علمی و پزشکی

عیدی تلخ سفر کرونایی از خوزستان به بوشهر، ۱۱ مورد ابتلا و فوت یک نفر

دیباروز / بوشهر رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: عدم توجه به هشدارهای مسئولان بهداشتی باعث آلودگی 11 نفر به کرونا شد و یکی از سه خانواده جان خود را از دست داد.

حسن فخری در توضیح این موارد و جزئیات خبر فوق گفت: در روزهای اخیر شخصی که در بوشهر میهمان پسرش بود پس از شرکت در یک عروسی در یکی از سالن های بوشهر به بیمارستان مراجعه کرد. با علائم بیماری کرونا قلب همراه است ، اما علت بیماری شدید ریوی مرگ در بیمارستان است.

مسئول بهداشت شهرستان بوشهر اضافه کرد: خوشبختانه با کار به موقع تیم های ردیابی در مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ، نظارت کامل بر افراد در معرض تماس نزدیک با فرد آلوده توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشتی انجام شده و نتایج آزمایش مثبت برای 11 اعضای این خانواده تحت قرنطینه منازل قرار گرفته اند.

وی وضعیت عمومی افراد قرنطینه ای را خوب توصیف کرد و گفت: مایحتاج و غذای روزانه این افراد توسط یکی از اقوام این خانواده در آستان آنها قرار می گیرد.

فخری با اشاره به افزایش ترافیک در بوشهر افزود: ازدحام و ترافیک در شهرها عامل مهمی در افزایش بیماری عروق کرونا قلب است و جلوگیری از مسافرت و حمل و نقل دلیل اصلی ایجاد اختلال در زنجیره انتقال ویروس کرونا است.

این مقام مسئول ادامه داد: متأسفانه شاهد افزایش پروازها به بوشهر و ترافیک در مراکز خرید نوروزی هستیم که منجر به افزایش موارد ویروس کرونا و بستری شدن در بیمارستان شده است.

و وی تصریح کرد: برای رفاه حال شهروندان در هنگام مرخصی نوروزی ، 50 درصد از مراکز خدمات جامع سلامت در بوشهر با تمام کارکنان و توانمندی های خود فعال هستند و آماده ارائه خدمات رایگان مانند ردیابی و معاینه سریع ویروس کرونا برای افراد در معرض هستند . برای ارتباط نزدیک با افراد مثبت.

رئیس مرکز بهداشت بوشهر خاطرنشان کرد: در صورت لزوم خدمات مراقبتی توسط تیم مراقبت در منزل اعم از پزشک عمومی و پرستار خانگی ارائه می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا