ورزشی

تیم کشتی فرنگی جوانان ایران نایب قهرمان جهان شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، رقابت های کشتی فرنگی جوانان جهان در روزهای 29 ، 30 و 31 آگوست در شهر اوفا روسیه برگزار شد و ایمان محمدی با وزن 63 کیلوگرم و محمد حسین آذرمخت با وزن یک قهرمان شدند. 77 کیلوگرم کیلوگرم ، محمد نقوسی ، 82 کیلوگرم ، مرتضی القوسی ، 97 کیلوگرم و امیر محمد بیات ، 130 کیلوگرم ، با 130 امتیاز و نایب قهرمانی.

در این مسابقات تیم روسیه با 183 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد و تیم آذربایجان با 101 امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

نتایج کشتی گیران ما در این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم ، امیررضا دو بزرگگی پس از استراحت در دور اول ، در دور دوم با نتیجه 5 بر 4 از سد میر علی اف در آذربایجان سبقت گرفت. وی در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر آدام اوزون از ترکیه را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله ده تیم بزرگ قزاقستان با شکست ایخار کوربایف با نتیجه 6 بر صفر راهی فینال شدند. وی در این مسابقه علی مردون عبدالله اف ازبک را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 60 کیلوگرم ، سعید اسماعیلی در دور اول ادموند نظاریان ، قهرمان بزرگسالان اروپا بلغارستانی را با نتیجه 2 بر 2 شکست داد. وی در دور دوم مرت ایلبار از ترکیه را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. در این مرحله ، اسماعیلی 7-4 از سد نورسلطان بازاربایف قزاقستان گذشت و به نیمه نهایی صعود کرد. اسماعیلی با نتیجه 8 بر صفر ارسلان بی سالیموف لهستانی را شکست داد و راهی فینال شد. وی در فینال با نتیجه 7 بر 3 مقابل دینام اسلام باماتوف روسیه شکست خورد و مدال نقره را از آن خود کرد.

و در وزن 63 کیلوگرم ، ایمان محمدی پس از استراحت در دور اول ، لاگوای آمریکا را در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر شکست داد. در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی 11 شکست خورد. -3 به سعید باکیف از روسیه ، و به دلیل حضور این حریف در دیدار نهایی ، محمدی به گروه بازندگان رفت. وی در این گروه ضیا باباشف آذربایجانی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و راهی دیدار شد. وی در این دیدار مانوئل استویکا رومانیایی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

در وزن 67 کیلوگرم ، دانیال سهرابی پس از استراحت در دور اول در دور دوم 10 بر صفر مقابل دین کوچکار قزاقستانی شکست خورد و به دلیل شکست کشتی گیر در مرحله یک چهارم نهایی ، سهرابی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 72 کیلوگرم امیر عبدی در دور اول مقابل یوجین بدوسوف روسی 5-3 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در فینال ، عبدی دوباره به گروه شانس ها بازگشت. در این گروه ابتدا لوکا ملوبیبیچ از کرواسی را با نتیجه 8 بر صفر شکست داد و در دیدار دوم ولادیسلاو یوتوشنکو از اوکراین را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی دیدار رده بندی شد. وی با نتیجه 9 بر 6 مغلوب آتیلا توسماگی مجارستانی شد و پنجم شد.

در وزن 77 کیلوگرم ، محمد حسین آذرمخت ، پس از استراحت در دور اول ، واسیل کوچوک از رومانی را در دور دوم با نتیجه 8 بر 0 شکست داد. در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی ، 12 شکست خورد. -4 به Axios Mokobo از نروژ ، و به دلیل ورود این کشتی گیر به فینال ، آذرمت دوباره دوباره به گروه شانس رفت. در این گروه ، کریستوفر کلانی با نتیجه 5 بر 2 از سد مجارستان گذشت و برای مسابقه دانه دانه شد. در این دیدار سد آذرمت دخت با نتیجه 8 بر 4 از عماد ابولهلاته در مصر پیشی گرفت و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 82 کیلوگرم ، محمد ال ناگوسی در دور اول با نتیجه 9 بر 5 و ضربه فنی فارس ، فرش را از مصر گرفت. وی در دور دوم مقابل مارسل استارکنبرگ هلندی با نتیجه 8 بر صفر شکست خورد و به دلیل پیشرفت این کشتی گیر به فینال نیز به گروه بازندگان رفت. ناگوسی در این گروه ابتدا با نتیجه 9 بر آدام گارگیولا از لهستان پیروز شد. در مبارزه بعدی با نتیجه 5 بر صفر مقابل امیرخان سایچوف از روسیه به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار میکیتا آلکسیف از اوکراین را با نتیجه 11 بر 5 شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 87 کیلوگرم علی عابدی درزه در دور اول با نتیجه 4 بر 3 مقابل آلگوت کالمن از سوئد شکست خورد و به دلیل حذف این کشتی گیر در دور بعد ، عابدی درزی حذف شد.

در وزن 97 کیلوگرم ، مرتادا الکوسی پس از استراحت در دور اول ، دور دوم را با نتیجه 5 بر 3 مقابل ایگناس بوکاسکاس از لیتوانی برد. در دور سوم و در مرحله یک چهارم نهایی ، هایک خلفیان ارمنی را با نتیجه 2-1 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی با شکست 10 بر یک مقابل بلاروس پاول هلینچوک ، راهی مسابقات پلی آف شد. القوسی در این دیدار مارکوس وارن از نروژ را با نتیجه 5 بر 3 شکست داد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم شاهزاده محمد بیات پس از استراحت در دور اول در دور دوم 2 بر 3 مغلوب سرخان ممدوف آذربایجانی شد و به دلیل حضور این کشتی گیر در فینال ، بیات به گروه بازندگان رفت. وی در این گروه توماس فویرچنس از لهستان را با نتیجه 4 بر 1 شکست داد و راهی دیدار شد. در این دیدار پیات نیکلاس نتونیاس یونانی را با نتیجه 6 بر 3 شکست داد و مدال برنز را از آن خود کرد.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- امیررضا د بزرگگی (ایران) 2- علی مردون عبدالله اف (ازبکستان) 3- المیر علی اف (آذربایجان) و آکیلکات کیلجیجت اولو (قرقیزستان)
60 کیلوگرم: 1- دین اسلام باماتوف (روسیه) 2- سعید اسماعیلی (ایران) 3- نیهاد ممدالی (آذربایجان) و مرت البار (ترکیه)
63 کیلوگرم: 1- سعید باکیف (روسیه) 2- دیه گو چخیکووادزه (گرجستان) 3- ایمان محمدی (ایران) و نیکلاس اولین (سوئد)
67 کیلوگرم: 1- حصرا جعفراف (آذربایجان) 2- سهاک هوهانسنیان (ارمنستان) 3- مسلم آمادایف (روسیه) و ماریان هولوبوفسکی (اوکراین) 3 23- دانیال سهرابی (ایران)
72 کیلوگرم: 1- یوجین بداسوف (روسیه) 2- گئورگی چخیکووادزه (گرجستان) 3- آتیلا توسماگی (مجارستان) و شانت خاچاتوریان (ارمنستان) 5- امیر عبدی (ایران)
77 کیلوگرم: 1- اسلام علی اف (روسیه) 2- آکسیوس موکوبو (نروژ) 3- محمد حسین آذرمخت (ایران) و الکساندرین گوتو (مولداوی)
82 کیلوگرم: 1- مارسل استارکنبرگ (هلند) 2- کارن خاچاتوریان (ارمنستان) 3- محمد نگوسی (ایران) و صبا مامالادزه (گرجستان)
87 کیلوگرم: 1- عدلان عامریف (روسیه) 2- تایرون استارکنبورگ (هلند) 3- الکساندر پریماچنکو (اوکراین) و تانسل اورتوزو (ترکیه) … 13- علی عابدی درزی (ایران)
97 کیلوگرم: 1- پل هیلنچوک (بلاروس) 2- الکسی میلچین (روسیه) 3- مرتضی القوسی (ایران) و براکستون آموس (آمریکا)
130 کیلوگرم: 1- محمد باکیر (ترکیه) 2- سرخان ممدوف (آذربایجان) 3- امیر محمد بیات (ایران) و آرمن شولوکیان (روسیه)

جدول رده بندی: 1- روسیه 183 امتیاز 2- ایران 130 امتیاز 3- آذربایجان 101 امتیاز 4- ترکیه 87 امتیاز 5- گرجستان 81 امتیاز 6- ارمنستان 67 امتیاز 7- ازبکستان 52 امتیاز 8- اوکراین 48 امتیاز 9- هلند 45 امتیاز 10- بلاروس 39 امتیاز

دکمه بازگشت به بالا