عمومی

به این دلایل،شغل وکالت کاسبی نیست

با تکمیل تبصره 6 قانون بودجه ، در نظر گرفته شد که دعوتنامه در این آدرس گنجانده شده است.

تعریف یک تجارت ضروری است. نویسندگان مختلف تعریف های بی شماری از تجارت ارائه داده اند و هرکدام با توجه به شرایط زمانی و جغرافیایی خود ، نمونه های تجاری را توصیف و تعریف کرده اند. در دائرlopالمعارف آکسفورد ، تجارت به معنای خرید و فروش است و تجارت یا تجارت به معنای عام حالت شغلی است که شامل تولید و خرید کالا و خدمات با هدف فروش آنها برای سود است ، اما هر مبادله ای که خرید و فروش در آن صورت می گیرد. دریافت یا ارائه خدمات تجاری را نمی توان در نظر گرفت (پروفسور پیترسون پلومن ، تئوری تجارت)

در میان تمام تعاریف ارائه شده در مورد محور تجارت ، 5 ویژگی مهم و ضروری وجود دارد که برای دستیابی به یک تعریف تجاری به معنای واقعی آن ضروری است:

1. فروش و انتقال کالا برای کسب درآمد

2. تجارت کالاها و خدمات

3. معاملات و تجارت را تکرار کنید

4. انجام تجارت برای سود (انگیزه سود مهمترین توصیف تجارت است)

5- فعالیتهایی که خطرات نوسانات بازار و همگن بودن ارزش کالاها و خدمات با قیمت های بازار را شامل می شود.

فعالان تجاری معتقدند که فعالیتی در قالب مشاغل وجود نخواهد داشت مگر اینکه پنج ویژگی را با هم تلفیق کند و ارزش افزوده اقتصادی عادی داشته باشد.طبق این تعاریف ، انواع مشاغل عبارتند از مشاغل کوچک و بزرگ ، مشاغل خانگی و صنعتی ، مشاغل سنتی و اینترنتی ، مشاغل شهری و روستایی و مشاغل خدماتی. معیارهای تفکیک سبک تجاری ، نوع کالای مورد معامله ، میزان سرمایه ، نحوه خرید و فروش کالا ، دامنه بازار و غیره است.

با این حال ، آنچه برخی در مورد حرفه وکالت استدلال می کنند وکالت را مغایر با ماهیت کار می دانند ، ماهیت خدمات وکالت است. آنها معتقدند این به این دلیل است که افراد حرفه وکالت در ارائه خدمات حقوقی مشارکت دارند و در عوض ، خدمات ارائه شده درآمد کسب می کنند ، بنابراین وکالت به عنوان یک تجارت نیز تعریف می شود. با این حال ، ماهیت خدمات برای حرفه وکالت با آنچه در بازار تجارت می تواند به عنوان خدمات خریداری و فروخته شود ، متفاوت است.

به این معنی که در بازار تجاری ، مشاغل خدماتی فعالیتهای لازم برای انتقال کالاها و خدمات از محل تولید به محل مصرف هستند. خدمات پس از فروش ، حمل و نقل و غیره در گروه تجارت خدمات تعریف می شود ، بر اساس این ویژگی ها ، ویژگی اصلی تجارت خدمات رفع موانع فردی ، مکانی و زمانی ، تبادل ، دانش و غیره و غیره است. به طور کلی ، خدماتی که جریان و تشریفات ارائه کالاها از تولیدکننده به مصرف کننده را تسهیل می کنند ، مشاغل خدماتی هستند که نمونه هایی از آنها به صورت بانکی ، حمل و نقل ، بیمه ، انبارداری و غیره آورده شده است.

اما در حرفه وکالت ، وکیل برای احراز حقوق مادی یا معنوی مشتری از دانش خود برای ارائه خدمات به مشتری استفاده می کند و با این کار نه کالایی را به مشتری می فروشد و نه کالایی را از دادگاه خریداری می کند. تجربه و دانش وی در تلاش است تا حقوق مشتری خود را با توجه به اسناد موجود احیا کند.

صرف نظر از نتیجه این تلاش ، وی مستحق دریافت حق الزحمه خود است ، در حالی كه در سایر خدمات عمومی به جامعه ، شركت مجری خدمات استفاده از حقوق برای دستیابی به نتیجه مطلوب برای مشتری است. بنابراین اگر نگهدارنده انبار مکان مناسبی برای نگهداری کالاهای مشتری نداشته باشد ، مستحق نگهداری کالا نیست و یا به متصدی حمل و نقل مجاز است هنگام تحویل بار مشتری به مقصد و … هزینه دریافت کند.

هیچ وکیلی حق ندارد نتیجه پرونده را تضمین کند زیرا قانون ناظر بر حرفه وکالت شرایط و ضوابط پرداخت حقوق وکالت را مشخص کرده است ، بلکه روش و شرایط تنظیم هزینه های وکالت را مشخص کرده است.

برای توضیحات دقیق ، تفاوت اساسی بین حرفه وکالت و شغل به قدری روشن است که توهین به وجدان خواننده قلمداد می شود ، اما محکم ترین و منطقی ترین دلیل مراجعه به تاریخچه حرفه وکالت و عنوان شرکت است. . بنابراین ، اگر شاکیان وکالت را به عنوان شغلی در نظر بگیرند ، دلیل و منطق قابل قبولی در تعیین خصوصیات کار در حرفه وکالت برای روشن شدن ذهن منتقدان دارند و اگر سند آنها تبصره های 2 و 6 ماده 7 قانون بودجه است ، لازم به توضیح است که قانون بودجه فاقد چنین مواردی است. این قدرت را دارد که ماهیت یک نهاد مدنی طولانی مدت را که صدها سال قوانین خاص و تاریخی دارد تغییر دهد ، زیرا قانون بودجه به دلیل ماهیت موقتی فاقد ویژگی اساسی قانون است.

توضیح اینکه در نوشته های حقوقی ، ماندگاری قانون به عنوان یکی از ویژگی های ذاتی قانون ذکر شده است ، در توصیف این ویژگی که عملکرد اصلی حقوق هدایت رفتار افراد جامعه است ، مبنای حقوقی و ثبات اصلی ترین م componentلفه این ویژگی ها است.

این قانون نه تنها باید برای مدت زمان مشخصی تصویب شود ، بلکه نباید خیلی زود تغییر کند. علاوه بر اعلام موقت بودن قانون ، دلیل وجود چنین قانونی باید برای مردم مشخص شود و از این نظر عبارت “قوانین موقت” وارد ادبیات قانونگذاری شد. همان محدوده بودجه تعریف شده ، ویژگی اصلی این قانون قضایی و ماهیت عرضی آن است ، بنابراین حرفه نمی تواند در قالب قانون بودجه تغییر یابد.

فلسفه وجودی وکالت در قالب یک حرفه خدماتی مطابق با قوانین جاری و اصول حقوقی مسلم ، احقاق حقوق و جلوگیری از بی عدالتی ، این س definال مشخص می کند که کدام جنبه از حرفه وکالت در این تعریف و ویژگی ها شناخته شده است.

اصولاً ابزارهای وکالت به عنوان یک تجارت چیست؟ یک وکیل در یک تجارت چه چیزهایی را خریداری و می فروشد؟ در معامله ، خریدار هزینه کالا را پرداخت می کند و فروشنده کالا را تحویل می دهد یا در خدمات مشتری است. هزینه خدمات پرداخت می شود و اپراتور خدمات خدمات را ارائه می دهد و هیچ شخص دیگری غیر از این دو طرف در معامله دخیل نیست. نقش ادعای مشتری چیست و عدالت به معنای محل کار وکیل چگونه تعریف می شود؟ مردم را به خرید با صدای بلند دعوت کنید !! وكیل واقعاً چه چیزهایی را می فروشد و مردم چه چیزهایی می خرند؟ وكیل در دادگاه از جان ، مال ، ناموس ، عزت و اعتبار مشتری دفاع می كند ، با توجه به اینكه این حرفه شغلی ، حداقل در نتیجه فساد ، به جای عدالت خواهی ، جایگزینی برای سودآوری است.

* وكیل اصلی دادگستری

1717

دکمه بازگشت به بالا