اجتماعی

فرصت ها و چالشهای یادگیری آنلاین در سال تحصیلی کرونایی

تعطیلی بی سابقه مدارس این کشور به دلیل شیوع کرونا برای یک سال. یک سال تحصیلی روان که چند روزی است که دانش آموزان را در مدرسه می بیند ، یکی از ناموزون ترین سال ها و البته سخت ترین سال های سیستم آموزشی کشور و همچنین خانواده ها.

به گزارش دیباروز ، طی سال گذشته ، علی رغم تمرکز و تلاش مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس ، البته به میزان محدود ، به دلیل مزایا و عملکردهای یادگیری و آموزش حضوری ، به ویژه در دوره ابتدایی ، بسیاری از خانواده ها آموزش می بینند در مدرسه برای حفظ سلامتی و ایمنی خانواده هایشان ، تحصیلات دانش آموزان در فضای مجازی و غیرحضوری ادامه دارد.

در میان این اقدامات ، یکی از مهمترین و مهمترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل ، ایجاد یک شبکه شاد بود که به راحتی نمی توان از آن عبور کرد. توانایی های بی نظیری که علی رغم همه کاستی ها ، قطعاً به سیستم آموزش کشور در دوران پس از تاج کمک خواهد کرد.

تعطیلی مدارس و آموزش حضوری اولین گام ها در جلوگیری از همه گیری کرونا است

زهرا علی اکبری ، معلم و کارشناس آموزشی در مصاحبه با دیباروز ، وی درباره عملکرد وزارت آموزش و پرورش در سال گذشته گفت: یک سال از شیوع بیماری ویروس کرونا قلب و تعطیلی مدارس می گذرد ، به این معنی که دانش آموزان در فضای آموزشی نیستند. در مارس سال گذشته تصمیماتی برای جلوگیری از شیوع کرونا و حفظ بهداشت عمومی گرفته شد که یکی از آنها تعطیلی مدارس بود.

وی افزود: “پس از این تصمیم ، سیستم آموزشی مقدمات لازم را برای ادامه تحصیل دانش آموزان و آسیب ندیدن در این زمینه فراهم كرده است.” در روزهای ابتدایی ماه مارس ، آموزش تلویزیونی ، همراه با آموزش مجازی در حواریون خارجی ، توانست بخشی از تعطیلی مدارس را جبران کند ، اما به دلیل عدم حداکثر پوشش تلویزیون و تلویزیون و برخی اوقات معلمان ، غرامت کافی نبود. . فاقد فرهنگ رسانه ای است و نمی تواند مسئولیت اجرای عدالت آموزشی در تمام مناطق کشور را داشته باشد.

این کارشناس آموزشی گفت که بنابراین آموزش به دنبال آموزش بهتر معلمان و روش های جایگزین ، تهیه و جمع آوری بسته های آموزشی ، طراحی و راه اندازی شبکه آموزشی برای دانش آموزان است و برای مدت کوتاهی برخی از معلمان پروتکل های بهداشتی خود را به ویژه در بادیه نشین ها و حومه شهر. تا دانشجویان بیشتر در معرض آسیب نباشند.

رونمایی از شبکه دانشجویی آموزشی “شاد” در آوریل 1999

با بهترین فناوری آموزشی مسافتی مبارک

و علی اکبری افزود: “سرانجام ، با تدوین خط مشی سیستم آموزشی پس از ادامه روند آموزشی ، در ماه آوریل شبکه آموزشی دانش آموزان با مخفف” Shad “آشکار شد. شبکه ای که می توان پیام رسان داخلی نامید علیرغم گذشت زمان و رونمایی از نشریات آینده. با ویژگی های جدید ، Shad موفق شده است برخی از مشکلات و مشکلات خود را حل کند و به یک برنامه آموزشی تبدیل شود ، اما هنوز درک مزایای فن آوری آموزشی فاصله زیادی دارد.

وی بر لزوم ادامه “Shad” در روند تدریجی تأکید کرد ، زیرا با توجه به نیازهای آموزش مدرن ، بستر آموزش مجازی حتی پس از کرونا برای سیستم آموزشی در کشور لازم است ، گفت: “اما آنچه باید بررسی شود این است “آیا او علاوه بر انجام وظایف آموزشی و تعهدات خود در قبال جامعه ، قادر به سازگاری با شرایط جدید جهانی بود؟”

آموزش مجازی جایگزین مناسبی برای آموزش زنده نیست

این کارشناس آموزشی افزود: شکی نیست که آموزش مجازی نمی تواند جایگزین مناسبی برای آموزش حضوری باشد ، اگرچه می توان علاوه بر آن از آن استفاده کرد ، اما نمی تواند عملکردهای آموزشی مدرسه را به طور کامل و جامع توضیح دهد. در موارد مختلف مانند یادگیری و مهارت. ” پوشش یادگیری ، نوآوری ، س questionال و غیره البته ، برای کسانی که به تجهیزات مناسب فناوری دسترسی دارند ، شواهدی وجود دارد که یادگیری آنلاین را می توان از چند جهت موثرترین آنها دانست.

دانش آموزان هنگام یادگیری آنلاین 25 تا 60 درصد بیشتر پس انداز می کنند.این مقدار در یک کلاس از 8 تا 10 درصد است

علی اکبری با اشاره به اینکه برخی تحقیقات نشان می دهد دانش آموزان هنگام یادگیری آنلاین به طور متوسط ​​25 تا 60 درصد بیشتر پس انداز می کنند ، در حالی که این مقدار در کلاس از هشت تا 10 درصد بیشتر نیست ، گفت: در آموزش الکترونیکی به 40 درصد زمان کمتر 60٪ بیشتر از کلاس سنتی برای یادگیری است زیرا دانش آموزان می توانند با سرعت خود بیاموزند ، محتوا را انتخاب کنند ، با مقابله با مفاهیم مطالب را برگردانند و دوباره بخوانند ، از آن بگذرند یا سرعت را در یادگیری سرعت دهند. با این حال ، اثربخشی یادگیری آنلاین در گروه های سنی متفاوت است.

مشکل آموزش آنلاین کودکان

وی اظهار داشت: اتفاق نظر کلی در مورد کودکان ، به ویژه کودکان خردسال این است که یادگیری الکترونیکی نیاز به یک محیط ساختاری دارد ، زیرا حواس پرتی کودکان راحت تر است و تمرکز آنها کمتر است. برای استفاده کامل از یادگیری آنلاین ، باید تلاش شود تا این ساختار و پس از تکرار کلاس سخنرانی فیزیکی از طریق قابلیت های فیلم با استفاده از طیف وسیعی از ابزارهای آموزشی و روش های تعامل فراهم شود.

جلوه ای برجسته از عدم دسترسی به آموزش برابر و عدالت آموزشی در عصر کرونا

این کارشناس آموزش گفت که در سال گذشته ، در بحث روند آموزش مجازی ، معلمان مدارس دولتی سعی کردند با برنامه ها و برنامه های دیگر کاستی های “خوشحال” را برطرف کنند: در مدارس غیر دولتی نیز با ارائه بهترین بسترهای آموزش مجازی ، روند یادگیری در حال انجام است ، اما این جایی است که شکاف های ایجاد شده توسط آموزش مجازی و عدم دسترسی برابر به آموزش و پرورش در سال گذشته مشهود است. البته ، با وجود مشکلات زیادی که این آموزش به همراه دارد و با مشکلاتی از جمله “ما هیچ صدا ، عکس ، آپلود پرونده ، اینترنت قطع نیست و غیره” ، آنها با انگیزه و تعهد به کار خود ادامه می دهند. آنها خوب کار می کنند.

نگرانی در مورد آسیب های یادگیری الکترونیکی برای سه کلاس اول دبستان

علی اکبری افزود: شاید بتوان کمبودهای آموزش و مهارت در سال اول و دوم دبیرستان را نادیده گرفت که نباید از آنها چشم پوشی کرد و متأسفانه در این دوره در زمینه تحصیل دانش آموزان مشکلاتی وجود داشت اما نقایص آموزش پیش فرض در دبستان ، به ویژه کلاس های اول ، دوم و سوم ، که در ابتدای مسیر آموزشی است ، بسیار نگران کننده است.

و از پدر و مادر تشکر می کنم

وی گفت: “متخصصان بر این باورند كه بستر مجازی و برنامه” خوشحال “ممكن است در مدارس ابتدایی و در سنی كه به حساسیت های خاص خود نسبت به تحصیل نیاز دارند موفق نباشند. باید از آموزش و پرورش تمجید کرد ، زیرا خانواده ها در این دوره بخشی از مراحل تدریس ، بازخورد و ارزیابی را تحمل کردند و با توجه به نگرانی معلمان ، راه را برای آموزش فرزندانشان هموار کردند.

برجسته سازی نقش وزارت ارتباطات و تنظیم برنامه در آموزش مجازی دانش آموزان

این کارشناس آموزشی تأکید کرد: در هر صورت برای سیستم آموزشی ما که کارشناسان قبل از شیوع کرونا به دلیل ضعف عملکرد و محتوای آن از آن انتقاد کردند ، نمی توان انتظار آموزش مجازی را داشت که بستر جدید و جدیدی است. اجرای فوق العاده. البته آموزش الکترونیکی به بستری نیاز دارد ، علاوه بر آموزش ، نهادهای مختلف دولتی مانند وزارت ارتباطات نیز باید نقش خود را در تأمین فناوری و اینترنت به خوبی ایفا کنند و PBC نیز در ارائه پشتیبانی مالی. .

پیشنهاد بازگشایی مدارس به دلیل عدم اعتماد خانواده ها به پروتکل های بهداشت مدارس کاهش یافت

علی اکبری توضیح داد که باید پذیرفت که به دلیل برخی نقاط ضعف ساختاری و سیستمی که از گذشته تاکنون با آموزش مرتبط بوده و برای آن برنامه ریزی نشده است ، سیستم آموزشی ما در سال گذشته در برخی مناطق قادر به انجام این کار نبود . وی گفت: “همچنین ، در حالی که پیشنهاد بازگشایی مدارس ارائه شده بود ، با توجه به عدم اعتماد جامعه و والدین به تجهیزات و امکانات مدرسه برای مطابقت با پروتکل های بهداشتی ، این پیشنهاد کم باقی مانده و در نهایت بدون اظهار نظر باقی ماند.”

نیاز به آینده نگری برای تبدیل تهدیدها به فرصت های آموزشی

وی در پایان گفت: “در حال حاضر ، علیرغم عدم حمایت کافی از سیستم آموزش و پرورش در بحث های مختلف مالی و اداری ، متولیان آموزش و پرورش در تلاشند نقاط ضعف را فرصتی برای نقاط قوت و تهدیدات قرار دهند و مطمئناً در به این ترتیب ، آنها با مشکلات و مشکلاتی روبرو می شوند که باید برنامه ریزی و برنامه ریزی کنند. “از قبل.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا