علمی و پزشکی

۹ ماه است کرونا، مردم را می‌کشد، هنوز برخی اقناع نشده‌اند

اخبار آفتاب:

بیژن سلیمان پور امروز در جلسه ستاد پیشگیری ، هماهنگی و مدیریت بحران در فرمانداری که در سالن کرامت فرمانداری برگزار شد ، با اشاره به جامعیت و جامع بودن طرح و مصوبه اجرایی ستاد ملی مبارزه با تاج در اول دسامبر اظهار داشت: این برنامه از روز شنبه اجرا می شود و شامل برنامه های دیگری است که در این زمینه اطلاع خواهیم داد و این طرح این نه تنها شامل مصوبات ستاد ملی کرونا است ، بلکه یک طرح جامع توسط کل سیستم است و ضمانت اجرای بالایی دارد.

به گفته این مقام؛ و بحث هایی که در جلسه شورای رسانه صورت گرفت برگرفته از افکار عمومی جامعه و تعدد برنامه ها است و مرجع قضایی و ریاست شورای نمایندگان خود را در برگزاری جلسات خود منوط به اجرای این طرح می دانند و ستاد نیروهای مسلح آماده همکاری هستند.

معاون امور سیاسی و امنیتی استانداری قم گفت: 9 ماه از شیوع ویروس کرونا می گذرد و ما روزانه با مرگ شهروندان روبرو هستیم ، اما برخی از افراد جامعه قانع نشده اند.

سلیمان پور افزود: “ما باید ایمان را در جامعه ایجاد كنیم كه در جایگاه خود هستیم و در بحث اجرای برنامه اداری ، دستورالعمل های شورای اداری كشور داده می شود و اختیاراتی به استانداران ، تشكیل كمیته داده می شود و این نمونه ها مشخص می شود. جو استان برای تشخیص اینكه آیا این كار ضروری است یا نه.

معاون وزیر امور سیاسی و امنیتی استانداری قم اظهار داشت: از منظر سیاسی ، نظارت و همکاری لازم را برای اجرای این تصمیم خواهیم داشت.

حضور 2000 عضو آموزشی در مدارس مختلف استان

وی با اشاره به اجرای طرح مبارک و حضور 2000 کارمند آموزشی در مدارس مختلف قم اظهار داشت: در اجرای طرح مبارک نقشی برای کادر آموزشی و مدارس وجود ندارد اما باید در هر مدرسه 5 تا 6 نفر یا در استان حدود 2000 نفر حضور داشته باشند. مدارس وجود دارد و رفت و آمد این 2000 نفر باید در این طرح ممنوع باشد.

سلیمان پور گفت: “بخشی از برنامه ها از امروز تاکنون برای اعمال محدودیت با مشارکت پلیس و بسیج اجرا می شود. برخی از پزشکان مسافر باید با ذکر نام و پلاک آنها شناسایی شوند.”

به گفته وی ، بخش صنعت باید مشخص شود و یک لیست دقیق تهیه شود ، موارد غیر ضروری را محدود و حرکت افرادی را که موارد ضروری را دارند ، تعیین کند. بعضی از گروه ها باید شماره پلاک خودرو را بدهند و پلیس با ماست اما نظر ما قهری نیست.

دکمه بازگشت به بالا