اقتصادی

«دستکاری در رسانه‌های اجتماعی» – دیباروز

کتاب «دستکاری رسانه‌های اجتماعی» تالیف محققان دانشگاه آکسفورد با ترجمه عباس رضایی سامران (روزنامه‌نگار) و رسول صفر آهنگ (پژوهشگر علوم سیاسی).

به گزارش دیباروز، این کتاب در 366 صفحه 300 نسخه و به قیمت 75000 تومان منتشر شده است.

تعریف ناشر کتاب «دستکاری در رسانه های اجتماعی»: به استفاده از فرآیندهای خودکار و حساب های ساختگی می پردازد.

در این پروژه، محققان کشورهای مختلف روند دستکاری رسانه های اجتماعی را در 9 کشور مختلف بررسی کردند و برای هر کشور مقالات جداگانه ای نوشتند. در هر یک از این مقالات جو کلی شبکه های اجتماعی، گروه های فعال و ذینفع، جریان های دروغین و در نهایت تاثیر این جریان ها بر رویدادهای سیاسی و اجتماعی کشورهای هدف بررسی شده است.

روسیه، اوکراین، کانادا، لهستان، تایوان، برزیل، آلمان، آمریکا و چین کشورهایی هستند که در این کتاب با رصد فضای شبکه‌های اجتماعی و بررسی رویدادهای خاص سیاسی و اجتماعی، فرآیند «محاسبه تبلیغاتی» بررسی شده است. تبلیغات رایانه ای اصطلاحی است که در این کتاب برای دستکاری افکار عمومی در اینترنت و شبکه های اجتماعی به کار می رود. این نوع تبلیغات به استفاده از الگوریتم ها، فرآیندهای خودکار و عوامل انسانی برای مدیریت فضای کلی رسانه های اجتماعی یا توزیع اطلاعات نادرست از طریق این پلتفرم ها اشاره دارد. به عنوان بخشی از این فرآیند، برنامه‌های خودکار مانند ربات‌ها برای دستکاری افکار عمومی در انواع پلتفرم‌ها و شبکه‌ها در اینترنت استفاده می‌شوند. این نرم افزار با درگیر شدن در مکالمات آنلاین یا پاسخ دادن به سایر کاربران، در واقع رفتار کاربران واقعی را شبیه سازی می کند. به این ترتیب از آنها در رسانه های اجتماعی برای تبلیغ یا سرکوب برخی پیام های سیاسی استفاده می شود.

در این کتاب که یکی از مهم ترین کتاب ها در زمینه مطالعات رسانه های اجتماعی در جهان است، به روند مداخله نیروهای داخلی و خارجی از طریق تبلیغات رایانه ای در رویدادهای مهم سیاسی مانند انتخابات 2016 آمریکا، انقلاب یوروویژن اوکراین پرداخته شده است. . ، پرونده اصلی فساد دولتی در برزیل “فساد کارواش” و بسیاری پرونده های دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

ساموئل سی از نویسندگان همکار دستکاری رسانه های اجتماعی، عباس رضایی ثمارین، روزنامه نگار و پژوهشگر رسانه و رسول صفر آهنگ، پژوهشگر علوم سیاسی هستند. رضایی ثمینان پیش از این کتاب های «چگونگی ملاقات با خبرنگاران» و «ارتباط در بحران در شبکه های اجتماعی» را که توسط انتشارات سنه منتشر شده بود، ترجمه کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا