بین الملل

تظاهرات سراسری در انگلیس در اعتراض به افزایش هزینه‌های زندگی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آنلاین دیباروز، در پی تورم، افزایش هزینه های زندگی و افزایش قیمت انرژی، شهروندان انگلیسی روز شنبه ناراضی از وضعیت موجود به خیابان ها آمدند.

به گزارش دیلی میل، جمعیت معترض در یکی از میادین اصلی لندن تابلوهایی را نصب کردند که روی آن نوشته شده بود «مالیات برای ثروتمندان».

این تظاهرات به دعوت مجلس خلق و با حمایت اتحادیه های کارگری بریتانیا در شهرهای مختلف بریتانیا برگزار شد. در نیوکاسل، تابلوهایی پیدا شد که روی آن نوشته شده بود «حقه‌بازان محافظه‌کار» و «من می‌توانم بهتر از بوریس کار کنم».

لورا پیدکاک، دبیر مجلس خلق و نماینده سابق حزب کارگر، به نارضایتی فزاینده از مردم بریتانیا اشاره کرد. وی افزود: “کارگران نمی توانند بیشتر کار کنند و زندگی سخت تر می شود. سالمندان در زمستان در خانه های خود سرد می شوند و مردم برای تامین زندگی فرزندان خود با مشکل مواجه می شوند.”


او گفت: “مردم به وضوح نابرابری جامعه را می بینند، در حالی که شرکت هایی وجود دارند که سودهای کلانی دارند و ثروتمندان ثروتمندتر می شوند و بقیه باید متضرر شوند.” در این میان دولت می نشیند و هیچ کمکی به مردم نمی کند. بنابراین ما به خیابان ها خواهیم آمد و می گوییم بس است.»

فرانک هیثکوت، رئیس اتحادیه خدمات عمومی و کارگری، گفت: «افزایش قبوض گرمایشی و سوخت، هزینه‌های حمل‌ونقل و سهمیه بیمه ملی، همراه با دستمزدهای پایین‌تر، اکثر کارگران را در یک بحران واقعی هزینه زندگی قرار می‌دهد.

جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر بریتانیا نیز در این تجمع حضور داشت و از دولت بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا به دلیل بی توجهی به وضعیت فعلی و حضور نظامی در اوکراین انتقاد کرد.

رسانه های انگلیسی اخیرا نسبت به افزایش هزینه های انرژی و کمبود گوشت، مرغ و غذاهای کنسرو شده هشدار داده اند.

انتهای پیام




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید

دکمه بازگشت به بالا