عمومی

خودباوری رمز پیروزی و فتح خرمشهر بود – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، پیروزی خرمشهر با وجود کمبود نیرو و تجهیزات، بسیاری از مردم را به تعجب واداشت که چگونه به نام رزمندگان سالم و اسلام به پیروزی این نبرد ناعادلانه پایان دادند.

با من حمدانیا او از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است، تمام اتفاقات آن دوران را با گوشت و پوست خود لمس کرد و شاهد انگیزه و ایثار نیروهای جوان و انقلابی بود. وی در حال حاضر در لیگ رزمندگان زرهی دفاع مقدس فعالیت می کند و به صورت داوطلبانه به ثبت کتاب های شهدا، وقایع گذشته و خاطرات دوران دفاع مقدس می پردازد. حمدانیا آنلاین درباره رمز پیروزی و فتح خرمشهر که باور آن برای بسیاری سخت است، می گوید: حضور مردم در قالب لشکر و بسیج در پیروزی جنگ بسیار موثر بود و مردم با حضور در صحنه وارد میدان شدند. قصد و انگیزه انجام این کار. امام خميني (رضي الله عنه) در آن زمان فريضه كفايت را مطرح كردند و مردم براي انجام اين كار راه امام و رهبرش را ادامه دادند.

وی ادامه می دهد: داوطلبان اصلی چنین نگرش و انگیزه ای داشتند، اگرچه در میان آنها افرادی با انگیزه های میهن پرستانه و میهن پرستانه بودند، اما هدف اصلی نجات وطن از چنگال دشمن بود و همه جان خود را برای آن دادند و آنها را به هلاکت رساندند. دشمن.

شروع به انجام وظیفه الهی و عبادت خداوند

این رزمنده هشت سال دفاع مقدس معتقد است که وجود مردم و نیروهای بسیجی با ادای فریضه الهی آغاز شد اما به تدریج به مراحل خاصی از تقوا و بندگی خداوند رسیدند. این عملیات به یک عملیات ارواح تبدیل شد و حتی وقتی مجروح شدند، چون صحنه را یک قدم به خدا نزدیکتر دیدند و برای او آماده شدند، به میدان جنگ بازگشتند.

وی می گوید: جنگ دیگری در فرهنگ لغت رزمندگان معنا را به مرحله رشد و نمو روحی تبدیل کرد که جنگ و تیر و ترکش را وسیله پیشرفت می دانستند و این موضوع در یاد شهدا کاملاً مشهود است. از این رو، نصرت های الهی به دل های پاک جوانان و کار آنان فقط برای رضای خدا می رسید.

۱۱ هزار زندانی در خرمشهر

حمدانیا او معتقد بود که اعتقادات رزمندگان فقط به خدا نزدیک است، آنها اغلب یکدیگر را سرزنش می کنند تا در پیشگاه خدا از خود محافظت کنند تا هیچ ظلمی نکنند. آنها حتی در نحوه مبارزه ما شرکت کردند. زیرا در آن زمان با موجی از نیروهای دشمن مواجه شدیم و از بدو ورود شلمشه در هر 100 متر یک نیروی جوان برای هدایت سایر نیروها مستقر می شد، اما حدود 11000 نفر در شهر خرمشهر اسیر شدند.

وی با بیان اینکه اینها مظاهر است و در پشت صحنه همه استکبار جهانی علیه کشور ما و حمایت دشمن بود، افزود: با این شواهد می گویند خرمشهر را خدا آزاد کرد و فتح خرمشهر را فتح از سوی دشمن نمی دانند. این یک ارزش الهی است و همه اینها به خاطر روحیه معنوی نیروها بود.

مبارزه با چوب

این رزمنده دفاع مقدس البته می گوید تمرکز بر آموزش و بهترین راه مقابله با دشمن بود، اما نمی توان از تعدد نیروهای دشمن چشم پوشی کرد که کارشناسان نظامی شوروی سابق و اسرائیل در منطقه و همه جا حضور داشتند. . سازو برگه ارتش سرخ شوروی در اختیار ارتش عراق بود. این در حالی است که من در منطقه هستم دالیه اوایل جنگ ما هیچ وسیله ای نداشتیم و فرمانده ما یک اره آورد و گفت یک چوب در جنگل تهیه کنید تا بچه ها مردانه ننشینند و بایستند.

او بر اعتماد به نفس نیروهای رزمنده تاکید می کند و می گوید این همان اعتماد به نفسی است که در بالا ذکر شد استثنایی راهی برای پیشبرد جنگی بود که فکر می کردند باید پیروز شوند و میدان را کنترل کنند و این موضوع در ذهن هر قوه ای بود و این صداقت که آیات و روایات آن را تایید می کند رمز پیروزی است. هنوز باور القای این حالات روحی و روانی سخت است و امیدواریم جوانان ما در نمایش جنگ اقتصادی و پیروزی به این اعتماد به نفس دست یابند.

دکمه بازگشت به بالا