عمومی

حسرت دوحه – دیباروز

حداقل 6 بازیکن از لیست نهایی تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه شانس حضور در قطر را ندارند.

به گزارش دیباروز شهروند وی نوشت: تیم ملی ایران در حالی که خود را برای حضور در جام جهانی 2022 قطر آماده می کند، به طور غیرمنتظره ای سرمربی اصلی دوره قبل خود را دوباره روی نیمکت می بیند و کارلوس کی روش باید به زودی لیست نهایی تیم ملی را برای حضور در جام جهانی اعلام کند. این مسابقه اما اگر قرار باشد با سال 2018 مقایسه شود، اکنون مطمئن هستیم که حداقل 6 نفر از فهرست نهایی جام جهانی قبلی هیچ یک از آنها را نخواهند داشت. شانس حضور در قطر. بررسی نام و شرایط آنها خالی از لطف نیست. شایستگی.

رشید مظهری

او یکی از سه دروازه بان تیم ملی ایران در لیست نهایی جام جهانی 2018 بود که البته آن روزها خیلی بهتر از الان بود. رشید در این سال ها کاملاً عقب نشینی کرده و پس از دو دوره ناموفق و جنجالی در تراکتورسازی و استقلال، این روزها برای کرسی پیام سپاهان تحت تعقیب است. در این شرایط طبیعی است که مظاهری فرصت حضور در تیم ملی را نداشته باشد. او مدت ها به هیچ یک از اردوها دعوت نشد.

محمدرضا خانزاده

بدون شک باید او را غیرعادی ترین و جنجالی ترین گزینه کی روش در زمان نیمکت نشینی تیم ملی ایران بدانیم. خانزاده در هر دو جام جهانی 2014 و 2018 نامزد تیم ملی شد اما در این بازی حضور نداشت. وقتی بحث انتخابات جنجالی مطرح می شود، نمی توان از خانزاده نام برد. اما مانع از بازگشت کیروش خانزاده به تیم ملی شد.

بیگمن منتظر

کمتر کسی می داند که این مدافع 39 ساله هنوز بازنشسته نشده و در لیگ قطر بازی می کند. منتظری یکی از بهترین مدافعان فوتبال ایران در دو دهه گذشته بوده و سال ها حضور چشمگیری در استقلال و تیم ملی داشته است. او تا سال 2019 در تیم ملی حضور داشت. اما به طرز عجیبی فرصت بازی در جام جهانی 2018 را به دلیل استفاده نادرست از توالت از دست داد. با جدایی کارلوس کی روش، بیگمان منتظری دیگر به تیم ملی دعوت نمی شود.

مسعود الشجاعی

مسعود شجاعی پس از حضور در سه دوره جام جهانی حالا باید رویای پوکر خود را فراموش کند. او یکی از بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی روش بود اما حتی پس از رفتن این مربی از سوی مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت شد. حضور مسعود در تیم ملی ایران زمانی به پایان رسید که وی با انجام یک اشتباه مهلک در دیدار مقابل عراق و اخراج بی مورد، زمینه را برای شکست این تیم آماده کرد. آن باخت تقریباً به قیمت حذف زودهنگام تیم ملی از کل مسابقات تمام شد. طبیعتا این روزها کمتر کسی به برکناری شجاعی اعتراض دارد.

askan zaga

او دوران حضور در تیم ملی ایران را با حضور کی روش آغاز کرد. اشکان دژاجی با وجود بازی برای آلمان، به دعوت تیم ملی ایران در رده بزرگسالان پاسخ مثبت داد. او اولین بازی خود با تیم ملی را در تاریخ 17 اسفند 1397 برابر قطر انجام داد و موفق شد دبل کند. زاگه تا جام ملت های آسیا 2019 در تیم ملی ایران حضور داشت و دوران حرفه ای قابل توجه و قابل دفاعی داشت. با کلبه کرو، مربیان بعدی اجازه اشکان را ندادند و البته در ابتدا ناراحتی خود را از موضوع نشان دادند. با این حال او بعدها به این موضوع پرداخت و حالا بازیکن محبوب فولاد فرصت حضور در تیم ملی را نخواهد داشت.

رضا گوچنژاد

کی روش هم مثل دژاگه پایش را برای تیم ملی ایران باز کرده است. گوچی پیش از این در زمان افشین قطبی با پیشنهاد مشابهی روبرو بود اما حضور سرمربی پرتغالی بود که رضا را متقاعد کرد به تیم ملی ایران بپیوندد. آنخل کارلوس یک ناجی بوده و چندین بار با گل های حساس این مربی را نجات داده است. بدون شک مهم ترین گل دوران فوتبال جوچانگاد گلی بود که او به کره جنوبی در مقدماتی جام جهانی 2014 به ثمر رساند و بدون این گل مدت حضور کی روش در ایران بسیار کمتر بود. گوچی تا جام جهانی 2018 در تیم ملی ماند و از آنجایی که در این تورنمنت بازی نکرده بود با اعلام اعتراض خود بازنشسته شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا