علمی و پزشکی

مشاهده اولین مورد ابتلا به “قارچ سیاه” در بولیوی

وزارت بهداشت بولیوی اعلام کرد که بیمار در حال بهبودی از کووید -19 به عفونت “قارچ سیاه” مبتلا شده است.

به گزارش دیباروز ، وزارت بهداشت بولیوی اعلام کرد: این مرد 42 ساله در ابتدا مبتلا به کووید 19 بود اما پس از یک دوره بهبودی و ترخیص از بیمارستان با مشکل دیگری روبرو شد و به بیمارستان بازگشت.

پزشکان می گویند که بیمار به مدت 10 روز در بیمارستان بستری بود و تحت درمان کرونا قرار گرفت ، اما بلافاصله پس از مرخص شدن ، دندان های وی به دلایل نامعلوم شروع به افتادن کرد.

به گفته وب سایت Archid ، این مرد در بخش مراقبت های ویژه (ICU) تحت درمان قرار گرفت و پزشکان در ابتدا تصور می کردند که او مبتلا به سرطان دهان است ، اما آزمایشات نشان داد که او قارچ سیاه دارد.

علت “قارچ سیاه” قارچی به نام میکوز غشای مخاطی است و دلیل نامگذاری این بیماری به عنوان “قارچ سیاه” این است که باعث ایجاد رنگ سیاه در مخاط بینی می شود.

قارچ که معمولاً در خاک ، گیاهان پوسیده و بافتهای مرده برخی از حیوانات یافت می شود ، از طریق تنفس یا ضایعات پوستی وارد بدن انسان می شود و به مخاط بینی آسیب می رساند.

افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند بسیار مستعد ابتلا به این بیماری خطرناک هستند.

طبق اعلام وزارت بهداشت بولیوی ، بیش از 474000 نفر مبتلا به بیماری عروق ویروس کرونا تشخیص داده شده و بیش از 17000 نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا