استان ها

دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی را بشناسیم

با حکم رئیس جمهور؛

طی حکمی از سوی حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروانه رئیس جمهور به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، رئیس جمهور بنا به پیشنهاد اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی طی حکمی دکتر عبدالحسین را منصوب کرد. خسربانه. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حکم حجت‌الاسلام والمسلمین.

عبدالحسین خسربنه در بهمن 1345 در دزفول به دنیا آمد و در دزفول، یزد و قم تحصیل کرد.

در سال 1368 دروس خارج فقه و خارج را در حوزه علمیه قم آغاز کرد و به مدت 12 سال از محضر اساتیدی چون آیت الله وحید خراسانی، آیت الله فاضل لنکرانی، آیت الله جعفر سبحانی و آیت الله نصیر مکارم شیرازی بهره برد. خسروانا همچنین از سال 1370 تحصیل دروس تخصصی فقه و دروس تکمیلی فقه و اصول را آغاز کرد و در سال 1374 با رتبه اول در مقطع دکتری الهیات اسلامی فارغ التحصیل شد و پایان نامه خود را با عنوان انتظارات بشر از دین تهیه کرد.

فراگیری تفسیر قرآن، فلسفه و عرفان و بهره مندی از محضر اساتیدی چون آیت الله تدی نژاد، آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله مصباح یزدی، آیت الله سبحانی و آیت الله انصاری شیرازی از دیگر محفل های جدید آموزشی این دبیرخانه است. . شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال 1364 تا 1385 به طول انجامید.

خسروانا از سال 1370 در معاونت پژوهشی و مسئولیت مدیریت اجرایی و پژوهشی فعال بوده است.

در مهرماه ۱۳۹۷ با حکم دکتر محمدمهدی طهرجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروبانه رئیس پژوهشکده حکمت و فلسفه ایران به سمت معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شد. .

حجت الاسلام والمسلمین خسروانا، محقق و مدرس فلسفه و حکمت، رئیس موسسه حکمت و فلسفه ایران، دبیر و نایب رئیس شورای حمایت از کرسی های نظریه پردازی، نقد و مناظره، عضو شورای پژوهشی سازمان بسیج اساتید، رئیس کمیته تخصصی پژوهشکده مطالعات انسانی و فرهنگی و ریاست کارگروه علوم انسانی اسلامی شورا، دانشگاه ها و مراکز آموزشی اسلامی در کارنامه اجرایی خود قرار دارد.

پروفسور خسروبانه که مدیریت، مشاوره و صدور بیش از 100 پایان نامه کارشناسی ارشد و بیش از 30 رساله دکتری را بر عهده داشت، پیش از این مسئولیت هایی مانند قائم مقامی مرکز مطالعات و تحقیقات فرهنگی حوزه قم، معاونت رئیس جمهور را بر عهده داشت. پژوهشکده فرهنگ و اندیشه اسلامی، معاون پژوهشکده حکمت و تحقیقات دینی و…

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا