشکلاتی است که مردم فکر می کنند حضور آنها در مقابل بیمارستان محل بستری شدن عزیزانشان در بیمارستان تأثیر دارد.” در شرایط فعلی ، حضور افراد در بیمارستان کمکی نمی کند و نتیجه ای جز افزایش زنجیره انتقال و بیماری ندارد.

توکلی در خاتمه با اشاره به افزایش حضور خرده فروشان و فروشندگان خیابانی پس از فرارسیدن سال نو ، افزود: برای کنترل این موضوع و تجمعاتی که ایجاد می کنند باید مکان هایی وارد شوند تا شاهد افزایش آن نباشیم. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا