علمی و پزشکی

حل معمای چگونگی رسیدن ویروس کرونا به مغز

ویروس کرونا در حال ظهور مدت‌هاست که با بسیاری از علائم مرتبط با مغز همراه بوده است، اما نحوه رسیدن آن به مغز تا کنون یک راز باقی مانده است.

به گزارش دیباروز، معمای چگونگی ورود ویروس کرونای جدید به مغز در این همه گیری جهانی، همواره پزشکان و کارشناسان را سردرگم کرده است.

اما اکنون یک مطالعه جدید نشان داده است که چگونه این ویروس که عامل بیماری کووید-19 است، تونل‌ها و پل‌های نانولوله‌های ریز و ریز را ربوده و از طریق آنها سلول‌های آلوده و بیمار را به سلول‌های عصبی (نرون‌ها) و در نتیجه مغز متصل می‌کند. او را بیمار می کند

این تحقیق که هفته گذشته در Science Advances منتشر شد، نشان می‌دهد که چگونه یک پاتوژن (پاتوژن) بدون داشتن “دروازه” اصلی گیرنده ACE2 (ACE2)، که ویروس به طور معمول هنگام بیمار کردن سلول‌ها به آن متصل می‌شود، به درون نورون‌ها نفوذ می‌کند. . انجام دادن.

مطالعات نشان داده اند که بیماری کووید با بسیاری از علائم عصبی (مغزی و عصبی) مرتبط است.

این علائم شامل از دست دادن چشایی یا بویایی و اختلالات شناختی مانند از دست دادن حافظه و مشکلات تمرکز است که معمولاً به عنوان “مه مغزی” شناخته می شود، هم در مرحله حاد بیماری و هم در طولانی مدت با سندرم “بیماری طولانی کووید”.

با این حال، مکانیسمی که باعث می‌شود این بیماری ویروسی به مغز برسد، تاکنون یک راز باقی مانده است.

در این مطالعه جدید، محققان انستیتو پاستور و آزمایشگاه‌های CNRS در فرانسه از تکنیک‌های میکروسکوپ الکترونی پیشرفته استفاده کردند تا نشان دهند که Sars-CoV-2 نام علمی نانولوله‌های ویروس کرونای نوظهور را می‌دزدد.

دانشمندان نشان داده اند که نورون های سالم در صورت تماس با سلول های بیمار بیمار می شوند.

این نانولوله‌ها ساختارهای پویا و ناپایداری هستند که در نتیجه همجوشی غشاء در سلول‌های دور شکل می‌گیرند و امکان تبادل مواد سلولی را بدون نیاز به گیرنده خاصی در سلول‌ها فراهم می‌کنند، یعنی بدون ابزار طبیعی ورود و خروج از سلول‌ها. سیتوپلاسم سلولی

پیش از این، کارشناسان به این نتیجه رسیدند که نانولوله‌ها در تشدید بیماری‌هایی مانند آلزایمر و پارکینسون نقش دارند، زیرا انتقال پروتئین‌های مسئول این بیماری‌ها را تسهیل می‌کنند.

به گزارش ایندیپندنت، محققان همچنین مواد ژنتیکی ویروسی را در مغز برخی از بیماران پیدا کرده‌اند که علائم عصبی مربوط به طولانی‌مدت یا شدید کووید-19 را توضیح می‌دهد.

دانشمندان امیدوارند که این یافته ها منجر به کشف درمان های جایگزینی شود که در کنار سایر تحقیقات متمرکز بر جلوگیری از ورود ویروس از طریق گیرنده ACE2، از گسترش ویروس جلوگیری کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا