عمومی

به زودی در زمینه واکسن به وضعیت مطلوب تری می‌رسیم

طبق پایگاه داده دیباروز ،
دکتر سعید نمکی در جلسه ستاد فرماندهی منطقه کرمانشاه ، کرونا اظهار داشت: هفته آینده تعداد واکسن های تزریقی در کشور به یک میلیون و 300 دوز می رسد.

دکتر نمکی همچنین اعلام کرد: هفته آینده کار تزریق واکسن برای کادر پزشکی ، بیماران خصوصی و افراد در معرض خطر به پایان می رسد.

وی گفت: مرحله دوم تزریق واکسن طبق برنامه از اردیبهشت ماه آغاز می شود.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی افزود: رئیس جمهوری دستورالعمل های لازم جهت تهیه واکسن را برای مراجع ذیربط از جمله بانک مرکزی اعلام کرد.

دکتر نمکی ادامه داد: اکنون در موقعیتی قرار داریم که امیدواریم طی روزهای آینده در زمینه واکسن به وضعیت مطلوبتری برسیم.

وی با اعلام اینکه در زمینه تولید واکسن های محلی به سرعت در حال پیشرفت هستیم ، گفت: طراحی و تولید واکسن کرونا ایرانی آغاز شده است و واکسن محلی در بهترین حالت است.

وی گفت: ویروس کرونا ویروسی ناشناخته است و ما باید هر شش ماه واکسن را به افراد تزریق کنیم. در آینده کشورهایی که زیرساخت های تولید واکسن را دارند می توانند آن را به افراد خود تزریق کنند. واکسن های تکمیل شده توسط جمهوری اسلامی ایران.

وی با اشاره به جدی بودن و اهمیت بیماری عروق ویروس کرونا قلب ، گفت: “ما آموخته ایم که واکسن کرونا یک محصول سالم نخواهد بود و ابزاری سیاسی در اختیار دولت ها است ، بنابراین باید به زودی تولید آن را آغاز کنیم.” ما برای مردم واکسن زدیم.

دکتر سعید نمکی با اشاره به اینکه ما از آوریل 1999 مذاکرات و مکاتبات خود را در زمینه واردات واکسن آغاز کرده ایم ، افزود: “اولین مکالمات من در ماه مه سال 1999 با وزیر بهداشت روسیه بود و 9 ماه به طول انجامید و با همکاری سفارت ایران در این زمینه این کشور به یک قرارداد واکسن تبدیل شد و تصمیم گرفته شد که دو میلیون دوز واکسن روس ها دریافت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما هرگز واکسنی که به ملت ایران آسیب برساند نخواهیم برد و گفت: “آنچه روس ها به ما واکسن دادند 400000 دوز بود.

دکتر نمکی افزود: همزمان ما با چینی ها وارد مذاکره شدیم ، آنها از ما خواستند مرحله سوم بالینی را در کشورمان انجام دهیم ، اما ما وارد این موضوع نشدیم و یادآوری کردیم که تنها راه معاینه افراد ساخت واکسن مشترک با چینی ها است. ”

وی ادامه داد: پس از آن تصمیم بر این شد که در مرحله سوم واکسیناسیون داخلی انجام شود که این کار را با رضایت مردم انجام خواهیم داد.

وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: “ما با چینی ها قرارداد خرید 420 هزار دوز واکسن امضا کردیم ، آنها 200 هزار واکسن به آنها دادند و ما با هندی ها قرارداد خرید دو میلیون دوز واکسن را امضا کردیم که آنها هزینه آن را پرداخت کردند 500000 دوز و پرداخت 125000. این دوز به ما داده شد و 375000 دوز دیگر در حالی كه با دستور دادستان كل هند ، كه هنوز در سردخانه فرودگاه هند است ، به فرودگاه هند دهلی منتقل می شد ، قطع شد.

دکتر نمکی افزود: “ما با Kovacs برای 16 میلیون و 800 هزار دوز واکسن قرارداد بستیم و همچنین هزینه آنها را نیز پرداخت کردیم. قرار بود سه میلیون و 800 هزار دوز قبل از سال به ایران برسد ، این همان چیزی است که ما با یک تاخیر سه هفته ای ” آنها دادند.

دکمه بازگشت به بالا