علمی و پزشکی

سهمیه آسترازنکا هنوز به مشهد تحویل نشده است/ابتلای ۲۴۹ نفر به امیکرون در مشهد

دیباروز/ خراسان رضوی رئیس کمیته اطلاع رسانی و ارتباطات کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه سهم واکسن آسترازنکا در مشهد هنوز تحویل نشده است، گفت: در حال حاضر 249 نفر مبتلا به میکرون در مشهد شناسایی شده اند. اما اینگونه است که ما تاکنون در بین این بیماران فوت نکرده ایم.»

دکتر محمد پهلوان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: با اختصاص سهمیه آستراخانکا واسکان، برای تزریق دوز اول و سوم مشکلی نخواهیم داشت زیرا این سهمیه به اندازه کافی پیش بینی شده است.

وی افزود: طی 24 ساعت گذشته 111 بیمار جدید در بیمارستان خراسان رضوی بستری شدند. بر این اساس، تعداد بیماران بستری جدید به 353 بیمار رسید که از این تعداد 110 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

پهلوان با اشاره به پایداری بیماری عروق کرونا قلب در منطقه گفت: در این مورد، نکته مهم تزریق نوبت سوم است، زیرا پنج ماه بعد از نوبت دوم، ایمنی بدن کاهش می یابد و در نتیجه گسترش فشار میکرونی، پتانسیل افزایش برای بیماران وجود دارد.”

وی افزود: در حال حاضر میزان تزریق دوز سوم در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به 17 درصد رسیده است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید 19 در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه با تاکید بر لزوم افزایش تعهد شهروندان به نکات بهداشتی، گفت: در حال حاضر رعایت پروتکل ها کمتر از حد انتظار است. در شهریور ماه در شرایط پیک میزان انطباق پروتکل ها 85 درصد بود اما اکنون میزان انطباق با پروتکل ها به 50 درصد رسیده است.

پهلوان خاطرنشان کرد: طبق بررسی های دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سه هفته آینده روزهای سرنوشت سازی خواهد بود. اگر پروتکل های بهداشتی بیشتری را رعایت کنیم و در اواخر بهمن ماه واکسیناسیون را افزایش دهیم، شرایط خوبی خواهیم داشت. در غیر این صورت پایان بهمن ماه وضعیت نگران کننده ای خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا