عمومی

ای کاش مسئولان کشور گوش می‌کردند!

وقت و زمان خود را صرف جستجوی اسناد جهانی و مشاهده آنها در یادداشت هایم کنید. در میان آنها می توانید موارد زیر را بخوانید:

پاکسازی شهر بی فایده توسط آتش نشانان اختصاصی

و دیگری:

تمیز کردن کارگاه های شهر و هشدارهای جهانی

این مکانیسم و ​​پویایی حرکت عفونی را گزارش کرده و بارها و بارها اثرات مضر سم پاشی مردم و خیابانها را آشکار کرده است. من به شما گفتم که منابع انسانی و مالی را پاشش نکردید و خیابان ها را هدر دهید ، که بی فایده است و کارایی نخواهد داشت.

از طرف دیگر ، هر از گاهی در اخبار می دیدم که افرادی که کمی از این یادداشت های تحقیرآمیز ناراحت بودند نیز اعلام کردند که یک مربع خاص را با غرور مضاعف پاشیده می کنند و شاید دو روز بعد ، یک مکان مشخص و …
به نظر می رسد که مردم ، محیط زیست ، آب های زیرزمینی ، درختان ، حشرات ، خزندگان مفید و پرندگان بی گناه و … به هیچ وجه در شهر مهم نبودند و تنها مدرکی که من تصمیم خود را گرفتم ، شواهد است.
مهم است که تصمیم گیرنده بگوید “من مسئول و قابل اعتماد هستم” ، بنابراین فرقی نمی کند که یک معلم دانشگاه متخصص در مدیریت بحران بخواهد مأموریتی را به ما واگذار کند.
هم آتش نشانان و هم تمیز کننده های شهر درگیر هستند و هر چند وقت یکبار کارت تبریک برای خودشان می فرستند و به ادامه سم پاشی منطقه با اسپری های دیگر ادامه می دهند!
در نتیجه شهرها و روستاها در کشور چقدر فداکار هستند و آنها هزاران تن سم را به هوا و خاک کشور آورده اند!

خوب ، این اتفاقی است که در تهران افتاد و افراد زیادی درگیر شدند. مبلغ قابل توجهی از پول تهران هزینه شده است. مقادیر زیادی سم روی تهران پاشیده شد و بعد از آن دیروز خبرهایی را دیدیم که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که پاشیدن علیه سطح شهرها نه تنها مفید نیست بلکه می تواند برای سلامتی انسان نیز مضر باشد. و اکنون ، چه کسی مسئول آلرژی ، سرطان ها ، از بین بردن حشرات مفید و پرندگان ، آسیب درخت و محیط زیست ، آلودگی آب های زیرزمینی و غیره است ؟!

اگر این هشدار داده نشده بود ، تا حدودی نادیده گرفته می شد ، اما با اندکی خرد ، قضاوت می شد که مردم و شهرها را سم نزنند! اما وقتی چندین بار به وی اخطار داده شد و تأیید شد ، حالا چه کسی باید اخراج و تحویل مقامات قضایی کشور شود؟ بزار ببینیم چی میشه. ما منتظر هستیم.

لطفا متن بیانیه WHO را به زبان انگلیسی بخوانید اینجا همچنین برای این جمله خلاصه فارسی را ببینید اینجا خواندن.

* یک استاد ایده آل در مهندسی سازه ، زلزله و مدیریت بحران – بنیانگذار توانبخشی کشور و مدیریت بحران

دکمه بازگشت به بالا